Szybki koniec naboru wniosków o dotacje na autobusy elektryczne
Nabór wniosków o dotacje na zakup autobusów elektrycznych, który NFOŚiGW rozpoczął na początku stycznia br., już został zakończony.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchomił nabór wniosków o dofinansowanie w ramach pierwszego etapu programu priorytetowego „Zielony transport publiczny” w dniu 4 stycznia br.
Na realizację programu Ministerstwo Klimatu i Środowiska przeznaczyło w sumie w formie dotacji 1,1 mld zł, a w formie pożyczek – 0,2 mld zł.
Autorzy programu założyli, że taka suma wystarczy do sfinansowania zakupu bądź leasingu około 500 pojazdów.
Nabór wniosków miał być prowadzony do połowy grudnia br. jednak właśnie został zakończony z powodu wyczerpania dostępnej alokacji. Zgodnie z regulaminem nabór został zamknięty, a złożone wnioski zostaną poddane ocenie.
Dwa kolejne nabory w konkursie „Zielony transport publiczny” będą prowadzone w latach 2022-23.
W drugim naborze w 2022 roku poziom dotacji do autobusów elektrycznych i trolejbusów spadnie o 10 pkt proc., za to pojawi się możliwość pozyskania dotacji do 90 proc. na zakup autobusów napędzanych wodorem.
Z kolei w trzecim naborze w 2023 r. znowu będzie można pozyskać dotacje tylko na autobusy na baterie i trolejbusy. W obu przypadkach poziom dotacji zostanie zmniejszony do 60 proc.
W każdym z naborów będzie można pozyskać dotacje pokrywające do 50 proc. kosztów zakupu infrastruktury ładowania. W przypadku stacji tankowania wodorem wysokość dotacji nie będzie mogła przekroczyć 3 mln zł.
Do dyspozycji beneficjentów programu „Zielony transport publiczny” będą ponadto pożyczki umożliwiające pokrycie do 100 proc. kosztów zakupu autobusów zeroemisyjnych. Ich wysokość zostanie ewentualnie pomniejszona o przyznaną dotację.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.