Blachotrapez będzie sprzedawać fotowoltaikę od Unimot
Firmy Unimot Energia i Gaz oraz Blachotrapez będą wspólnie oferować instalacje fotowoltaiczne pod marką Avia Solar.
Tylko na polskim rynku Blachotrapez sprzedaje ponad 50 tys. dachów rocznie, a w całej Europie liczba ta przekracza 100 tys.
– Będąc wiodącą firmą na rynku pokryć dachowych zdajemy sobie sprawę, że instalacja popularnych teraz paneli słonecznych, które w większości przypadków montuje się na dachach budynków, jest dla nas rynkiem bardzo bliskim. Od dłuższego czasu zastanawialiśmy się jaka będzie najlepsza droga do wejścia w biznes związany z fotowoltaiką. Postanowiliśmy poszukać partnera, który posiada silną markę na tym rynku i który dobrze wykorzysta naszą rozbudowaną sieć punktów sprzedaży – komentuje Rafał Michalski, prezes Blachotrapez.
Nawiązując współpracę z Blachotrapez, Unimot uzyska możliwość sprzedaży fotowoltaiki pod marką Avia Solar w ponad 130 punktach sprzedaży, za pośrednictwem 400 doradców, którzy mają zostać przeszkoleni przez zespół Avia Solar.
– Tworząc markę Avia Solar, postanowiliśmy wykorzystać nasze doświadczenie w sprzedaży energii elektrycznej i gazu, i zaoferować klientom kompleksową, multiproduktową ofertę montażu instalacji fotowoltaicznych, połączonych z magazynowaniem energii, uzupełniając je dostawami energii z sieci – mówi Andrzej Moczydłowski, wiceprezes Unimot Energia i Gaz.
– Naszą ofertę kierujemy zarówno dla klientów biznesowych jak i indywidualnych. O ile wśród klientów biznesowych jesteśmy dobrze rozpoznawalni, mamy dużą bazę kontaktów, a także własnych doradców biznesowy, to potrzebowaliśmy wsparcia mocnego partnera, który pomoże nam skutecznie dotrzeć do klienta indywidualnego. Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z firmą Blachotrapez – dodaje Andrzej Moczydłowski.
Prezes Unimot SA Adam Sikorski zakłada, że w ciągu trzech lat spółka Unimot Energia i Gaz zostanie jednym z liderów polskiego rynku fotowoltaiki i osiągnie przychody na poziomie 276 mln zł, sprzedając instalacje o łącznej mocy 69 MWp.
– Do tego celu aktualnie kierujemy 50 handlowców, których docelowo ma być około 150 i około 100 ekip monterskich. Poszerzenie tego zaplecza ludzkiego o potencjał sieci sprzedaży Blachotrapez pozwoli nam znacząco zwiększyć skuteczność w pozyskiwaniu nowych klientów, a tym samym zrealizować postawiony cel – dodaje Adam Sikorski.
Oferta produktowa, która została opracowana pod marką Avia Solar, ma bazować na współpracy z producentami paneli fotowoltaicznych. W tym zakresie nawiązano już współpracę m.in. z niemiecką firmą Aleo Solar.
Unimot S.A. jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, specjalizującą się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym, produktami asfaltowymi, olejami, gazem ziemnym oraz energią elektryczną.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.