Toyota Prius z ogniwami fotowoltaicznymi już w sprzedaży

Toyota Prius z ogniwami fotowoltaicznymi już w sprzedaży
Toyota Prius w wersji z ogniwami słonecznymi. Fot. Youtube
REKLAMA

Nowa wersja hybrydowej Toyoty Prius jest pierwszym seryjnie produkowanym modelem samochodu, który jest wyposażony w ogniwa fotowoltaiczne. 

Nowa Toyota Prius posiada na dachu ogniwa fotowoltaiczne, których zadaniem jest ładowanie w czasie jazdy dodatkowej baterii 24 Ah, dzięki której redukowane jest zapotrzebowanie na energię z głównej baterii. Dachowy panel fotowoltaiczny może ładować również główną baterię w czasie postoju.

Japoński koncern zapewnia, że w ciągu jednego dnia ogniwa fotowoltaiczne mogą wyprodukować energię w ilości wystarczającej do przejechania maksymalnie ok. 6,1 km, a przeciętnie – 2,9 km.

Zasięg nowego Priusa wyłącznie na napędzie elektrycznym ma wynosić średnio 68,2 km.

Testy ogniw fotowoltaicznych w hybrydowych Priusach Toyota prowadzi już od roku 2009, kiedy nawiązała współpracę z firmą Kyocera, montując wówczas na dachu testowych Priusów ogniwa o mocy 56 W.

Pierwsze hybrydy japońskiego koncernu trafiły do klientów już w roku 1997, a w styczniu br. sprzedaż tego rodzaju aut Toyoty przekroczyła 10 mln. Obecnie Japończycy oferują w sumie 33 model aut z napędem hybrydowym. Sprzedaż 15 mln hybryd Toyota chce osiągnąć w roku 2020.

Cel sprzedaży Priusów z ogniwami fotowoltaicznymi na dachu, który Toyota przyjęła dla rynku japońskiego, wynosi 2,5 tys. egzemplarzy miesięcznie. Cena nowego modelu na rynku japońskim ma wynosić od 3,3 mln JPY do 4,2 mln JPY ,czyli ok. 120 tys. PLN – 150 tys. PLN.

red. gramwzielone.pl

Zobacz również

Komentarze (14)

