Spółka z rynku PV idzie na giełdę NewConnect
Solenerga, spółka specjalizująca się w wykonawstwie instalacji fotowoltaicznych oraz pomp ciepła, jeszcze w tym roku planuje przeprowadzenie emisji akcji, a w przyszłym roku chce zadebiutować na rynku NewConnect.
Solenerga to dostawca rozwiązań w obszarze źródeł odnawialnych posiadający 15 oddziałów franczyzowych i zatrudniający ponad 90 osób.
Model biznesowy spółki opiera się na dwóch zdywersyfikowanych filarach – fotowoltaice i pompach ciepła. Solenerga oferuje przy tym także magazyny energii, stacje ładowania oraz klimatyzację.
Jakie przewagi konkurencyjne deklaruje Solenerga? Spółka wskazuje na prognozowany skokowy wzrost rynku pomp ciepła, potencjał wzrostu marż dzięki planowanemu własnemu magazynowi, koncentrację na sektorze małych i średnich przedsiębiorstw w segmencie PV oraz wdrażanie nowoczesnych narzędzi IT.
W pierwszym półroczu 2021 roku firma sprzedała ponad 120 pomp ciepła o wartości 3,7 mln zł, a także niemal 1 tys. instalacji fotowoltaicznych o łącznej wartości 4,2 mln zł. Łącznie wygenerowała sprzedaż w okresie styczeń-czerwiec w wysokości 7,9 mln zł. Dla porównania, w pierwszym półroczu 2020 roku było to 400 tys. zł, a w całym 2020 roku spółka osiągnęła przychody rzędu ponad 4 mln zł.
– Jesteśmy jedną z najszybciej rozwijających się firm na rynku. Notujemy dynamiczny skok sprzedaży z kwartału na kwartał. Nieustannie rozbudowujemy naszą sieć dystrybucji i sieć instalatorów, zapewniając usługi na terenie całego kraju – mówi prezes firmy Łukasz Ciołkowski.
– Obserwując dynamikę wzrostu skali biznesu i tempo pozyskiwania kolejnych klientów, chcemy rozwijać się jeszcze szybciej, dlatego myślimy o pozyskaniu środków na rynku kapitałowym i debiucie na giełdzie – dodaje.
Solenerga posiada na razie dwa kanały sprzedaży: sieć własną i sieć franczyzową. Spółka planuje rozwinąć trzeci kanał oparty na sieci partnerów zewnętrznych.
– Mamy przed sobą ambitne plany rozwojowe: wdrażamy technologię voicebot, która wspiera efektywność obsługi klienta na każdym etapie jego kontaktu z firmą. Poza tym uruchomimy automatyzację sprzedaży i umowy wirtualne. Stworzyliśmy również platformę e-learningową, którą systematycznie rozbudowujemy o kolejne moduły, a to wszystko po to, aby przyspieszyć proces szkolenia sieci sprzedaży. Do końca 2021 roku planujemy pozyskać 300 nowych partnerów handlowych, zaś do końca 2022 roku ich liczba powinna już wynosić 2 tys. Chcemy też zbudować farmę fotowoltaiczną, z której firmy mogłyby kupować prąd – wylicza Łukasz Ciołkowski.
Członek zarządu Solenergi Andrzej Zazdrosiński liczy, że emisja akcji pozwoli wykorzystać efekt dźwigni, zwiększy rozpoznawalność i wiarygodność w oczach klientów, co przyspieszy rozwój firmy.
– Sektor OZE jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się branż w Polsce. Możemy się pokusić o porównanie go z rynkiem gamingowym, natomiast w przeciwieństwie do tego drugiego, ma wciąż relatywnie małą ekspozycję na rynku kapitałowym. Dlatego też celem strategicznym spółki jest wejście na rynek NewConnect, jest to świadoma i przemyślana decyzja, zaś dla Naszych Inwestorów oznacza możliwość realnego udziału w tym długofalowym trendzie, który obserwujemy. Przychody Solenerga systematycznie rosną, dzięki coraz większemu zainteresowaniu ofertą naszej firmy, zwłaszcza pakietową ofertą pomp ciepła i paneli PV – mówi Andrzej Zazdrosiński.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.