Columbus Elite wprowadza nową ofertę franczyzy
Columbus Elite, spółka działająca w ramach Grupy Kapitałowej Columbus Energy, wprowadza nową ofertę o nazwie Zielona Franczyza.
Proponowana przez Columbus Elite Zielona Franczyza ma stwarzać możliwość zaangażowania się w sprzedaż i oferowanie usług w zakresie instalacji fotowoltaicznych, pomp ciepła, a niebawem również ładowarek do samochodów elektrycznych firmom, które dotychczas nie działały w tych obszarach.
Spółka podkreśla, że oferta daje przedsiębiorcom możliwość przebranżowienia, zapewniając m.in. komplet szkoleń w zakresie produktów i usług oraz technologii sprzedaży.
Jak zaznacza Columbus Elite, oferta pojawia się w momencie, gdy na rynku dochodzi do silnej konsolidacji i przebranżowienia mniejszych firm fotowoltaicznych.
Paweł Bednarek, prezes Columbus Elite, zapewnia, że dzięki działaniom podjętym w ciągu ostatnich dwóch lat oraz analizie rynku, kierowana przez niego firma zoptymalizowała model franczyzowy tak, aby odpowiadał na potrzeby przedsiębiorców.
– Zielona Franczyza to szansa na rozwijanie biznesu przez kolejne kilkanaście lat, dzięki współpracy z silnym podmiotem, jakim stała się nasza spółka. To partnerstwo, wsparcie w digitalizacji procesów, szkolenia produktowe, techniczne i operacyjne oraz siła ogólnopolskiej marki – zapewnia Paweł Bednarek.
Spółka ma postawić na zdigitalizowane procesy oraz działania rozproszone, co – jak zapewnia Columbus Elite – doskonale sprawdziło się w budowaniu zespołów sprzedażowych w 2020 r.
– Nasza koncepcja Zielonej Franczyzy bazuje na doświadczeniach zdobywanych w czasie pandemii, kształtowaniu się nowego ładu gospodarczego i zmian, które w związku z przyspieszoną digitalizacją procesów umożliwiają pracę zdalną oraz w zespołach rozproszonych – dodaje Rafał Kołłątaj, wiceprezes zarządu Columbus Elite.
Obecnie dla klientów grupy Columbus Energy na co dzień pracuje ponad 100 własnych ekip instalacyjnych i współpracuje blisko 700 instalatorów.
W 2020 roku Columbus Energy wypracował przychody na poziomie 670 mln zł, które były kilkukrotnie wyższe od przychodów za 2019 r. (210 mln zł).
EBITDA firmy kierowanej przez Dawida Zielińskiego w 2020 r. wyniosła 99 mln zł. Rok wcześniej było to 22,2 mln zł, w roku 2018 – 4,4 mln zł, a w roku 2017 – 2,6 mln zł.
Zysk brutto Columbusa w 2020 r. wyniósł 87 mln zł, podczas gdy rok wcześniej zysk wyniósł 14,9 mln zł, a dwa lata wcześniej 2,7 mln zł.
Columbus Energy podał w raporcie finansowym za 2020 rok, że jego portfel klientów będących gospodarstwami domowymi zwiększył się do 33 tysięcy. Zrealizowano dla nich instalacje o łącznej mocy 169 MW. Spółka zapewniała, że obecnie każdego dnia montuje około 100 domowych mikroinstalacji PV.
Do tego Columbus zrealizował instalacje o mocy 72 MW dla klientów biznesowych. Łącznie daje to 241 MW mocy zainstalowanych do tej pory dla klientów domowych i komercyjnych.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.