BMW chce sprzedawać domowe magazyny energii

BMW chce sprzedawać domowe magazyny energii
Fot. BMW

Jak podaje niemiecki tygodnik Wirtschaftswoche, niemiecki koncern motoryzacyjny planuje sprzedaż domowych magazynów energii. Nowa oferta BMW ma pojawić się jeszcze w tym roku.

– Chcemy zbudować nowy biznes wokół technologii magazynowania energii – Wirtschaftswoche cytuje anonimowego managera z BMW.

​Technologia baterii, którą można wykorzystać w domowych systemach magazynowania energii, znajduje zastosowanie również w elektrycznych autach, które BMW ma już w swojej ofercie.

REKLAMA

Koncern motoryzacyjny z Bawarii chce pójść w ślady amerykańskiego producenta elektrycznych aut Tesli, który w ubiegłym roku wprowadził na rynek domowy magazyn energii Powerwall.

Dostawy Powerwall do pierwszych klientów już się rozpoczęły, a domowe magazyny energii Tesli już wkrótce powinny pojawić się także w Niemczech. Nasi zachodni sąsiedzi korzystają już z ponad 30 tys. domowych magazynów energii, a w perspektywie dalszego dynamicznego rozwoju tej technologii i spadku jej kosztów sprzedaż domowych magazynów energii powinna rosnąć.

REKLAMA

BMW już zresztą eksperymentuje z systemami magazynowania energii. Niemiecki producent aut realizuje wraz z firmami Bosch i Vattenfall pilotażowy projekt w Hamburgu, w którym do gromadzenia energii wykorzystuje się zużyte baterie samochodowe.

Z magazynami energii eksperymentuje też inny niemiecki koncern motoryzacyjny Daimler, który w ubiegłym roku podał, że zaoferuje rozwiązania z zakresu magazynowania energii przeznaczone do zastosowania w gospodarstwach domowych posiadających własne instalacje fotowoltaiczne. Niemiecka firma rozważa też oferowanie takich rozwiązań m.in. dla supermarketów. 

W pierwszym przypadku pojemność magazynów energii, które są produkowane przez Deutsche ACCUmotive w Kamenz, ma wynieść 2,5 kWh, a w drugim – 5,9 kWh.  

Należąca w 100-procentach do Daimlera spółka Deutsche ACCUmotive zatrudnia obecnie już ponad 250 osób, a Daimler zapowiada zainwestowanie w nią w najbliższych latach około 100 mln euro. 

gramwzielone.pl