Pułtusk kupi autobusy elektryczne z dotacji NFOŚiGW

Pułtusk kupi autobusy elektryczne z dotacji NFOŚiGW
Solaris

Samorząd Pułtuska dzięki blisko 1,52 mln zł dotacji i 682 tys. zł pożyczki z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zakupi dwa autobusy o napędzie elektrycznym.

Inwestycja zostanie zrealizowana w ramach drugiej edycji programu priorytetowego „Zielony Transport Publiczny”, którego celem jest obniżenie wykorzystania energii i paliw emisyjnych w publicznym transporcie zbiorowym i rozwój w Polsce „zielonej” mobilności.

Korzyści ekologiczne

REKLAMA

Korzystając z dofinansowania z tego programu, Pułtusk zakupi dwa autobusy o napędzie elektrycznym wyposażone w baterię, która zapewni zasięg ok. 130-150 km na pojedynczym ładowaniu.

– Mają to być pojazdy nie tylko bezemisyjne, ale też komfortowe w użytkowaniu, ciche, niskopodłogowe, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnychDobrze, że samorządy mogą korzystać z tego rodzaju programów, które w dużej mierze ułatwiają życie mieszkańców –zaznacza Mateusz Miłoszewski, zastępca burmistrza miasta Pułtusk.

Inwestycja, poza poprawą jakości życia mieszkańców przyniesie wymierne korzyści ekologiczne: zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 37,69393 Mg w ciągu roku, a także ograniczenie emisji tlenków azotu (o 0,04179 Mg/rok) i pyłów o średnicy mniejszej niż 10 mikrometrów 0,00016 Mg rocznie.

REKLAMA

Nie tylko duże miasta

– Niezmiennie pokazujemy, że upowszechnienie w Polsce zeroemisyjnego transportu publicznego dotyczy już nie tylko dużych miast, ale także mniejszych miejscowościZależy nam, aby jakość powietrza w Polsce stawała się coraz lepsza, stąd chociażby wdrażany program „Zielony Transport Publiczny” służący ludziom, ekologii, środowisku, nam wszystkim – podkreśla Anna Moskwa, minister klimatu i środowiska.

Jak podkreśla Artur Michalski, wiceprezes NFOŚiGW, elektromobilność jest aktualnie najważniejszym trendem w  przemyśle motoryzacyjnym.

Staramy się na nią patrzeć dość szeroko, bo to nie tylko same pojazdy o napędzie elektrycznym, ale także działania na rzecz ich produkcji, infrastruktury ładowania czy recyclingu baterii – podkreśla. – Wspieramy Polaków nie tylko w  zakresie dofinansowania zakupów, ale również staramy się poprzez edukację promować rozwiązania nieemisyjnych pojazdów jako ekologicznych, a w dłuższym czasie również zdecydowanie bardziej ekonomicznych – stwierdza wiceszef NFOŚiGW.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.