Nissan i Renault wprowadzą baterie ze stałym elektrolitem

Nissan i Renault wprowadzą baterie ze stałym elektrolitem
Fot. Nissan
REKLAMA

Według doniesień Financial Times, Alians Renault-Nissan-Mitsubishi pracuje nad samochodem elektrycznym wykorzystującym baterie ze stałym elektrolitem. Plany koncernu zakładają, że pojazd trafi na rynek najwcześniej do 2025 r. – informuje Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych

Baterie za stałym elektrolitem będą bezpieczniejsze i wydajniejsze niż obecna generacja akumulatorów litowo-jonowych.

Ta technologia zapewnia znaczne korzyści w stosunku do obecnych baterii litowo-jonowych w zakresie kosztów, pojemności oraz stabilności termicznej. Przed nami wiele wyzwań, ale robimy znaczne postępy i zamierzamy wprowadzić ją na rynek do 2030 r., a nawet do roku 2025, o ile będzie to możliwe – powiedział Gilles Normand, dyrektor pionu samochodów elektrycznych w Renault

W styczniu alians Renault-Nissan-Mitsubishi poinformował, że zainwestował w amerykański start-up Ionic Material z siedzibą w Massachusetts, który zajmuje się rozwojem materiałów do baterii ze stałym elektrolitem, bez wykorzystania kobaltu, stanowiącego najdroższy, pojedynczy składnik stosowany w obecnej generacji akumulatorów litowo-jonowych. Ionic Materials prowadzi prace nad stałym, polimerowym elektrolitem, który zwiększy osiągi akumulatorów przy jednoczesnym zredukowaniu kosztów ich wytwarzania.

W wyścigu o skomercjalizowanie tej innowacyjnej technologii w samochodach biorą udział liczne podmioty z sektora motoryzacyjnego. Toyota zamierza zostać pierwszym producentem oferującym pojazdy wyposażone w baterie ze stałym elektrolitem – według zapowiedzi japońskiego koncernu, trafią do sprzedaży w pierwszej połowie kolejnej dekady. Z kolei BMW planuje wprowadzić na rynek podobny model w 2026 r. Bawarski koncern pracuje nad nową generacją akumulatorów m.in. z amerykańską firmą Solid Power.

W ramach planu strategicznego Alliance 2022, do końca 2022 r. koncern Renault-Nissan-Mitsubishi zamierza wprowadzić na rynek 12 nowych modeli zeroemisyjnych oraz 40 z systemami autonomicznego prowadzenia. Od momentu debiutu pierwszej generacji Nissana Leaf w grudniu 2010 r. do końca 2017 r., skumulowana sprzedaż pojazdów elektrycznych francusko-japońskiego koncernu osiągnęła poziom 540 623 egzemplarzy.

Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych

Zobacz również

Komentarze (1)

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
Czytelnik |
Beznadziejny artykuł. Mają zamiar wprowadzić nowe rozwiązanie do 2030 moze 2025. Większość nad tym pracuje. Trzymajcie poziom.

Giełda OZE

Dzierżawa działki pod fotowoltaikę

Wydzierżawię działkę 3,5 ha pod farmę fotowoltaiczną. Działka zlokalizowana ok 100 km od Warszawy, w czytaj dalej...

Generalny wykonawca farm fotowoltaicznych

Jesteśmy wykonawcą dużych farm fotowoltaicznych. Posiadamy wieloletnie doświadczenie w budowie dużyc czytaj dalej...

Sprzedam projekt 3 x Vestas V80 woj. Łódzkie

Sprzedam projekt 3 x Vestas V80 woj. Łódzkie. Otwarty dziennik budowy. Zapraszam czytaj dalej...

Zlecę zaprojektowanie farmy PV 2MW

proszę o podanie ceny (+-) i terminu realizacji na w/w adres czytaj dalej...