Wrocław kupuje elektryki Mercedesa
Po Wrocławiu będzie jeździć 13 mercedesów e-Citaro G. MPK Wrocław podpisało właśnie umowę z EvoBus Polska na dostawę dwóch kolejnych zeroemisyjnych pojazdów. Cztery miesiące temu przewoźnik zatwierdził dostawę 11 takich autobusów. Pierwsze elektryki Mercedesa pojawią się na ulicach Wrocławia w drugiej połowie przyszłego roku.
Mercedes eCitaro G to zasilany w pełni energią elektryczną autobus przegubowy dla linii o dużym natężeniu ruchu. Jest on elementem oferty Mercedes-Benz eMobility.
Przegubowy elektryk przewiezie do 41 pasażerów na miejscach siedzących oraz 75 osób na stojąco. Jest klimatyzowany i niskopodłogowy.
Wrocławskie MPK uzasadnia swój wybór faktem, że mercedesy e-Citaro G są w stanie znieść różne warunki pogodowe i drogowe. Były poddane wymagającym testom na kole podbiegunowym, gdzie na nawierzchni o niskiej przyczepności sprawdzane były systemy regulacji dynamiki jazdy, stabilizacji toru jazdy i odzyskiwania energii.
E-autobus Mercedesa sprawdził się również w biegunowo innych realiach – w temperaturze ponad 30 st. C pokonywał strome zbocza w górach Sierra Nevada.
Krok w stronę wodorowców
– To szczęśliwa trzynastka zeroemisyjnych elektrycznych autobusów. Kupiliśmy je w ramach dofinansowania pozyskanego z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz korzystnie zawieranych wcześniejszych umów. To nasz krok w stronę pełnego zielonego transportu, czyli zakupu autobusów wodorowych w przyszłości – mówi Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław.
Pierwszy kontrakt na 11 mercedesów e-Citaro G opiewał na kwotę niemal 45 mln zł, kolejne dwa pojazdy wraz z ładowarkami to wydatek w wysokości 7,7 mln zł.
MPK Wrocław mogło dokupić jeszcze dwa przegubowe elektryczne pojazdy, bo spółka EvoBus Polska zaoferowała atrakcyjną cenę w pierwszym przetargu i pozostała jeszcze pula do wykorzystania na zakup nowego taboru.
Pierwsze z kupionych autobusów pojawią się na ulicach Wrocławia w drugiej połowie przyszłego roku.
Czysty ekologiczny transport
– Oznacza to, że będziemy mogli korzystać z autobusów w pełni ekologicznych, zeromisyjnych. Wypróbujemy taką formę transportu, która przyczyni się do naszych szeroko pojętych działań z zakresu ochrony środowiska – mówi Sergiusz Kmiecik, przewodniczący Rady Miejskiej Wrocławia.
– Bardzo się staramy, żeby pasażerowie odczuli komfort podróżowania nowymi autobusami elektrycznymi i mieli też świadomość zeromisyjności, bo zeroemisyjny jest nie tylko sam autobus, ale też ogrzewanie czy klimatyzacja. To pojazd spełniający definicję czystego, ekologicznego transportu – mówi Artur Konarski, prezes EvoBus Polska.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.