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
TTTT |
3km z panela dachowego - rewelacyjny wynik. Ciekawe czy w Polsce też taki wynik byłby .... czy to tylko w Kaliforni ?
DarekDz |
To dobry wynik. Zakładając zapotrzebowanie 15kWh na 100km to daje około 500Wh na te 3km. Gdy panel będzie miał około 100W mocy to wystarczy 5h ładowania w pełnym słońcu - to realne. Dzisiaj panel o tej powierzchni może mieć dużo więcej.
Putas z PVmonitor.pl |
W sumie ciekawe dlaczego inni producenci nie idą ta drogą. panele PV zwiększają wydajność z m2, czyli mogą dostarczyć coraz więcej z takiego samego dachu samochodu. Wiem, że doładowania aku na przejechanie kilku kilometrów to mało, jednak wiele osób dziennie nie robi samochodem więcej jak 20-30 km, czyli doładowania na 5-10 km to już 30-50% dziennego zapotrzebowania. A przy takiej cenie samochodu dorzucenie panela za 2-3 tysiące chyba nikomu nie robi różnicy.
Master |
od dawna zastanawiałem się dlaczego tego nie stosują, koszt przy takim aucie żaden, a prawdę mówiąc to początek, co będzie za 10 lat , szyba z PV itd? a te 3 km, to zasem na zakupy wystarczy w jedną stronę
Prawda |
Pierwsze było Audi A8 z szyberdachem z wbudowanym PV ale tamm, PV służy do włączania wiatraka który w lato przewiewa samochód i chłodzi środek :)
TT |
Wolę aby dali więcej pojemności akumulatora niż tak nie pewne źródło energii którego efektywność będzie pozorna. Zwykły zjadacz folderów Toyoty oczywiście się zachwyci technologią z pogranicza kosmosu, ale auto za 150 tys. z zasięgiem 80km. i panelem na dachu to kpina. Takie osiągi to miały auta z 5 lat temu a teraz to minimum 150km. zasięgu.
jasam |
Fantastycznie! Nareszcie! Szkoda, że to nie Tesla wprowadziła jako pierwsza. PV na dachu spodziewałem się od dawna ... właśnie po Tesli. PS Poczekamy na perowskity to nawet moje stare kombi będzie śmigać na prądzie ze słońca.
alladyn-solar-batt |
W oparciu o dane sprzedażowe różnych marek analitycy ustalili, że auta z ogniwami słonecznymi na dachu z uwagi na jak to ujęto ,,prestizowy'' design lepiej się sprzedają od takich,w których nie zastosowano podobnego rozwiązania.Po zastosowaniu wydanych modelach ogniw PC sprzedaż rosła 3,7℅ poza USA oraz 5,9℅ w USA.
WROCŁAWIANIN |
We WROCŁAWIU mają już za rok, pojawić się auta elektryczne do wypożyczenia - tam można też umieścić perowskity!
Marek |
Drogie i nieefektywne
slawek |
Dla mnie super , dziennie robię 5 km , na domu PV i o to chodzi , super wiadomość , ale gdzie akcyza i waciorek ? ha ha
Mich |
@TT Zauważ tylko, że Prius PlugIn to nadal samochód hybrydowy z dwoma (a w tym wypadku nawet trzema) silnikami. I jak sama Toyota zauważyła Prius nie będzie ich tak zwaną "dojną krową". Ten samochód ma pokazać dokąd zmierza Toyota jako marka i opcja PlugIn za chwilę pojawi się w innych modelach, a moduły PV na dachu pewnie w innych modelach pojawi się za 2-3 lata. Przypomnę tylko jak przyjmowany był pierwszy Prius ładnych parę lat temu... Nikt nie traktował poważnie tego samochodu, tak samo tej wersji nie należy traktować poważnie.
TTTT |
Jak ktoś kupuje Priusa to najcześciej parkuje samochod w garażu. Również i po to aby się nie brudził. A tam nie ma słońca.
TT |
@Mich- niech sobie wymyślają co chcą i jestem pewien, że klientów na to znajdą. Dla mnie niepoważna jest cena do tych pseudo nowinek. Chevy Volt czy Opel Ampera obecnie nieprodukowane 6 lat temu i do dzisiaj prezentują bardziej innowacyjne rozwiązania niż nowa toyota. Jeśli to kierunek toyoty to zdaje się, że japończycy przespali kilka ładnych wiosen i jeśli nie wymyślą czegoś sęsownego to pewnego dnia ich wierny klient zacznie wymierać. Już dziś klient Toyoty to człowiek w starszym wieku.

Giełda OZE

PROJEKT PV 0,8MW wraz z pozwoleniem na budowę

Witam. Sprzedam projekt farmy PV o mocy 0,8MW, wraz z pozwoleniem na budowę. Przyłącze opłacone. moc czytaj dalej...

PV 1MW Powiat: Kwidzyński, Pozwolenie na budowę, Warunki Energetyczne

PV 1MW Powiat: Kwidzyński, Pozwolenie na budowę, Warunki Energetyczne, Umowa Dzierżawy gruntu. - pr czytaj dalej...

Biogazownia 1MW Powiat Kwidzyński

Sprzedam Projekt Biogazowi z wydanymi warunkami środowiska i decyzją środowiskową. czytaj dalej...

PV 1 i 2MW Powiat. Kwidzyński, Olsztyński, Ostródzki, Działdowski,Giżycki, Bartoszycki, Elbląski, Nowomiejski, Płocki,

Warunki Energetyczne w Powiatach: Kwidzyński, Olsztyński, Ostródzki, Działdowski, Giżycki, Bartoszyc czytaj dalej...