Tesla zbuduje fabrykę samochodów elektrycznych koło Berlina

Swoją kolejną „Gigafactory” Tesla wybuduje koło stolicy Niemiec. To, jak szybko może ruszyć tam produkcja samochodów elektrycznych, pokazuje wybudowana w ekspresowym tempie fabryka amerykańskiego koncernu, która powstała w Szanghaju.
Elon Musk od dawna sygnalizował plany budowy fabryki samochodów elektrycznych w Europie.
Prestiżową inwestycję Tesli chciało przyciągnąć przynajmniej kilka europejskich rządów, a zainteresowanie współpracą z amerykańskim koncernem sygnalizował m.in. premier Mateusz Morawiecki.
Ostatecznie wybór padł na Niemcy. Wiadomo na razie, że inwestycja może zostać uruchomiona w pobliżu Berlina, a Tesla ma już rozpoczynać poszukiwania pracowników.
O ile wiadomo było, że Niemcy mają spore szanse na przyciągnięcie nowej fabryki Tesli, o tyle wcześniejsze informacje wskazywały, że powstanie ona nie we wschodniej części Niemiec, ale bliżej granicy z Holandią lub Francją
Elon Musk poinformował wczoraj, że fabryka ma być zlokalizowana w pobliżu nowego lotniska, które ma obsługiwać stolicę Niemiec, a do tego planowane jest uruchomienie centrum badawczo-rozwojowego.
Szef Tesli poinformował, że produkcja baterii oraz samochodów elektrycznych, w tym wprowadzanego dopiero Modelu Y, w Europie powinna ruszyć do końca 2021 r.
Póki co Tesla posiada już europejski zakład, który został uruchomiony w 2015 roku w Tilburgu w Holandii, gdzie składane były dotąd elektryczne samochody importowane z USA.
Amerykański koncern budował do tej pory samochody elektryczne w fabryce w Kalifornii, a baterie do nich produkowała uruchomiona we współpracy z firmą Panasonic w Nevadzie tzw. Gigafactory, w której docelowo w skali roku miały powstawać baterie o łącznej pojemności około 34 GWh.
Miano Gigafactory 2 zyskała fabryka Tesli uruchomiona w stanie Nowy Jork, w której są produkowane ogniwa i moduły fotowoltaiczne. W tym zakresie plan firmy Elona Muska to zwiększenie potencjału produkcji modułów do 1 GW w skali roku, a także uruchomienie produkcji tzw. solarnych dachówek w ramach produktu o nazwie Solar Roof.
Trzecią „Gigafactory”, w której mają być produkowane elektryczne Modele 3, Tesla uruchomiła w Szanghaju. Budowa zajęła, licząc od uzyskania wszystkich pozwoleń, zaledwie 168 dni roboczych.
Mimo wygenerowania mniejszych przychodów niż we wcześniejszym kwartale, a także wbrew prognozom analityków zakładających kolejną, kwartalną stratę, Tesli udało się wypracować w minionym kwartale wyraźny zysk.
Więcej na temat wyników Tesli za ostatni kwartał w artykule: Tesla się rozpędza. Elon Musk ma powody do zadowolenia.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.