Columbus Energy idzie na GPW

Columbus Energy idzie na GPW
Dawid Zieliński, prezes zarządu Columbus Energy SA.

Columbus Energy może stać się pierwszą polską spółką skupiającą swoje działania na sektorze fotowoltaicznym, która będzie notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Spółka Columbus Energy S.A., która na razie jest notowana na rynku NewConnect i Catalyst, podpisała umowę z Domem Maklerskim Banku Ochrony Środowiska S.A. na przygotowanie i przeprowadzenie oferty publicznej oraz wprowadzenie jej akcji do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez GPW w Warszawie. Spółka podaje, że zamierza niebawem przenieść notowania swoich akcji na rynek regulowany.

Podpisana umowa dotyczy przygotowania przez Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska S.A. prospektu emisyjnego dla akcji serii A, B, C, D, E oraz F, dopuszczanych i wprowadzanych do obrotu regulowanego prowadzonego przez GPW w Warszawie oraz dla akcji nowej emisji serii G oferowanych w ofercie publicznej i wprowadzenia do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez GPW.

REKLAMA
REKLAMA

Columbus Energy planuje złożyć prospekt emisyjny do KNF-u w październiku br. po podjęciu stosownej uchwały przez walne zgromadzenie akcjonariuszy. Spółka chce zadebiutować na rynku regulowanym GPW w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

Pracujemy już nad prospektem emisyjnym pewien czas i nadszedł moment, w którym zbliżamy się do jego złożenia do Komisji Nadzoru Finansowego. Niebawem odbędzie się walne zgromadzenie akcjonariuszy, które finalnie podejmie decyzję o wielkości emisji, ale szacujemy, że może to być 30 mln zł, które spółka wykorzysta w 100 proc. na rozwój przedsiębiorstwa i budowanie wartości dla akcjonariuszy. Jeśli cały proces przebiegnie sprawnie, to pierwszego notowania na rynku regulowanym GPW spodziewamy się już za kilka miesięcy – komentuje Dawid Zieliński, prezes zarządu Columbus Energy S.A.

Columbus Energy zakończył pierwsze półrocze 2017 r. zyskiem netto na poziomie skonsolidowanym w wysokości 2,8 mln zł przy skonsolidowanych przychodach netto ze sprzedaży sięgających 15,4 mln zł. W II kw. 2017 r. spółka podpisała ponad 600 umów na montaż mikroinstalacji fotowoltaicznych i zrealizowała ponad 400 montaży w domach jednorodzinnych, w tym już tysięczną instalację w historii firmy.

red. gramwzielone.pl