Największy w Europie kontrakt na autobusy elektryczne dla Solarisa
Mediolański przewoźnik ATM Milano do końca 2030 roku chce zrezygnować z autobusów z silnikami diesla, zastępując je pojazdami z alternatywnym napędem. Milowym krokiem na drodze do tego celu było rozpisanie ogromnego przetargu na dostawę do 250 autobusów elektrycznych, które mają powstać w fabryce Solarisa w Bolechowie pod Poznaniem.
Umowa ramowa na dostawę łącznie do 250 autobusów elektrycznych dla ATM Milano to jeden z największych przetargów wygranych do tej pory przez firmę Solaris i największy dotyczący pojazdów elektrycznych w Europie.
Jak podaje polsko-hiszpański producent, łączna wartość umowy ramowej może wynieść ponad 192 mln euro, a dzięki niej Solaris umocni się na pozycji lidera na europejskim rynku autobusów elektrycznych.
Rozpoczęcie dostaw pierwszej partii 40 autobusów ma się rozpocząć w czerwcu 2020 roku.
Autobusy, na które zdecydował się ATM Milano, to flagowy produkt polsko-hiszpańskiego producenta – Urbino 12 electric.
Model, który już jeździ po ulicach kilkudziesięciu miast w 17 europejskich państwach, w 2017 roku otrzymał najbardziej prestiżową nagrodę w branży – tytuł „Bus of the Year”.
Elektryczne, 12-metrowe Urbino, które trafią do Włoch, zostaną wyposażone w baterie Solaris High Energy o łącznej pojemności ponad 240 kWh.
Energia w nich będzie uzupełniana poprzez tzw. pantograf odwrócony, czyli urządzenie, które będzie obniżało się z masztu ładowarki na autobus, a także na zajezdni przez klasyczną wtyczkę. Jednostką napędową elektrycznych autobusów będzie oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami o mocy 110 kW każdy.
W samym Mediolanie autobusy Urbino są już znane od 2014 roku. W stolicy północnych Włoch kursuje 150 autobusów Solarisa, w tym 25 elektrycznych.
Polsko-hiszpański producent dostarczył już ponad 40 autobusów bateryjnych na rynek włoski.
Oprócz Mediolanu elektryczne Solarisy zakupili klienci z Bergamo i Bolzano. Ponadto do tego ostatniego klienta w 2021 roku Solaris dostarczy 12 autobusów wodorowych, które na jednym tankowaniu będą w stanie przejechać do 350 km.
Więcej na ten temat w artykule: Pierwsze zamówienie na wodorowe autobusy Solarisa.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.