Studenci z Łodzi budują pojazd napędzany energią z PV

Studenci z Łodzi budują pojazd napędzany energią z PV
Fot. Łódź Solar Team
REKLAMA

Studenci Politechniki Łódzkiej budują drugi w historii łódzkiej uczelni pojazd napędzany energią słoneczną. Cel to udział w odbywających się w Australii zawodach Bridgestone World Solar Challenge 2018.

Konstruktorzy pierwszego w Polsce samochodu elektrycznego napędzanego energią słoneczną, zespół Lodz Solar Team z Politechniki Łódzkiej, rozpoczęli kolejny semestr nauki od zapewnienia swojemu projektowi nowych trofeów.

Po sukcesie odniesionym podczas zawodów w Australii, Bridgestone World Solar Challenge 2015, studenci sięgnęli po kolejne laury podczas drugiej w historii projektu rywalizacji bolidów napędzanych energią słoneczną – tym razem w RPA. Drużyna łódzkich studentów powróciła z RPA z pięcioma nagrodami zdobytymi podczas wyścigu pojazdów napędzanych energią słoneczną – Sasol Solar Challenge 2016. Podczas trwającego 8 dni przejazdu, bolid Eagle One pokonał 2817 km na trasie z Pretorii do Kapsztadu jako pierwszy w historii wyścigu przedstawiciel klasy Cruiser – pojazdów z miejscem dla pasażera.

Zespół ustanowił pierwsze rekordy w swojej kategorii, wysoko stawiając poprzeczkę swoim następcom, którzy wystartują w najbliższych edycjach wyścigu przez RPA. Są to: rekord liczby przejechanych kilometrów na całej trasie, rekord kilometrów pokonanych w ciągu jednego dnia oraz rekord ustanowionej prędkości.

Podczas wyścigu drużyna zmierzyła się nie tylko z krętymi, górzystymi drogami i wymagającym dystansem, ale także z niespodziewanym deszczem i poważną awarią silnika. Doskonałe przygotowanie bolidu do przejazdu zapewniło pomyślne zakończenie wszystkich testów, a także bezusterkowy przejazd przez całą Republikę Południowej Afryki.

Teraz studenci z Łodzi we współpracy z Politechniką Łódzką i sponsorami przygotowują się do kolejnej edycji zawodów pojazdów napędzanych energią słoneczną Bridgestone World Solar Challenge w Australii, które odbędą się już w przyszłym roku.

Tym razem w zawodach wystartuje następca Eagle One. Przygotowywany na przyszły rok bolid pomieści w swoim wnętrzu kierowcę i trzech pasażerów. Redukcji ulegną wysokość, szerokość i masa bolidu, co korzystnie wpłynie na aerodynamiczność projektowanego Eagle Two i o 1/3 zredukuje zużycie energii.

Łódzcy studenci chcą zastosować panele słoneczne o większej sprawności oraz bardziej wydajne silniki. W efekcie współpracy ze studentami łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych stylistyka nowo powstającego bolidu zyska zupełnie odmienny charakter, znacznie odbiegający od rozwiązań zastosowanych przy budowie pierwszego „Orła”.

Łódzcy studenci szukają finansowania na swój projekt w ramach akcji crowdfundingowej prowadzonej na platformie PolakPotrafi.pl.

red. gramwzielone.pl

Komentarze

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu

Giełda OZE

Enercon E-40/6.6.44

1 x Enercon E-40/6.6.44 -- Rok produkcji 2002 -- Wysokość wieży : 65 m -- Rotor : czytaj dalej...

CANADIAN SOLAR CS-3K280P innowacyjne moduły 280W poly

Przyjmujemy zamówienia na duże dostawy (1MW) w IQ 2018 r. innowacyjnych modułów polikrystalicznych ( czytaj dalej...

Panele BAUER 265W, cena 0,39E/Wp, okazja!

Witam, Oferta sprzedaży paneli produkcji niemieckiej firmy BAUER. Moc 265W. Polikrystaliczne. Okazy czytaj dalej...

Na sprzedaż - polska dystrybucja - Q Cells, Ja Solar

Do natychmiastowego odbioru. Wysokie stany magazynowe!!! Darmowy odbiór w 75 oddziałach Grodno S.A. czytaj dalej...