Nowa technologia BMZ Poland w hiszpańskich autobusach

Nowa technologia BMZ Poland w hiszpańskich autobusach
Fot. BMZ Poland
REKLAMA

W odbywających się w tym tygodniu w belgijskim Kortrijk targach Busworld 2017 zadebiutował pierwszy dwupiętrowy, elektryczny autobus hiszpańskiej firmy UNVI. Podstawowym elementem pojazdu jest technologia Master BMS (Battery Management System), którą dostarczyła firma BMZ Poland.

W autobusie firmy UNVI zostały zamontowane trzy baterie litowo-jonowe o pojemności 58,1 kWh każda. Ich prawidłowe funkcjonowanie jest możliwe dzięki zainstalowanemu układowi Master BMS (Battery Management System) firmy BMZ Poland. Jest to system, pozwalający połączyć baterie o różnym stopniu naładowania w jeden układ bateryjny.

Jak zwraca uwagę BMZ Poland, podłączenie równoległe wszystkich baterii mogłoby skutkować wytworzeniem się prądów wyrównawczych, co w efekcie doprowadziłoby do uszkodzenia baterii.

Ogromną zaletą zastosowanego układu bateryjnego jest to, że może on być szybko serwisowany bez potrzeby demontażu baterii. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom możliwy jest serwis podstawowych komponentów takich jak spalony bezpiecznik, uszkodzony stycznik czy układ zabezpieczeń – mówi Tomasz Ciszek, kierownik projektu z BMZ Poland. 

Układ Master BMS oblicza w czasie rzeczywistym maksymalne dozwolone prądy ładowania oraz rozładowania, uwzględniając rozpływ prądów do poszczególnych baterii. Oblicza także procentową pojemność zestawu bateryjnego, udostępnia informację o pozostałym zasięgu autobusu i szacunkowym czasie wymaganym do pełnego naładowania.

W ubiegłym miesiącu BMZ Poland uruchomił oficjalnie nową fabrykę w Gliwicach. Produkcja będzie obejmować m.in. rozwiązania dedykowane przemysłowi motoryzacyjnemu, a także technologie dla stacjonarnych magazynów energii.

Powierzchnia nowej – wartej ponad 9 mln euro inwestycji – to przeszło 12,3 tys. mkw. Znajdują się w niej zarówno nowoczesne hale produkcyjne, magazyny, jak i laboratoria badawcze oraz powierzchnie biurowe, będące nową siedzibą firmy. 

Spółka BMZ Poland powstała w 2010 roku jako polski oddział niemieckiej firmy BMZ GmBH. Obecnie grupa BMZ jest liderem wśród europejskich producentów zestawów akumulatorowych dla przemysłu ogrodniczego, rowerowego, medycznego i rynku szeroko pojętych elektronarzędzi. Specjalizuje się w projektowaniu i produkcji inteligentnych systemów podtrzymywania energii, bazując na ogniwach litowo-jonowych.

red. gramwzielone.pl

Zobacz również

Komentarze (2)

