PGNiG przejmuje firmę z rynku prosumenckiego
PGNiG przejmie działającą na rynku dachowych instalacji fotowoltaicznych i pomp ciepła firmę Solgen, której prezesem jest Bogdan Szymański – pełniący jednocześnie funkcję prezesa Stowarzyszenia Branży Fotowoltaicznej Polska PV.
PGNiG SA podpisała umowę nabycia 100 proc. udziałów spółki Solgen sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie. Grupa podkreśla, że przejęcie wyspecjalizowanego i doświadczonego podmiotu prowadzącego działalność na rynku usług fotowoltaicznych wpisuje się w przyjętą przez nią koncepcję rozwoju obszaru odnawialnych źródeł energii.
Solgen działa na rynku od 2015 roku i dotychczas wykonał instalacje fotowoltaiczne o łącznej mocy blisko 27 MW (około 1100 instalacji zrealizował tylko w 2021 roku), a od ponad dwóch lat firma kierowana przez Bogdana Szymańskiego rozwija również sprzedaż pomp ciepła. W latach 2018–2021 Solgen osiągnął blisko 10-krotny wzrost przychodów.
– Wejście Solgenu do GK PGNIG pozwoli spółce jeszcze szybciej się rozwijać, aby w obszarze odnawialnej energetyki prosumenckiej i komercyjnej stać się kluczowym graczem na rynku. O sile Solgen stanowią wysokie kompetencje zespołu inżynieryjnego, którego trzon stanowią absolwenci Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie oraz Politechniki Łódzkiej. Pozwala to projektować i realizować ambitne zadania związane z odnawialnymi źródłami energii. Równie ważna jest współpraca w sektorze. Solgen jest członkiem wspierającym czołowych organizacji branżowych, jak Polska Organizacja Rozwoju Technologii Pomp Ciepła czy Stowarzyszenie Branży Fotowoltaicznej Polska PV – komentuje Bogdan Szymański, prezes Solgen.
Wsparcie biznesowe, sprzedażowe i marketingowe
Celem transakcji, na który wskazuje PGNiG, jest zagospodarowanie rynku zielonej energii poprzez usługi sprzedaży i montażu instalacji fotowoltaicznych oraz powiązanych z nimi produktów – przede wszystkim pomp ciepła, ale również magazynów energii.
– Posiadanie w portfelu grupy kapitałowej doświadczonej spółki z sektora OZE, która może zaoferować wysokiej jakości instalacje fotowoltaiczne i współpracujące z nimi pompy ciepła oraz potencjalnie inne usługi okołoenergetyczne, takie jak magazyny energii, jest korzystne zwłaszcza dla klientów detalicznych. Kompatybilność źródeł ciepła i energii elektrycznej gwarantuje efektywność domowych i biznesowych instalacji oraz wpływa na obniżenie kosztów energii – zapewnia PGNiG.
Poprzez przejęcie firmy z rynku prosumenckiego PGNiG chce skalować wyniki nowych segmentów energetyki dzięki wykorzystaniu synergii ze współpracy Solgen z pozostałymi spółkami grupy PGNiG zarówno w obszarach biznesowych, jak i w obszarze sprzedaży oraz marketingu, w tym konstrukcji nowej oferty produktowej oraz dostępu do środków finansowych zapewniających dalszy rozwój.
– Inwestycje w obszar energetyki odnawialnej to jeden z priorytetów zarówno Grupy Kapitałowej PGNiG, jak i powstającego z połączenia PGNiG z PKN ORLEN i Grupą Lotos koncernu multienergetycznego. Zrównoważony rozwój zajmuje istotne miejsce w budowie koncernu i realizacji strategii dywersyfikacji źródeł energii. Strategia ta nie tylko jest odpowiedzią na wyzwania wynikające m.in. ze zmian klimatycznych, ale przede wszystkim stanowi gwarancję bezpieczeństwa energetycznego kraju – informuje Iwona Waksmundzka-Olejniczak, prezes zarządu PGNiG SA.
Pompy ciepła – technologia z przyszłością
Arkadiusz Sekściński, wiceprezes zarządu ds. rozwoju w PGNiG, komentując przejęcie Solgen, podkreśla dobre perspektywy, które stoją przed rynkiem pomp ciepła m.in. dzięki uruchomieniu programu dotacji Moje Ciepło.
– Oprócz segmentu fotowoltaiki bardzo obiecująco wygląda rynek pomp ciepła, między innymi w kontekście uruchomionego w dniu 29 kwietnia bieżącego roku przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej systemu dopłat w programie Moje Ciepło. Naszym zdaniem przyczyni się on do rozwoju tego rynku, tak jak program Mój Prąd przyczynił się do rozwoju fotowoltaiki prosumenckiej w Polsce – komentuje Arkadiusz Sekściński
– Jesteśmy przekonani, że wzbogacenie oferty sprzedażowej PGNiG o dodatkowe rozwiązania, takie jak instalacje fotowoltaiczne dla klientów biznesowych i indywidualnych oraz pompy ciepła i inne rozwiązania okołoenergetyczne, spotka się z dużym zainteresowaniem wielu odbiorców. Dysponując 135 biurami obsługi klienta i portfolio ponad siedmiu milionów klientów, możemy istotnie przyczynić się do rozwoju czystej energii w Polsce – dodaje Sekściński.
PGNiG nie ujawnia wartości przejęcia spółki Solgen.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.