Stacje ładowania z magazynami energii od VW i E.ON
Niemieckie koncerny wprowadzają na rynek urządzenie, które ma ułatwić i przyspieszyć budowę stacji szybkiego ładowania samochodów elektrycznych bez konieczności modernizacji sieci elektroenergetycznych.
Szybszą rozbudowę stacji ładowania, nawet przy ograniczonych możliwościach lokalnych sieci, ma zapewnić opracowane przez niemiecką grupę energetyczną E.ON i Volkswagena urządzenie o nazwie Drive Booster.
Jest to stacja z dwoma punktami ładowania i zintegrowanym bateryjnym, litowo-jonowym magazynem energii, którego wykorzystanie ma zapewnić bardzo korzystne parametry ładowania nawet przy ograniczonych możliwościach poboru mocy z sieci elektroenergetycznej.
Możliwości, które daje zintegrowana bateria, mają pozwolić na jednoczesne ładowanie dwóch samochodów elektrycznych z mocą do 150 kW, co jak na obecny stan rozwoju technologii ładowarek jest bardzo zadowalającym wynikiem.
W efekcie, jak zapewnia E.ON, w 15 minut będzie można naładować samochodową baterię do poziomu umożliwiającego przejechanie 200 kilometrów.
Stacja ładowania Drive Booster od E.ON i Volkswagena ma działać na zasadzie plug-and-play. Jej uruchomienie ma nie wymagać dostosowania punktu przyłączeniowego i zaangażowania inżynierów.
Drive Boostery można już zamawiać. Pierwszy został zainstalowany w mieście Essen będącym siedzibą grupy E.ON.
Patrick Lammers, odpowiedzialny w E.ON za rozwiązania konsumenckie, podkreśla, że aby ekspansja elektromobilności nabrała odpowiedniego tempa, konieczne jest spełnienie dwóch warunków – wystarczającej dostępności stacji i odpowiednio szybkiego ładowania. Jak podkreśla, obecnie 1/3 Niemców, którzy nie chcą kupić samochodu elektrycznego, tłumaczy to obawą o dostęp do stacji ładowania.
Produkcją stacji ładowania Drive Booster zajmie się firma Volkswagen Group Components.
Projekt wpisuje się w cele Volkswagena, który przyspiesza z elektryfikacją swojej floty i przyjął w tym zakresie ambitne cele.
Niemiecki gigant motoryzacyjny zapowiedział osiągnięcie do 2050 roku neutralności klimatycznej, której podstawą ma być elektryfikacja floty użytkowanych i sprzedawanych pojazdów.
Co ważne, stacje ładowania Drive Booster mają być zasilane wyłącznie zieloną energią. W tym celu Volkswagen podpisuje kolejne kontrakty z operatorami elektrowni wiatrowych i fotowoltaicznych.
Przykładem jest ogłoszony przez VW wcześniej w tym roku kontrakt na dostawy energii z jednej z największych farm fotowoltaicznych w Niemczech, której moc wyniesie 170 MW i która powstanie w pobliżu miejscowości Tramm w Meklemburgii-Pomorzu Przednim.
Energię z farmy fotowoltaicznej Tramm-Göthen od jej właściciela – funduszu Luxcara – będzie kupować spółka RWE Supply & Trading, która następnie będzie sprzedawać ją Volkswagenowi dzięki zawartej na 10 lat umowie PPA.
Volkswagen oferuje już zresztą swoim klientom zakup samochodu elektrycznego wraz ze stacją ładowania. W podstawowej wersji ładowarka kosztuje w naszym kraju 2099 zł i będzie oferowana z wtyczką typu 2. Urządzenie ma zapewnić możliwość ładowania prądem o mocy 7,4 kW (przyłącze jednofazowe) lub 11 kW (przyłącze trójfazowe).
Dostępne są także urządzenia z dodatkowymi funkcjonalnościami, za które jednak trzeba więcej zapłacić. Więcej na temat wprowadzonej w Polsce oferty stacji ładowania od Volkswagena w artykule: Domowe stacje ładowania Volkswagena od 2099 zł.
E.ON Driver Booster.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.