"10" największych producentów baterii do aut elektrycznych
Firmy z Azji przewodzą w zestawieniu największych producentów baterii do samochodów elektrycznych. Dane o sprzedaży baterii do elektryków za 2014 r. podał amerykański portal EV Obsession.
Jak wynika z informacji przekazanych przez amerykański portal, w ubiegłym roku zdecydowanie najwięcej baterii do aut elektrycznych sprzedał Panasonic, notując sprzedaż baterii o pojemności ponad 2,72 GWh. Pozycję lidera w tym zestawieniu Japończycy zawdzięczają m.in. współpracy z amerykańską Teslą. Obie firmy mają w planach budowę ogromnej fabryki o roboczej nazwie Gigafactory, w której będą razem produkować baterie samochodowe.
Tesla zakłada, że dzięki uruchomieniu tzw. Gigafactory i osiągniętym korzyściom skali obniży koszt produkcji baterii o ponad 30%. Budowa Gigafactory ma kosztować 5 mld dolarów.
Kolejna w rankingu jest firma AESC, czyli ustanowione w 2007 r. joint venture firm Nissan Motor, NEC Corporation i NEC TOKIN, ze sprzedażą baterii o pojemności 1,62 GWh, a następnie LG Chem ze sprzedażą na poziomie 886 GWh.
LG Chem wkrótce może znacząco poprawić swoją pozycję w tym zestawieniu za sprawą podpisanego właśnie kontraktu z Daimlerem. Niemiecki potentat wykorzysta baterie litowo-jonowe koreańskiego producenta w swoim nowym elektrycznym modelu, którego premierę zaplanowano na przyszły rok.
Na czwartym miejscu w zestawieniu EV Obsession jest chiński BYD ze sprzedażą 461 MWh baterii, a kolejne pozycje zajmują Mitsubishi (451 MWh), Samsung (314 MWh), Beijing Pride Power (121 MWh), ACCUmotive (103 MWh), Air Lithium (102 MWh) i Tianneng (77 MWh).
gramwzielone.pl