Elektryczne auta mogą zarabiać 1,3 tys. euro. W czasie postoju

Elektryczne auta mogą zarabiać 1,3 tys. euro. W czasie postoju
Fot. Fortum Norge
REKLAMA

Do takiego wniosku doszli autorzy realizowanego w Danii pilotażowego projektu, który miał wykazać, na ile akumulatory samochodów elektrycznych mogą wspomagać pracę sieci elektroenergetycznej i jakie korzyści taka symbioza może dać właścicielom EV.

W ramach pilotażu realizowanego przez Nissana i włoski koncern energetyczny Enel wykazano, że właściciele aut elektrycznych w Danii mogą zarabiać przeciętnie około 1,3 tys. euro w skali roku, oddając do sieci w razie potrzeby energię elektryczną i przyczynianiając się w ten sposób do równoważenia popytu i podaży energii.

Wyniki testów prowadzonych przez Nissana i Enel w różnych europejskich krajach z użyciem ponad 100 aut elektrycznych wykazały, że już teraz w Danii możliwe jest zarabianie na usłudze polegającej na oddawaniu do sieci energii z baterii w samochodach elektrycznych.

Wraz z rozwojem samochodów ładowanych za pomocą wtyczki zarządcy sieci będą musieli zwrócić uwagę na to, kiedy właściciele aut korzystają z sieci i kiedy mogą złagodzić wahania popytu i podaży – komentuje Bloomberg New Energy Finance.

BNEF zakłada, że konsumpcja energii z powodu rozwoju elektrycznej motoryzacji wzrośnie w roku 2040 do poziomu 1,8 tys. TWh z obecnego poziomu zaledwie około 6 TWh.

red. gramwzielone.pl

Zobacz również

Komentarze (11)

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
ProfZbieraczZnaczków |
Wszystko pięknie ale nie ma na razie żadnego seryjnie produkowanego auta hybrydowego (PHEV) ani elektrycznego (EV) które dawało by taką możliwość. W POlsce to jeszcze długo długo nie będzie możliwe, najpierw trzeba zorganizować możliwość indywidualnych DSR potem indywidualnych DRP a potem auto które odda energię, a to przy obecnym podejściu do energetyki może potrwać dzisiesięciolecia... Teoria piękna ale do praktyki jeszcze bardzo daleko...
ekspert |
"zarabianie na usłudze polegającej na oddawaniu do sieci energii z baterii w samochodach elektrycznych". Samochód za pośrednictwem domowej ładowarki nocą (w czasie nadprodukcji energii) będzie pobierał moc rzędu 3kW, a w ciągu dnia korzystając z szybkiej ładowarki na stacji ładowania w godzinach szczytu pobierze moc rzędu 30kW. Właściciel samochodu zarobi ale sieć straci na swojej stabilności z tytułu istnienia samochodu elektrycznego chyba, że ładowarki szybkie będą korzystały z energii OZE lub posiadacz samochodu będzie miał w domu szybką (drogą, rzędu wartości samochodu) ładowarkę.
aa |
Bzdury.Jako właściciel EV w życiu na takie coś nie pójdę.1,3 tys EUR/rok i dodatkowe cykle ładowania hehe.No chyba że będą finansować baterie do samochodów.
optymista |
A mi się wydaje że to dość naturalny kierunek rozwoju. Pewnie w Polsce to potrwa znacznie dłużej, bo nasze zakłady energetyczne to jakiś koszmarny beton. Ostatecznie skończy się to jednak na jakimś abonamencie. Nie będzie opłat za kWh pobrane/oddane w domu z sieci/PV i z/do punktów publicznych. w końcu prosument z PV na dachu i EV w garażu to niezły stabilizator sieci
TT |
@ProfZbieraczZnaczków - nie pisz bzdur bo każde auto z chademo czy CCS ma możliwość oddawania energii. To nie jest głupi pomysł, a nawet bardzo dobry i Japonia już daje taką możliwość. System V2G to nie tylko oddawanie do sieci ale również możliwość zasilania własnego domu i to z bardzo wydajnego magazynu jakim jest auto EV.
Energetyk |
Już na CIRE był komentarz, że ta informacja to bzdura, bo energia elektryczna z takiego samochodu kosztowałaby minimum 30 centów za 1kWh podczas gdy w godzinach szczytu jest rzadko więcej niż 10 centów
Szyszko |
W Polsce takie rozwiązanie zostanie pokazane w listopadzie.
aa |
Oczywiście ,że na rynku w tym chińskim mozna już kupić takie urządzenia-mowa o zasilaniu domów z EV ale na razie za słabe mocowo i jednofazowe.Miałem na myśli sprzedawanie energii z baterii EV do sieci.Paranoja finansowa
Luis |
To bedzie realne gdy koszt baterji spadnie do 100E za kWh.
aa |
@Szyszko Za 10 groszy kWh? Hehe- w listopadzie ?-hehe-A ile już trwa przymiarka opustów dla DG? hę? @Luis W Europie przy tej cenie baterii owszem
szyszko |
@aa, to nie Szyszko to kropek

Giełda OZE

Projekt PV 1MW z prekwalifikacją

Sprzedam Projekt lub spółka celowa 1MW , wybudowany słup i złącze , dzierżawa 2,3 ha z możliwością czytaj dalej...

Zestawy PV hybrydowe ON/OFF GRID: TRINA SOLAR 270W +SKYMAX Hybrid (EN50438)

Kolejny huragan zerwał przewody i nie możesz korzystać z urządzeń elektrycznych? Mamy na to sposób: czytaj dalej...

Trafostacja 0.96MW

szukamy wykonawca zaprojektować, budować i połączyć do sieci PV trafostację 0,96MW w okolicach Suw czytaj dalej...

Firma z doświadczeniem w montażu instalacji PV przyjmie zlecenia

Firma EKO WIND przyjmie zlecenia na montaż instalacji fotowoltaicznych na terenie woj. mazowieckiego czytaj dalej...