Chińczycy zbudują w Polsce fabrykę komponentów baterii litowo-jonowych

Chińczycy zbudują w Polsce fabrykę komponentów baterii litowo-jonowych
Fot. Capchem

Chiński producent komponentów baterii litowo-jonowych Capchem ma uruchomić produkcję we Wrocławiu. W pobliżu stolicy Dolnego Śląska w tym roku swoją fabrykę baterii litowo-jonowych uruchamiają Koreańczycy z LG Chem.

Chińczycy zainwestują we wrocławską fabrykę w sumie 360 mln juanów, czyli ok. 200 mln zł. Z komunikatu przekazanego przez Capchem wiadomo, że tereny pod inwestycję zostaną przekazane w kolejnym kwartale, a po osiągnięciu pełnych mocy produkcyjnych wrocławska fabryka ma generować rocznie około 100 mln zł zysku.

Produkcja ma szansę ruszyć za około 30 miesięcy, z czego 9 miesięcy ma zająć uzyskanie pozwoleń, 12 miesięcy ma potrwać budowa, a na instalację urządzeń i testy przewidziano kolejnych 9 miesięcy. Produkcja ma ruszyć wstępnie w II kwartale 2020 r.

REKLAMA

Capchem podaje, że we Wrocławiu chce wytwarzać docelowo 40 tys. ton elektrolitu do baterii litowo-jonowych, a także 5 tys. ton NMP oraz 5 tys. ton pasty przewodzącej.

Początkowo, po ukończeniu pierwszego etapu inwestycji, kosztem 200 mln juanów, chińska firma chce wytwarzać w Polsce 20 tys. ton elektrolitu do baterii litowo-jonowych w skali roku.

Na razie nie wiadomo, kto będzie odbiorcą produkowanych we Wrocławiu komponentów baterii.

REKLAMA

Capchem posiada 4 fabryki i dodatkowo jest udziałowcem w kolejnych 3. Firma zatrudnia około tysiąca osób i jest notowana na giełdzie w Shenzen.

W ubiegłym roku chińska firma odnotowała przychody rzędu 1,816 mld juanów, notując wzrost r/r o 14,25 proc. W tym w obszarze wytwarzania składników baterii litowo-jonowych wygenerowano przychody rzędu 959 mln juanów, czyli o 12,1 proc. większe niż rok wcześniej. Ubiegłoroczny zysk netto Capchem wyniósł 280 mln juanów.

Wytwarzanie baterii litowo-jonowych wkrótce rozpocznie pod Wrocławiem LG Chem. Koreańczycy mają zainwestować w tym celu 436 mld wonów, czyli około 387 mln dolarów, a fabryka ma produkować ponad 100 tys. baterii rocznie, wyłącznie do samochodów elektrycznych o „wysokiej wydajności”, które będą mogły pokonywać dystans do 320 km na jednym ładowaniu. Więcej o tej inwestycji: LG zwiększy inwestycje w polską fabrykę baterii do EV.

Ostatnio zainteresowanie budową swojej fabryki baterii w naszym kraju sygnalizował jeden z największych na świecie producentów – CATL, który potencjalnych lokalizacji swojej europejskiej fabryki ma szukać także w Niemczech i na Węgrzech.

red. gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.