BOŚ dopłacił prawie 100 mln zł do leasingu elektryków

BOŚ dopłacił prawie 100 mln zł do leasingu elektryków
fot. Michael Förtsch/Unsplash

Przez rok funkcjonowania programu Mój Elektryk w ramach ścieżki leasingowej do Banku Ochrony Środowiska (BOŚ) wpłynęło ponad 4,1 tys. wniosków o dopłaty. Ponad 3,1 tys. zostało już rozpatrzonych pozytywnie. Najwięcej chętnych było na auta osobowe.

Bank Ochrony Środowiska jako operator ścieżki leasingowej programu Mój Elektryk przyznał dotychczas dofinansowanie w łącznej wysokości 98 mln zł.

Jak podaje BOŚ, w pierwszym roku funkcjonowania programu największym zainteresowaniem cieszyły się samochody osobowe – 2,6 tys. z zaakceptowanych wniosków dotyczyło tego typu pojazdów. Dla aut dostawczych NFOŚiGW zaakceptował 480 wniosków. Ponadto przyznano dofinansowanie leasingu 70 pojazdów dwu- i trójkołowych.

REKLAMA

– Pierwszy rok funkcjonowania ścieżki leasingowej w programie Mój Elektryk pokazuje, że jej uruchomienie było bardzo dobrym ruchem. Przypomnę, że kwota, którą BOŚ otrzymał do dyspozycji przy inauguracji programu, wynosiła 20 mln zł, a obecnie jest to już 200 mln zł – mówi Wojciech Hann, prezes Banku Ochrony Środowiska.  

Będzie więcej pieniędzy w programie Mój Elektryk?

Dopłaty do leasingu pojazdów elektrycznych cieszą się stale rosnącym zainteresowaniem i jestem przekonany, że kolejne miesiące przyniosą jeszcze lepsze rezultaty, a pula środków zostanie dodatkowo zwiększona przez NFOŚiGW – powiedział Wojciech Hann.

Przy okazji podsumowania pierwszego roku realizacji ścieżki leasingowej Mojego Elektryka, w którą zaangażowały się dotychczas 23 firmy leasingowe, BOŚ wyróżnił te, które w największym stopniu przyczyniły się do realizacji celów programu, tj.: PKO Leasing, Arval Service Lease Polska, Volkswagen Financial Services, Prime Car Management oraz ING Lease Polska.

Chciałbym serdecznie podziękować naszym partnerom, w szczególności NFOŚiGW oraz wszystkim zaangażowanym w program firmom leasingowym. Dzięki wspólnej pracy możemy sprawnie obsługiwać zainteresowanych dopłatami przedsiębiorców, a dziś możemy pochwalić się tak dobrymi wynikami programu – podkreśla prezes BOŚ.

REKLAMA

Osiągnięte efekty skomentował także Ireneusz Zyska, sekretarz stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska, pełnomocnik rządu ds. odnawialnych źródeł energii: – Program Mój Elektryk to flagowa inicjatywa wspierająca wysiłki rządu w obszarze elektromobilności. Duże zainteresowanie dopłatami potwierdza, że rynek czekał na tego typu instrument i z entuzjazmem przyjął program. Absorbcja środków stoi na wysokim poziomie i jestem przekonany, że kolejny rok przyniesie jeszcze lepsze rezultaty.

Zasady programu Mój Elektryk

Mój Elektryk to program realizowany przez NFOŚiGW, który obsługuje także ścieżkę dla klientów indywidualnych. Operatorem ścieżki leasingowej jest BOŚ, który współpracuje w tym zakresie z firmami leasingowymi.

Dofinasowaniem leasingu objęte są przede wszystkim pojazdy zeroemisyjne kategorii M1 (samochody osobowe do przewozu maks. 8 osób). Biorąc w leasing taki samochód o wartości do 225 tys. zł, można uzyskać dopłatę w wysokości 18 750 zł, a przy zadeklarowaniu średniorocznego przebiegu na poziomie co najmniej 15 tys. km – nawet 27 tys. zł.

Drugą najpopularniejszą kategorią leasingowanych aut są pojazdy elektryczne kategorii N1 (dostawcze z masą do 3,5 t). Użytkownicy takich samochodów mogą uzyskać dotację na poziomie do 50 tys. zł (do 20 proc. kosztów kwalifikowanych), a jeśli zadeklarują przebieg średnioroczny powyżej 20 tys. km – do 70 tys. zł (do 30 proc. kosztów kwalifikowanych).

Pula środków przeznaczonych przez NFOŚiGW na dopłaty do leasingu i wynajmu pojazdów elektrycznych wynosi obecnie 200 mln zł. Zawieranie umów w ramach programu możliwe będzie do końca 2025 roku.

Barbara Blaczkowska

barbara.blaczkowska@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.