Szybsze ładowanie samochodu elektrycznego dzięki fotowoltaice

Szybsze ładowanie samochodu elektrycznego dzięki fotowoltaice
Fot. SolarEdge
REKLAMA

SolarEdge, czołowy producent falowników fotowoltaicznych i sprzętu tzw. MLPE (Module Level Power Electronics) zaoferuje w Europie falowniki z funkcją ładowania samochodów elektrycznych. Wykorzystanie energii produkowanej z własnej instalacji fotowoltaicznej ma zwiększyć moc ładowania elektryka do poziomu nieosiągalnego przez tradycyjne domowe ładowarki.

Izraelska firma zapowiada wdrożenie jednofazowego inwertera fotowoltaicznego na bazie konstrukcji SolarEdge HD-Wave ze zintegrowaną ładowarką do samochodów elektrycznych.

Jak informuje portal Gramwzielone.pl Jessica Fishman z SolarEdge, połączenie inwertera fotowoltaicznego z domową stacją ładowania samochodów elektrycznych to nie tylko niższe koszty instalacji, ale także większa moc ładowania, niż osiągana za pomocą standardowych systemów ładowania w domach, a więc i krótszy czas uzupełniania samochodowej baterii.

Ma to być możliwe dzięki włączeniu podczas ładowania samochodu elektrycznego „solarnego” trybu, w którym zwiększa się moc ładowania. Dzięki własnej produkcji energii słonecznej i włączeniu takiego trybu ładowanie ma być o 2,5 razy szybsze niż w przypadku standardowego ładowania, gdy wykorzystywana jest tylko energia z sieci.

W przypadku jednoczesnego wykorzystania sieci oraz instalacji fotowoltaicznej ładowanie w trybie „solarnym” ma odbywać się z mocą 9,2 kW. W przypadku, gdy domowa instalacja fotowoltaiczna nie produkuje energii, ładowanie ma się odbywać z mocą do 7,4 kW.

Falownik ze zintegrowaną ładowarką EV ma być dostępny na rynku europejskim w III kwartale br. SolarEdge na razie nie wskazuje jednak konkretnej daty.

Rozwiązanie jest już oferowane w Stanach Zjednoczonych, gdzie SolarEdge daje na nie gwarancję na 12 lat, z możliwością wydłużenia do 20 lub 25 lat.

Specyfikacja urządzenia oferowanego na rynku amerykańskim jest dostępna pod tym linkiem.

Ostatnio SolarEdge zapowiedział również wdrożenie na rynek europejski nowego falownika, który ma optymalizować konsumpcję energii wytworzonej z fotowoltaiki, w tym przechowanej w domowym magazynie energii, ale także posiadającego funkcję zasilania awaryjnego. Więcej na ten temat w artykule: SolarEdge zaoferuje nowy falownik z zasilaniem awaryjnym.

W 2017 roku SolarEdge wypracował przychody rzędu 607 mln dolarów, czyli o 24 proc. wyższe niż w roku 2016. W ubiegłym roku izraelska firma sprzedała urządzenia odpowiadające potencjałowi 2,5 GW(AC). Przeciętna, całoroczna marża wyniosła 35,4 proc. wobec średniej marży 32,8 proc. w roku 2016. Zysk operacyjny w ujęciu GAAP wyniósł 91,1 mln dolarów i był wyższy o 28 proc. niż rok wcześniej.

gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.

Zobacz również

Komentarze (8)

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
TT |
Zapomnieli do pełni szczęścia namówić producentów aut do obsługi takiej mocy.
TT |
Zapomnieli do pełni szczęścia namówić producentów aut do obsługi takiej mocy.
Bart |
7,5kw na jednej fazie? Czy to sie nie bedzie gryzlo z nowymi regulacjami ze inwertery jedowfazowe moga byc tylko do 3kw?
Mich |
@ Bart To jest na rynek amerykański, tam nie ma problemu z takimi mocami na jednej fazie. @ TT To jest problem dzisiaj, a nie na zawsze. Generalnie tendencja to krótsze ładowanie, czego nie będzie dało się osiągnąć bez większej mocy i producenci samochodów to rozumieją
Luis |
Czemu nikt nie produkuje bezposrednich ladowarek z moca uniwersalna w zaleznosci od wlasnej instalacji PV.Bez przemiany na AC.Auta posiadaja gniazdo szybkiego ladowania czyli DC i za pomoca odpowiedniego regulatora napiecia mozna by bylo sie podlaczyc.Taka instalacja mogla by byc calkowicie odizolowana od sieci 230V z maksymalnym wykorzystaniem PV.
Radek |
Mam nadzieję, że gdy będę wymieniał obecny falownik (na razie 9 miesięcy pracy), to będą dostępne takie z wyjściem do ładowania samochodów po DC w standardzie CCS Combo 2 lub CHAdeMO (do wyboru). W przypadku tego drugiego również z obsługą kierunku do sieci, żeby używać samochodu jako (dodatkowego/awaryjnego) magazynu energii, bo CHAdeMO jest dwukierunkowe. To wszystko jeszcze sprzężone z licznikiem i możliwością wyboru priorytetu: szybkie ładowanie całą dostępną mocą / wykorzystanie do ładowania tylko nadwyżek nad zużyciem przez domową sieć AC.
Mich |
@ Luis ale ten falownik tak działa - ładuje samochód bezpośrednio po DC, ale dodatkowo może wykorzystać energię z AC i przejść w tryb solar booster i ładować z dwóch źródeł @ falownik SolarEdge wspiera V2G, a co do standardów szczególnie CHAdeMO to nie jest to obecnie rozwiązanie do domu (wspiera ładowanie nawet do 65kW, więc jak to wykorzystać w instalacji domowej)
EcoSolar.pl |
O rozwiązaniach tego typu wspomniałem podczas mojej prezentacji na Battery Experts Forum w Gliwicach w zeszłym roku i na kilku innych prezentacjach we wcześniejszych latach. Wspomniałem też, że potrzebny jest jeden standard dla wszystkich producentów samochodów, tak aby bateria była nie tylko baterią samochodu ale i domowym magazynem energii. SolarEdge niczego tutaj nie wymyślił. Zwyczajnie zwiększają sprzedaż swojego produktu poprzez dołożenie do niego paru bajerów.

Giełda OZE

sprzedamy 2 farmy pv z dotacją UE

sprzedamy 2 farmy pv z dotacja, woj lubelskie, spolki celowe, czytaj dalej...

poszukujemy farm pv z dotacja UE

poszukujemy projektow farm pv z dotacja UE - wojewodztwo lubelskie czytaj dalej...

kupimy projekty pv z dotacja

kupimy gotowe, przygotowane projekty farmy pv z dofinansowaniem unijnym, najlepiej woj lubleskie czytaj dalej...

Call Center do współpracy

Firma o ugruntowanej pozycji na rynku w związku z rozwojem struktur sprzedaży nawiąże współpracę z C czytaj dalej...