Solar Impulse przerywa lot nad Pacyfikiem

Solar Impulse przerywa lot nad Pacyfikiem
Solar Impulse press

Słoneczny samolot Solar Impule wykonuje swój najtrudniejszy lot w podróży dookoła świata. Przelot z chińskiego Nankin na Hawaje jest określany przez organizatorów jako moment prawdy. Dzisiaj rano poinformowano, że lot odbywał się dotąd bez zakłóceń, jednak należy go przerwać ze względu na nagłe pogorszenie się warunków pogodowych nad Hawajami.

Solar Impulse realizuje najdłuższy i najtrudniejszy lot w podróży dookoło świata. W sobotę po godz. 18 słoneczny samolot wystartował z chińskiego Nankin. Do pokonania ma 8500 kilometrów, a pilot Andre Borschberg ma spędzić w powietrzu około 5 dni.

Do Nankinu Solar Impulse przyleciał już 21 kwietnia, jednak ze względu na niekorzystne warunki pogodowe kolejny lot na Hawaje rozpoczął się dopiero w sobotę 30 maja.

REKLAMA

Dzisiaj rano organizatorzy poinformowali, że na skutek pogorszenia się warunków pogodowych Solar Impulse zmieni kurs i wyląduje w japońskim mieście Nagoja na wyspie Honsiu.

REKLAMA

Przelot z Nankin na Hawaje jest siódmym etapem podróży Solar Impulse, samolotu napędzanego wyłącznie energią słoneczną, który – pilotowany na zmianę przez Szwajcarów Bertranda Piccarda i Andre Borschberga – ma okrążyć Ziemię.

Swój lot dookoła świata Solar Impulse rozpoczął 9 marca br. przelotem z Abu Dhabi do stolicy Omanu Muscatu. Przelot z Chin na Hawaje to siódmy etap podróży. W sumie Solar Impulse ma pokonać 35 tysięcy kilometrów. Piloci spędzą w kabinie 25 dni, a cały projekt ma potrwać 5 miesięcy. W międzyczasie piloci Solar Impulse wezmą udział w spotkaniach z władzami krajów i regionów, w których będą lądować. Celem projektu jest popularyzacja energetyki odnawialnej i symboliczne pokazanie jej możliwości.

W czasie lotów piloci będą musieli spędzić dziesiątki godzin w ciasnym, nieogrzewanym kokpicie o pojemności 3,8 m3, w którym temperatury będą sięgać od -40 do +40 st. C. Najdłuższe przeloty nad Pacyfikiem i Atlantykiem zajmą około 5 dób.

W konstrukcji samolotu Solar Impulse 2 wykorzystano ponad 17 tys. ogniw fotowoltaicznych. Samolot ma lecieć na średniej wysokości 5,8 tys. metrów, z prędkością około 50-100 km/h.

gramwzielone.pl