Columbus Energy: wkrótce pierwsze instalacje w abonamencie

Columbus Energy: wkrótce pierwsze instalacje w abonamencie
Instalacja fotowoltaiczna Columbus Energy w siedzibie Kolegium Episkopatu Polski. Fot. Columbus Energy

Działająca na rynku fotowoltaicznym spółka Columbus Energy S.A. podała informacje o wynikach finansowych za ostatni kwartał i przedstawiła plany wdrożenia nowej oferty sprzedaży systemów fotowoltaicznych w systemie abonamentowym.

Spółka notowana na rynku NewConnect kilka miesięcy temu przedstawiła nową ofertę sprzedaży instalacji fotowoltaicznych na zasadzie abonamentu. W ramach oferty „Abonament na Słońce” klienci Columbus Energy S.A. będą mogli spłacać inwestycję w instalację fotowoltaiczną w formie comiesięcznych opłat sięgających 119 zł w przypadku instalacji o mocy 2,5 kWp. Do tego zostanie doliczona jednorazowa opłata instalacyjna w wysokości 1500 zł. 

W przypadku instalacji o mocy 4 kWp opłata instalacyjna wyniesie 2000 zł, a miesięczny abonament – 199 zł, natomiast w przypadku instalacji o mocy 6 kWp opłata instalacyjna to 2500 zł, a miesięczny abonament – 299 zł. 

REKLAMA

Columbus Energy zapewnia, że nowa oferta abonamentu „daje przede wszystkim niezależność od regulacji prawnych w zakresie prawa energetycznego, niezależność od dotacji dla właścicieli domów jednorodzinnych oraz stwarza spółce możliwość praktycznie nieograniczonej ilości montaży instalacji fotowoltaicznych”.

Columbus Energy S.A. zapewnia, że rozpocznie pierwsze montaże instalacji fotowoltaicznych w ramach oferty „Abonament na Słońce” już w przyszłym miesiącu i będą one finansowane z własnych środków. Spółka podaje, że ma w planach wykonanie pilotażowo ponad 100 realizacji, dzięki którym będzie mogła również przetestować wdrożony system rozliczeń.

Wcześniej Columbus Energy informował o wyznaczeniu na lata 2016-2020 planu montażu instalacji 50 tys. systemów fotowoltaicznych o łącznej mocy 200 MWp. W tym celu Columbus chce pozyskać w ciągu 5 lat kapitał rzędu 700 mln zł.

Montaż instalacji fotowoltaicznej w abonamencie to wyprzedzenie rynku o rok, może nawet dwa. Udało nam się przygotować taką formułę produktowo-sprzedażową, która po prostu działa i jest skalowalna. Oczywiście, jeszcze dużo pracy przed nami, aby przejść z etapu pilotażu do stabilnego rozwoju, ale właśnie tym momentem będzie montaż pierwszych instalacji w ramach abonamentu, a będzie to już we wrześniu. Jesteśmy na etapie oczekiwania na zamówione komponenty oraz budowania szczegółowego harmonogramu razem z klientami. Jak na razie wszystko idzie zgodnie z planem. Po pierwszych 100 montażach przyjdzie czas na sprawdzenie informatyzacji procesów rozliczeniowych z klientami i jeśli wszystko będzie jak należy to rozpoczniemy już działania na pełną skalę – komentuje Dawid Zieliński, prezes zarządu Columbus Energy.

REKLAMA

Columbus Energy S.A. osiągnął w II kw. 2016 r. zysk netto w wysokości 121 tys. zł przy przychodach netto ze sprzedaży na poziomie 2.120 tys. zł.

W komunikacie spółka podaje ponadto, że „umacnia swoje relacje w sektorze sakralnym i konsekwentnie rozwija w nim sprzedaż, osiągając przy tym bardzo dobre wyniki finansowe, dzięki umiejętności efektywnej adaptacji produktu do oczekiwań sektora”.

Columbus Energy S.A. podaje, że łączna wartość zakontraktowanych umów w sektorze sakralnym oraz B2B w drugim kwartale 2016 r. wynosi ponad 7 mln zł netto, a w samym lipcu br. portfel zamówień zwiększył się o 1,8 mln zł netto.

Spółka podaje, że wykonała w lipcu 2016 r. instalację o mocy 10 kWp na budynku Episkopatu Polski w Warszawie i „otrzymała bardzo cenne referencje z tego przedsięwzięcia, wzmacniając tym samym swoją pozycję rynkową w sektorze sakralnym”.

Zarząd Columbus Energy S.A. podkreśla w komunikacie, że „dostrzega niezwykle wysoki potencjał tego sektora, który zamierza wykorzystać poprzez odpowiednie rozwijanie i dopasowywanie swojej oferty do wymagań rynkowych”, a w najbliższym czasie rozszerzy swoje portfolio produktowe dla sektora sakralnego o pompy ciepła i częściową termomodernizację dla budynków kościelnych.

Sektor sakralny może otrzymać 85 proc. dotacji na odnawialne źródła energii. Trudności, jakie ma ten klient, to wyłożenie pierwszego kapitału na inwestycje w prace projektowe i przygotowanie wniosków o dotacje. Niejednokrotnie jest to niemała kwota, która stoi na przeszkodzie do podjęcia decyzji o zakupie. Jesteśmy na etapie konsultacji nowego rozwiązania, formy ubezpieczenia tego pierwszego kapitału, gdyby klient nie mógł otrzymać dotacji z dowolnego powodu. W ciągu kilku tygodni, dzięki temu rozwiązaniu, sprzedaż powinna kilkukrotnie się jeszcze zwiększyć – dodaje Dawid Zieliński.

red. gramwzielone.pl