„RZ”: klienci coraz częściej skarżą się na energetykę

„RZ”: klienci coraz częściej skarżą się na energetykę
Fot. Schneider Electric

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bada sprawy nieuczciwych praktyk stosowanych przez sprzedawców energii. Skargi konsumentów dotyczą też spółek obrotu należących do państwowych koncernów energetycznych.

Jak podaje „Rzeczpospolita”, UOKiK bada sprawy związane m.in. z przedstawianiem odbiorcom umów, w których znajdują się bezprawne zapisy, w tym tzw. klauzule niedozwolone.

UOKiK prowadzi postępowania wyjaśniające, które dotyczą tzw. sprzedawców alternatywnych, w tym m.in. firmy Duon, która od kilku miesięcy jest częścią grupy Fortum.

REKLAMA

W przypadku Duon UOKiK ma podjąć kroki nieprocesowe, ponieważ nie stwierdzono złamania prawa konsumenckiego. Chodzi o umowy zawierane z rolnikami, których nie chronią prawa przysługujące konsumentom, ponieważ w świetle przepisów są uznawani za przedsiębiorców. W efekcie nie mają m.in. prawa do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem sprzedawcy.

REKLAMA

Sam Duon ma zaoferować klientom, którzy mieli nie otrzymać pełnej informacji o warunkach oferty handlowej, w ramach rekompensaty upust lub możliwość odstąpienia od umowy bez naliczania kary.

„RZ” dodaje, że UOKiK prowadzi postępowania wyjaśniające także w sprawie praktyk stosowanych przez spółki państwowych koncernów, w tym PGE Obrót, Tauron Sprzedaż czy Energa Obrót. W tym wypadku sprawy mają dotyczyć m.in. nierzetelnego prezentowania cenników dla gospodarstw domowych, w których podawano jedynie stawki netto.

Link do artykułu w „Rzeczpospolitej”

red. gramwzielone.pl