Lepszy wynik Tesli w magazynach energii i fotowoltaice

Lepszy wynik Tesli w magazynach energii i fotowoltaice
Fot. Tesla

Energetyczny biznes Tesli ma nadal relatywnie mały udział w ogólnym wyniku finansowym Tesli, jednak w tym obszarze amerykańska firma systematycznie zwiększa przychody.

Przychody Tesli w trzecim kwartale br. wzrosły do 6,8 mld dolarów, w tym przychody ze sprzedaży i leasingu samochodów wyniosły 6,09 mld dolarów, a przychody związane z bateryjnymi magazynami energii i systemami fotowoltaicznymi wyniosły 399,3 mln dolarów w stosunku do przychodów rzędu 374,4 mln dolarów wypracowanych we wcześniejszym kwartale i wyniku 317,5 mln dolarów wypracowanego w trzecim kwartale 2017 r.

W minionym kwartale Tesli udało się utrzymać koszty segmentu „Energy generation and storage” na poziomie 330,5 mln dolarów – niemal niezmienionym w stosunku do wcześniejszego kwartału.

REKLAMA

W pierwszych dziewięciu miesiącach br. ten dział Tesli wypracował w sumie 1,183 mld dolarów wobec wyniku 818,2 mln dolarów wypracowanego w analogicznym okresie 2017 r.

W minionym kwartale sprzedaż magazynów energii Tesli sięgnęła poziomu 239 MWh, czyli wyższego o 18 proc. od zanotowanego w drugim kwartale br. i wyższego o 118 proc. w ujęciu rok do roku.

REKLAMA

Tesla dodaje, że w ostatnich miesiącach udało jej się nie tylko zwiększyć produkcję magazynów energii, ale również wyposażyć je w nowe funkcje – w tym tzw. Time Based Control czy tzw. Storm Watch umożliwiający pełne rozładowanie magazynu energii w przypadku zbliżającej się burzy.

W minionym kwartale Tesla zwiększyła też o 11 proc. kwartał do kwartału sprzedaż instalacji fotowoltaicznych do poziomu 93 MW. Amerykańska firma podkreśla, że w tym czasie 80 proc. instalacji fotowoltaicznych zostało zrealizowanych poprzez płatności gotówkowe i kredyty, podczas gdy rok wcześniej udział tych modeli sprzedaży sięgał 43 proc. i przeważał wówczas jeszcze model leasingu.

Jak na razie firma Elona Muska nie chwali się jeszcze pełnym wdrożeniem do produkcji solarnych dachówek Solar Roof, informując o nadal prowadzonych testach i usprawnieniach. Produkcja ma wejść na większe obroty w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Amerykańska firma podkreśla w komunikacie dotyczącym wyników za trzeci kwartał, że wśród potencjalnych klientów, którzy mogą kupić jej domowe magazyny energii Powerwall i instalacje fotowoltaiczne, są przede wszystkim właściciele elektrycznych samochodów Tesli, których liczba sięga już 450 tys.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.