Columbus Energy: ponad 1 mln zł zysku netto w I kwartale

Columbus Energy: ponad 1 mln zł zysku netto w I kwartale
Dawid Zieliński, prezes zarządu Columbus Energy SA.

W I kwartale br. spółka Columbus Energy S.A., która specjalizuje się w montażu instalacji fotowoltaicznych, znacznie poprawiła wyniki finansowe w stosunku do wcześniejszych kwartałów, co jak zaznacza Columbusjest rezultatem rozwijania oferty pod nazwą „Abonament na Słońce”.

Columbus Energy S.A., spółka notowana na rynku NewConnect, wypracowała w I kw. 2017 r. ponad 1 mln zł zysku netto, a jej przychody netto ze sprzedaży przekroczyły 6,37 mln zł.

Osiągnięte przez Columbus Energy wyniki finansowe wykazują na wyraźną poprawę w stosunku do I kwartału 2016 r., w którym wartość przychodów netto spółki ze sprzedaży wyniosła 374 tys. zł, a strata netto sięgnęła 66 tys. zł.

REKLAMA

W całym 2016 r. spółka zanotowała zysk netto na poziomie jednostkowym w kwocie ponad 160 tys. zł, a jej przychody netto ze sprzedaży wyniosły 8,42 mln zł.

W I kwartale 2017 r. Columbus Energy zamontował ponad 270 instalacji fotowoltaicznych, co – jak podkreśla – jest zgodne z przyjętym planem sprzedażowym, a także zakontraktował 500 nowych umów. Do tej pory spółka zrealizowała instalacje fotowoltaiczne o łącznej mocy około 4 MW.

REKLAMA

– Na świecie są tylko dwie wygrywające technologie w branży energetycznej. To fotowoltaika i magazyny energii. Columbus Energy idealnie wpisuje się w tą logikę i kontynuuje swój rozwój właśnie na tym rynku. Stajemy się powoli dojrzałą organizacją, co będziemy sukcesywnie pokazywać w kolejnych raportach. Rynek fotowoltaiki w Polsce rośnie szybciej niż firmy, które na nim powstają. Zauważyliśmy ostatnio, że nawet tacy giganci jak Innogy czy Ikea zaczynają podążać naszymi śladami, co pokazuje, że wybraliśmy odpowiednią branżę i dobrą drogę rozwoju. Innowacja produktowa zawarta w abonamentowej formule finansowania instalacji fotowoltaicznych dla właścicieli domów staje się coraz bardziej popularna i zrozumiała dla klientów. Jeśli instalacja ma się sama spłacić z oszczędności, to kto by nie chciał jej mieć? – komentuje Dawid Zieliński, prezes zarządu Columbus Energy S.A.

Spółka zaznacza, że w I kwartale br. przeprowadziła z sukcesem dwie emisje obligacji, z których pozyskała środki finansowe w łącznej wysokości 5,45 mln zł. Zostaną one przeznaczone na montaż instalacji fotowoltaicznych w ramach programu abonamentowego. W marcu tego roku Columbus Energy S.A. podpisała również umowę współpracy z Nest Bank S.A., dzięki czemu zapewnione zostało finansowanie dla jej klientów. Nest Bank S.A. zobowiązał się do przekazywania na rachunek spółki środków finansowych wynikających z umów zawartych z jej klientami.

Celem Columbus Energy S.A. na 2017 r. jest zamontowanie przynajmniej 2,5 tys. instalacji fotowoltaicznych oraz zakontraktowanie 4 tys. klientów, z czego 80 proc. w przypadku obu celów sprzedażowych ma stanowić program abonamentowy. Spółka chce również rozpocząć realizację zakontraktowanych zleceń w sektorze sakralnym i jednostek samorządu terytorialnego oraz wdrożyć do sprzedaży nowy produkt – „termomodernizacja domów” w abonamencie.

– Emisje obligacji niewątpliwie poprawiły nasz cash flow i dały nam swobodę w rozbudowie sieci sprzedaży. Dzisiaj kontraktujemy już ponad 200 klientów miesięcznie, a ten trend powinien się jeszcze mocno poprawić. Liczymy na to, że III kwartał 2017 r. będzie przełomowy i uda nam się w tym roku przeprowadzić realizację jeszcze 2,5 tys. instalacji. W dalszym ciągu pracujemy nad uruchomieniem programu termomodernizacji domów jednorodzinnych, co szerzej postaramy się opisać i przedstawić w raporcie za 2 kw. 2017 r. Fakt jest natomiast jeden – rozwijamy się w bardzo wysokim tempie, rynek odpowiada fantastycznie, a grono naszych klientów szybko się powiększa. To oznacza, że przyszłość naszej firmy będzie bardzo ciekawa i pozytywna – komentuje prezes Columbus Energy. 

red. gramwzielone.pl