Z tymi startupami chce współpracować PGE

Z tymi startupami chce współpracować PGE
Fot. Gramwzielone.pl (C)

Cztery startupy będą miały szansę przekuć swoje innowacyjne pomysły w komercyjne rozwiązania, współpracując z największą grupą energetyczną w Polsce w ramach jej programu akceleracyjnego.

Przegląd i wybór najlepszych rozwiązań odbył się w ramach projektu Innovation Pitch, realizowanego przez Agencję Rozwoju Przemysłu i PGE Nowa Energia, spółkę odpowiedzialną w PGE za zarządzanie innowacjami.

Celem projektu było znalezienie najlepszych pomysłów z zakresu e-commerce, zdalnej obsługi klienta, komunikacji wewnętrznej i tworzenia nowych produktów.

REKLAMA

Branża energetyczna to niezwykle interesujący obszar, w którym nakłada się na siebie szereg aktywności i procesów, dzięki czemu jest to doskonałe miejsce na testowanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań. Potrzebę digitalizacji widać przede wszystkim w sprzedaży i obsłudze klientów detalicznych. Oczekiwania klientów rosną wraz z rozwojem technologii, a my chcemy wychodzić im naprzeciw – mówi Paweł Śliwa, wiceprezes PGE ds. innowacji.

Do konkursu zgłosiło się kilkadziesiąt startupów z pomysłami znajdującymi się na różnych etapach rozwoju. Do finału przeszło sześć podmiotów z rozwiązaniami, które najlepiej odpowiadały oczekiwaniom organizatorów. W trakcie spotkania finałowego miały one okazję zaprezentować swoje pomysły podczas 10-minutowych prezentacji oraz rozmów z przedstawicielami PGE Obrót. Do pilotażu i komercyjnego wdrożenia wybrane zostały cztery startupy.

Firma Billon opracowała projekt oparty o technologię blockchain, który ma wprowadzić obsługę klienta w kolejny wymiar technologiczny, pozwalający na zapisywanie i przetwarzanie regulowanych walut oraz dokumentów bezpośrednio na blockchainie przy prawie zerowych kosztach obsługi. Na tej podstawie Billon ma tworzyć rozwiązania wprowadzające tę technologię w obszarze zarządzania pieniędzmi i danymi, od nagród motywacyjnych przez mikropłatności po repozytorium dokumentów.

REKLAMA

Innym rozwiązaniem, które znalazło się w orbicie zainteresowań PGE, jest pomysł firmy EpicVR, która przygotowała aplikację wirtualnej rzeczywistości, wspierającej sprzedaż w Internecie. Klient mając wizualizację oferowanych produktów oraz możliwość samodzielnego komponowania oferty, ma bardziej angażować się w proces zakupowy. Pomysł firmy EpicVR PGE ma wykorzystać w swoim internetowym sklepie.

Inny startup, którym zainteresowało się PGE, to PROATechnology. Firma ma pokazywać, jak roboty mogą wspomagać aktywność pracowników biura obsługi klienta, zapewniając tym samym komfortową obsługę klientom. Firma dostosowuje do indywidualnych potrzeb każdego klienta tzw. wirtualnych asystentów, którzy wspierają procesy biznesowe, autonomicznie wykonując powtarzalne zadania w interakcji z systemami informatycznymi, dokumentami Microsoft Office czy bazami danych.

Z kolei firma GrywIT ma oferować kompleksową, mobilną aplikację wspierającą zaangażowanie i zwiększającą efektywność w wielu obszarach firmy, np. HR, sprzedaży czy produkcji. Na podstawie testów badających efektywność pracowników firma buduje programy motywacyjne i rozwojowe.

Z jednej strony jesteśmy firmą przyjazną klientowi w tradycyjnych kanałach kontaktu, a z drugiej strony aktywnie rozwijamy elektroniczne kanały zdalne. Tutaj widzimy dużą rolę startupów i liczymy na ich rozwiązania – mówi Jan Mądrzak, wiceprezes PGE Obrót, odpowiedzialny za sprzedaż  i obsługę klienta.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.