Niemcy zwiększyli dopłaty do samochodów elektrycznych
Niemieckie władze zdecydowały się na zwiększenie dopłat do zakupu samochodów zasilanych energią elektryczną. Dopłaty dotyczą nie tylko samochodów napędzanych wyłącznie przez baterie, ale także hybryd typu plug-in, w przypadku których poziom dofinansowania jest jednak wyraźnie niższy.
Nowe zasady dopłat do zakupu samochodów zasilanych energią elektryczną weszły w życie w Niemczech zaledwie tydzień po tym, jak zaakceptowała je Komisja Europejska.
Nowe regulacje obejmą samochody zarejestrowane począwszy od 4 listopada 2019 r. i będą obowiązywać do końca 2025 roku – lub do wyczerpania budżetu. Jednak samochody zarejestrowane od listopada do wejścia w życie nowych przepisów obejmą dopłaty w wysokości stosowanej wcześniej.
Na dopłaty mają znowu zrzucić się po połowie federalny rząd oraz niemieccy producenci samochodów. Pula wsparcia wyniesie w sumie ok. 4,18 mld euro.
W porównaniu do stosowanych dotychczas zasad wzrośnie wysokość dopłaty. Zakup samochodu wyłącznie elektrycznego, o wartości do 40 tys. euro, będzie można dofinansować kwotą 6 tys. euro (wcześniej 4 tys. euro).
Zakup auta napędzanego wyłącznie energią elektryczną o wartości do 65 tys. euro jest związany z dopłatą 5 tys. euro.
Natomiast zakup hybrydy plug-in o wartości do 40 tys. euro może oznaczać dopłatę w wysokości 4,5 tys. euro (wcześniej 3 tys. euro), natomiast dopłata w przypadku hybrydy o wartości do 65 tys. euro wyniesie 3,75 tys. euro.
Co ciekawe, subsydia mogą objąć także zakup używanego samochodu elektrycznego, który jednak został zarejestrowany po raz pierwszy w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Ponadto warunek to maksymalny przebieg 15 tys. km i brak wcześniejszej dopłaty ze środków niemieckiego rządu lub innych państw Unii Europejskiej.
Do tej pory federalna agencja zajmująca się programem dopłat do samochodów elektrycznych (BAFA) przyjęła już łącznie 173,84 tys. wniosków o dopłaty, z czego 114,73 tys. dotyczyło samochodów wyłącznie elektrycznych, 58,99 tys. hybryd typu plug-in, a ponadto 112 wniosków dotyczyło pojazdów na wodór, które również były dotąd wspierane dofinansowaniem.
W ubiegłym miesiącu BAFA przyjęła 9,26 tys. aplikacji, z czego 5,35 tys. dotyczyło samochodów wyłącznie z napędem elektrycznym, pozostałe dotyczyły hybryd, a także złożono wnioski o dopłat y do 3 samochodów wodorowych.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.