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
alladyn-solar-batt |
Brawo,brawo,brawo- to rzeczywiście potrzebne funkcjonalności, które w praktycznym wykonaniu zrealizował BMZ.Nie zostało tutaj opisane to, że zaprojektowane z takimi jak opisane założeniami BMS-y do zarządzania poszczególnymi grupami akumulatorów możliwa jest w takim autobusie eksploatacja baterii o różnym stopniu zużycia (wyeksploatowania) lub wymiana na nową jednej z trzech grup baterii pomimo, że dwie pozostałe są ,,stare". Taka możliwość swobodnego w praktyce dysponowania zasobami baterii przez zakład autobusowy eksploatujący elektryczne autobusy jest bardzo istotną w praktyce codziennego użytkowania cechą bez której użytkownik musiałby do danego egzemplarza autobusu dobrać (w przypadku np.uszkodzenia się jednego z trzech zespołów baterii) inny egzemplarz o podobnym stopniu zużycia.Teraz ,,dopasowaniem" współpracy baterii o nawet różnych stopniach zużycia zajmie się automatycznie Układ Master BMS. Nie mniej należy wspomnieć,że ta ,,Innowacyjna technologia " to jedynie praktyczna (ale udana i ważna) forma wykorzystania amerykańskich układów scalonych, które odwalają czarną robotę nadzorując każde ogniwo w tym ile energii do każdego ogniwa wprowadzono oraz ile energii wyjęto w celu zużycia - co więcej - podając na bieżąco na zewnątrz dokładne dane o stanie pojemności zawartej w każdym z ogniw co umożliwia w czasie rzeczywistym zliczanie (sumowanie) informacji o stanie naładowania z niemal 100% dokładnością. To z kolei (tak precyzyjne dane o naładowaniu każdego najmniejszego ogniwa) podstawą do podawania stosownej do obciążenia silników w toku jazdy prognozy o dostępności zasięgu do momentu koniecznego ładowania. To praktyczne zastosowanie elektroniki produkowanej od lat analogiczne jak w bateriach Tesli lecz w europejskim wykonaniu. Szkoda tylko, że (tak było dotychczas) ceny wszystkiego do czego dotknął się BMZ były kosmicznie bizantyjskie. Może ktoś wreszcie zmieni politykę cenową lub już ją zmienił pod naciskiem konkurencji zza oceanu. Brawo Tesla, brawo Musk - pod Twoją presją w Europie wzięli się do roboty....
alladyn-solar-batt |
Brawo,brawo,brawo- to rzeczywiście potrzebne funkcjonalności, które w praktycznym wykonaniu zrealizował BMZ.Nie zostało tutaj opisane to, że zaprojektowane z takimi jak opisane założeniami BMS-y do zarządzania poszczególnymi grupami akumulatorów możliwa jest w takim autobusie eksploatacja baterii o różnym stopniu zużycia (wyeksploatowania) lub wymiana na nową jednej z trzech grup baterii pomimo, że dwie pozostałe są ,,stare". Taka możliwość swobodnego w praktyce dysponowania zasobami baterii przez zakład autobusowy eksploatujący elektryczne autobusy jest bardzo istotną w praktyce codziennego użytkowania cechą bez której użytkownik musiałby do danego egzemplarza autobusu dobrać (w przypadku np.uszkodzenia się jednego z trzech zespołów baterii) inny egzemplarz o podobnym stopniu zużycia.Teraz ,,dopasowaniem" współpracy baterii o nawet różnych stopniach zużycia zajmie się automatycznie Układ Master BMS. Nie mniej należy wspomnieć,że ta ,,Innowacyjna technologia " to jedynie praktyczna (ale udana i ważna) forma wykorzystania amerykańskich układów scalonych, które odwalają czarną robotę nadzorując każde ogniwo w tym ile energii do każdego ogniwa wprowadzono oraz ile energii wyjęto w celu zużycia - co więcej - podając na bieżąco na zewnątrz dokładne dane o stanie pojemności zawartej w każdym z ogniw co umożliwia w czasie rzeczywistym zliczanie (sumowanie) informacji o stanie naładowania z niemal 100% dokładnością. To z kolei (tak precyzyjne dane o naładowaniu każdego najmniejszego ogniwa) podstawą do podawania stosownej do obciążenia silników w toku jazdy prognozy o dostępności zasięgu do momentu koniecznego ładowania. To praktyczne zastosowanie elektroniki produkowanej od lat analogiczne jak w bateriach Tesli lecz w europejskim wykonaniu. Szkoda tylko, że (tak było dotychczas) ceny wszystkiego do czego dotknął się BMZ były kosmicznie bizantyjskie. Może ktoś wreszcie zmieni politykę cenową lub już ją zmienił pod naciskiem konkurencji zza oceanu. Brawo Tesla, brawo Musk - pod Twoją presją w Europie wzięli się do roboty....

Giełda OZE

Projekty PV do 1 MW

Sprzedam 2 projekty PV do 1 MW każdy z warunkami przyłączeniowymi. Projekty budowlane w trakcie real czytaj dalej...

Praca dla ekipy monterskiej w Holandii

Witam, Poszukujemy ekipy monterskiej/firmy do pracy przy instalacjach PV na terenie Holandii. czytaj dalej...

Poszukuje 1x generator V902MW do demontazu oraz lopaty do V 39

Poszukuje pilnie lopat do turbiny Vestas V39 ,Gamesa G58 oraz uzywanej turbiny V 90 2MW do demontazu czytaj dalej...

Okazja sprzedam projekt farmy wiatrowej 9MW z wszystkimi pozwoleniami i wykonanym wyprowadzeniem mocy w stacji GPZ

Witam mam do sprzedania spółkę celową z projektem farmy wiatrowej 9MW - 3 Vestasy V112_3MW na wieża czytaj dalej...