Grodno zadebiutowało na GPW

Grodno zadebiutowało na GPW
Andrzej Jurczak, prezes Grodno SA. Fot. GPW

9 października br. Grodno SA, jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych, zadebiutował na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Debiutowi nie towarzyszyła emisja akcji. Spółka zamierza rozwijać sieć sprzedaży i ofertę asortymentową oraz podtrzymuje prognozy finansowe na 2015/2016 r.  

Debiut na parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie to realizacja kolejnego celu strategicznego spółki.  Doświadczenia na rynku NewConnect utwierdziły nas w przekonaniu, że to właściwy model rozwoju dla Grodna. Konsekwentnie umacniamy naszą pozycję na rynku, zamierzamy dalej rozbudowywać sieci dystrybucji, asortyment oraz rozwijać kanały dystrybucji. W ciągu najbliższych lat chcemy znaleźć się w pierwszej trójce największych firm w branży – powiedział Andrzej Jurczak, Prezes Zarządu Grodno SA.

Spółka, dotychczas notowana na rynku New Connect, w kwietniu br. sprzedała 1,2 mln akcji w drodze subskrypcji prywatnej i pozyskała 4,8 mln zł, tj. 4 zł za akcję. Pozyskane środki finansowe zostaną przeznaczone na szybszy rozwój firmy, w tym rozbudowę oferty produktowej i powiększenie sieci sprzedaży.

REKLAMA

Status spółki notowanej na GPW świadczy o dojrzałości naszej firmy. Jestem przekonany, że sprostamy wyzwaniom inwestorów i będziemy dalej rozwijali firmę, budując wartość dla akcjonariuszy –  dodał Prezes Jurczak.

Spółka realizuje plany dalszego rozwoju poprzez rozbudowę sieci dystrybucji, rozszerzanie asortymentu, rozwój nowych kanałów dystrybucji oraz optymalizację i rozwój procesów zarządzania w obszarach logistyki i sprzedaży. Od 2014 r. firma powiększyła się o 9 nowych oddziałów sprzedaży na terenie kraju. 8 placówek powstało poprzez rozwój organiczny, 1 punkt dołączył do sieci sprzedaży Grodna w drodze nabycia wydzielonej części przedsiębiorstwa Elektromag w Brwinowie. W planach jest utworzenie w latach 2015-2016 kolejnych punktów. Jednocześnie Grodno rozpoczęło projekt rozwoju sieci sprzedaży na zasadzie franczyzy. Dziś sieć Grodna to 46 własnych punktów sprzedaży oraz 1 oddział franczyzowy.

REKLAMA

Obecnie Grodno dysponuje asortymentem 24 tys. artykułów. Planowana liczba pozycji asortymentowych na koniec 2016 r. to około 35 tys. artykułów. W szczególności spółka zamierza rozwijać produkty dla przemysłu, nowoczesne oświetlenie LED i oświetlenie konsumenckie oraz fotowoltaikę. 

Zarząd optymistycznie ocenia rynek i podtrzymuje prognozy finansowe na rok obrotowy 2015/2016. Wypracowany w ostatnim roku potencjał biznesowy daje szansę na 22,7% wzrost przychodów do poziomu 292 mln zł na koniec roku obrotowego 2015/2016. Zarząd prognozuje także 36% wzrost EBITDA do poziomu 17,5 mln zł. Zysk operacyjny na koniec 2015/2016 roku powinien wzrosnąć do poziomu 13,5 mln zł, tj. o 52,4% rdr, a zysk netto ma wynieść 9,7 mln zł. Na koniec roku obrotowego 2015/2016 rentowność operacyjna spółki powinna wynieść 4,6%, a rentowność netto wzrosnąć do 3,32%. 

Za rok obrotowy 2013/2014 spółka wypłaciła dywidendę dla akcjonariuszy w kwocie 984 tys. zł, co daje 0,08 zł na akcję. Z kolei za rok obrotowy 2014/2015 firma wypłaci z tego tytułu 1,8 mln zł, co daje 0,12 zł na akcję.

Polityka dywidendy spółki przewiduje możliwość rekomendacji Walnemu Zgromadzeniu przeznaczenia do 30% zysku netto na wypłatę dywidendy po każdym zakończonym roku obrotowym, jeżeli tylko będzie to możliwe przy uwzględnieniu możliwości finansowych, w tym poziomu generowanego zysku netto, prowadzonego programu inwestycyjnego oraz bieżących potrzeb kapitałowych. 

informacja prasowa