Jedna z ciekawszych realizacji fotowoltaiki BIPV

Jedna z ciekawszych realizacji fotowoltaiki BIPV
Fot. Meyer Burger

Szwajcarski producent urządzeń dla przemysłu fotowoltaicznego Meyer Burger dostarczył innowacyjne moduły na potrzeby instalacji fotwoltaiki zintegrowanej z budynkami (BIPVBuilding Integrated Photovoltaics), którą zrealizowała w swoim nowym biurowcu firma Swiss Krono.

Szwajcarska firma Swiss Krono wykorzystała technologię BIPV w zbudowanym w miejscowości Menznau biurowcu, którego elewacje pokryły panele fotowoltaiczne.

Moduły do tej inwestycji dostarczył szwajcarski Meyer Burger. Wykorzystano technologię modułów fotowoltaicznych PERC w wersji glass-glass, w których zamiast tradycyjnych szyn przewodzących wykorzystano technologię tzw. foil-wire.

REKLAMA

W sumie wykorzystano 406 modułów fotowoltaicznych w 23 różnych kształtach, które zamontowano na każdej z czterech elewacji biurowca. Łączna moc instalacji fotowoltaicznej wynosi 103 kW, a moduły fotowoltaiczne będą produkować energię, która w całości będzie wykorzystywana na potrzeby budynku. Meyer Burger nie podaje jednak szacunków co do uzysków energii. 

Meyer Burger, globalny lider w produkcji linii do produkcji ogniw i modułów fotowoltaicznych, pochwalił się dużym wzrostem sprzedaży za I półrocze br. Wyniki szwajcarskiej firmy, zwłaszcza jej skala zamówień, odzwierciedlają kondycję, w jakiej znajduje się globalny przemysł fotowoltaiczny.

Szwajcarski producent linii produkcyjnych dla sektora PV w I połowie br. odnotował sprzedaż na poziomie 217,8 mln franków szwajcarskich wobec 124,4 mln CHF w I połowie 2015 r. To aż 75-procentowy wzrost w ujęciu rok do roku.

REKLAMA

EBITDA szwajcarskiej firmy wyniosła w I poł. 2016 r. 6,2 mln CHF, dzięki czemu Meyer Burger był w tym wypadku pierwszy raz na „plusie” od 2012 r. W I połowie 2015 r. EBITDA wyniosła -32,7 mln CHF.

W I połowie br. Meyer Burger odnotował ponadto stratę netto na poziomie -25,6 mln CHF wobec -93 mln CHF w I połowie 2015 r.

Szwajcarzy mogą pochwalić się wyjątkowo wysoką marżą osiągniętą na sprzedaży w I połowie tego roku, która wyniosła 49,2 proc. Jeszcze wyższą marżę rzędu 57 proc. odnotowali w I połowie ubiegłego roku.

Najważniejszym rynkiem zbytu szwajcarskiej firmy w I połowie br. była Azja, odpowiadając za 70 proc. wygenerowanej sprzedaży (wobec 49 proc. w I połowie 2015 r.). Na Europę przypadło 23 proc. (27 proc. w I połowie 2015 r.), a na Amerykę – 7 proc. (wobec 24 proc. w I poł. 2015 r).

Portfel zdobytych w I poł. 2016 r.  zamówień Meyer Burger wyniósł 267,8 mln CHF wobec 222,6 mln CHF w I poł. 2015 r. Na koniec czerwca br. portfel zamówień będących w trakcie realizacji wzrósł do poziomu 307,4 mln CHF wobec 257,5 mln CHF na koniec grudnia 2015 r.

Szwajcarska firma podkreśla w komunikacie o wynikach finansowych za I półrocze br. szczególnie duży popyt na urządzenia do produkcji wafli krzemowych i ogniw – zamawianych w celu rozszerzenia produkcji lub modernizacji starszych linii produkcyjnych. Meyer Burger wskazuje ponadto na zainteresowanie nowymi technologiami produkcji ogniw i modułów – PERC, Heterojunction czy SmartWire.

red. gramwzielone.pl