Liczba klientów największej sieci stacji ładowania wzrosła 3-krotnie
W ubiegłym roku kierowcy samochodów elektrycznych pobrali ze stacji należących do GreenWay Polska w sumie 3 GWh energii elektrycznej. To cztery razy więcej niż rok wcześniej. Ta ilość energii przekłada się na przejechanie łącznie ponad 16 mln km. W tym roku GreenWay ma już nie montować stacji o mniejszej mocy i chce wycofywać się ze standardu ładowania CHAdeMO.
GreenWay uruchomił w 2021 roku 150 nowych stacji ładowania: 117 w Polsce i 33 w Słowacji. Spółka dysponuje już w sumie 447 publicznymi stacjami ładowania, z których 323 znajduje się w Polsce, a 124 w Słowacji.
Obecnie z infrastruktury ładowania ze znakiem GreeenWay w obu krajach korzysta łącznie już blisko 28 tysięcy klientów. To prawie trzy razy tyle, co pod koniec 2020 roku.
Pod koniec 2020 roku w sieci GreenWay zarejestrowanych było niewiele ponad 10 tysięcy użytkowników, natomiast w ubiegłym roku liczba klientów sieci wzrosła w Polsce o 15 191, a na Słowacji o 2 396.
W 2021 roku GreenWay zwiększył obecność swojej infrastruktury ładowania między innymi na Miejscach Odpoczynku Podróżnych. Spółka uruchomiła 6 szybkich stacji ładowania przy MOP-ach na autostradzie A4. Wyniki kolejnego ubiegłorocznego przetargu GDDKiA umożliwiają jej także budowę kolejnych dziesięciu ogólnodostępnych stacji ładowania samochodów elektrycznych przy autostradzie A4 i ekspresówkach S7 oraz S3.
W kwietniu 2021 roku, równolegle z wejściem w życie e-taryfy dla elektromobilności, GreenWay Polska obniżył opłaty abonamentowe i zmienił ceny usług ładowania. E-taryfa pozwoliła bowiem na istotne obniżenie stałych stawek za dystrybucję energii na korzyść opłat powiązanych z rzeczywistym wykorzystaniem ładowarek. Umożliwiła także podniesienie ograniczonej do tej pory mocy 40 stacji DC do 50 kW.
Z kolei w czerwcu ubiegłego roku GreenWay rozpoczął współpracę z Polenergią Sprzedaż Sp z o.o., która oferuje gwarancję dostaw 100 proc. energii odnawialnej.
Zaprojektuj Instalacje PV na zdjęciuZobacz jak z EasySolar:Dodatkowo rozwijaj sprzedaż z EasySolar: |
GreenWay świadczy ponadto usługi montażu stacji ładowania dla firm zewnętrznych. W ubiegłym roku GreenWay wygrał największy jak dotąd przetarg branży elektromobilnej w Polsce przeprowadzony przez InPost. W jego wyniku dostarczy i zainstaluje w centrach logistycznych InPost stacje ładowania AC oraz DC i będzie się zajmować zarządzaniem ładowarkami i ich serwisem.
GreenWay postawił także miejskie ładowarki w Katowicach, rozpoczął współpracę z siecią Żabka oraz zainstalował i uruchomił 12 nowych stacji ładowania na parkingach sklepów sieci Ikea.
Współpracując z międzynarodowym inwestorem i zarządcą parkingów Interparking, GreenWay zainstalował również 9 ładowarek na parkingu wrocławskiego Narodowego Forum Muzyki. Te punkty ładowania zostały włączone do ogólnodostępnej sieci ładowania GreenWay.
– Po efektach minionego roku widzimy, że elektromobilność jest w fazie intensywnego wzrostu. Spodziewamy się, że również i na koniec bieżącego będziemy mogli pochwalić się podobnymi rekordami, tym bardziej że minie on pod znakiem programów wsparcia publicznego dla elektromobilności – mówi Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska.
– Z drugiej strony, musimy także pamiętać o barierach prawno-administracyjnych, które ograniczają rozbudowę sieci ładowania na przykład w obszarze budowy przyłączy do stacji przez OSD. Przed nami wiele wyzwań i cały czas mam poczucie, że to dopiero początek boomu na rynku związanego z rozwoju elektromobilności – zapewnia Rafał Czyżewski.
GreenWay stawia sobie za cel upowszechnienie pojazdów elektrycznych, aby Europa Środkowa i Wschodnia stała się czystsza, zdrowsza oraz mniej uzależniona od ropy naftowej. W 2022 roku firma zamierza nadal intensywnie rozbudowywać publiczną sieć ładowania i dostarczać najwyższej jakości kompleksowe rozwiązania dla klientów B2B. W planach GreenWay jest uruchomienie w 2022 roku około 150 nowych stacji ładowania.
GreenWay zmienia także standardy technologiczne. Wraz z nadejściem 2022 roku spółka odeszła od instalowania stacji ładowania o mocy 50 kW na rzecz urządzeń o mocy 100 i 150 kW. Firma będzie też stopniowo rezygnować ze standardu CHAdeMO. Tam, gdzie będzie taka możliwość, instalowane będą tylko urządzenia typu CCS.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.