Wyniki finansowe Columbus Energy za 2016 r.

Wyniki finansowe Columbus Energy za 2016 r.
Instalacja fotowoltaiczna na dachu Kolegium Episkopatu Polski. Fot. Columbus Energy SA.

Columbus Energy S.A., spółka notowana na rynku NewConnect, zakończyła 2016 r. jednostkowym zyskiem netto w wysokości ponad 220 tys. zł przy przychodach netto ze sprzedaży wynoszących 8,5 mln zł. Spółka zapewnia, że koncentruje swoje działania na dalszym rozwoju sprzedaży swojego produktu finansowania fotowoltaiki pod nazwą Abonament na Słońce.

Spółka informuje, że w samym IV kw. 2016 r. na poziomie jednostkowym wypracowała 140 tys. zł zysku netto, a jej przychody netto ze sprzedaży przekroczyły 3,59 mln zł.

Columbus zapewnia, że w ostatnim kwartale rozpoczął montaż instalacji fotowoltaicznych w ramach programu abonamentowego, a także przeszedł do finalnego etapu negocjacji z instytucjami finansowymi, m.in. z Nest Bank S.A., którego zwieńczeniem było podpisanie w grudniu 2016 r. listu intencyjnego z tym podmiotem. Spółka zapewnia, że pracuje obecnie nad finalnym kształtem umowy z Nest Bank, której zawarcie „powinno nastąpić w najbliższym czasie„, co tym samym pozwoli na uruchomienie finansowania.

REKLAMA

– Rok 2016 to rok fundamentalnych zmian na rynku odnawialnych źródeł energii. Po pierwsze, po zmianach politycznych w Polsce dostaliśmy nowe prawo energetyczne dla właścicieli mikroinstalacji, które początkowo nie wyglądało najlepiej, ale jak się okazało, popyt jest tak silny, że nawet to prawo pomaga. Każda zmiana generuje kreatywność i właśnie ta kreatywność doprowadziła nas do opracowania oraz wdrożenia innowacyjnego produktu finansowego na skalę europejską, który swoją konstrukcją daje gigantyczną przewagę rynkową na wiele lat. W IV kwartale 2016 r. rozpoczęliśmy montaże instalacji fotowoltaicznych już w konstrukcji abonamentowej. Umowa z Nest Bank S.A. zdecydowanie poprawi stabilność przepływów finansowych i pozwoli skupić się na wzroście sprzedaży i montażach, zamiast na pozyskiwaniu finansowania. Liczymy na to, że ten rok będzie krokiem milowym nie tylko dla naszej firmy, ale dla całej branży fotowoltaiki dla domów jednorodzinnych – ocenia Dawid Zieliński, prezes zarządu Columbus Energy S.A.

Na koniec 2016 roku Columbus Energy S.A. zaprezentował informacje o zmianie założeń strategii i zaktualizował prognozy finansowe na lata 2016-2020.

REKLAMA

Przyjęte cele Columbus Energy na rok 2017 r. zakładają m.in. przeprowadzenie emisji akcji do kwoty 10,5 mln zł zapewniającej kapitał własny do realizacji sprzedaży instalacji fotowoltaicznych w ramach programu abonamentowego w latach 2017-2018, zakontraktowanie 4 tys. klientów na zakup instalacji fotowoltaicznych, z czego 80 proc. w ramach programu abonamentowego, rozpoczęcie realizacji zakontraktowanych zleceń w sektorze sakralnym i jednostek samorządu terytorialnego; a także zamontowanie minimum 2,5 tys. instalacji, z czego 80 proc. w ramach programu abonamentowego.

Ponadto na ten rok Columbus zaplanował rozpoczęcie sprzedaży nowego produktu „termomodernizacja domów” w abonamencie, w ramach którego ma w 2017 r. zawrzeć ponad 200 umów i wykonać 50 realizacji.

Jak wynika z informacji przekazanej przez zarząd spółki, Columbus Energy S.A. ma już od 2020 roku generować ponad 70 mln zł zysku netto rocznie, a zgodnie z przyjętymi założeniami Columbus planuje sprzedać i zamontować w latach 2016-2020 ponad 34 tys. instalacji, a do 2022 r. ponad 60 tys. o łącznej mocy ponad 200 MWp, o wartości rynkowej ponad 1 mld zł netto.

Wystartowaliśmy jako regionalna firma zajmująca się montażem instalacji z dotacją. Dzisiaj jesteśmy prężnie rozwijającą się organizacją, która ze wsparciem rynku kapitałowego i instytucji finansowych zamierza pozyskać duży udział nie tylko w rynku fotowoltaiki w Polsce, ale w całym rynku energooszczędności. Termomodernizacja, pompy ciepła czy chłód to obszary, które dopiero zaczynamy eksploatować, a masa marży w tych segmentach w połączeniu z naszym systemem sprzedaży może przynieść bardzo ciekawe efekty, a przede wszystkim wartość dla akcjonariuszy – komentuje prezes Columbus Energy.

red. gramwzielone.pl