Solar Impulse pokonał kolejny etap podróży dookoła świata

Solar Impulse pokonał kolejny etap podróży dookoła świata
Foto. Solar Impulse

Solar Impulse 2, samolot napędzany wyłącznie energią słoneczną, pokonał kolejny etap swojej podróży, lądując na lotnisku w Chongping, w chińskiej prowincji Yubei. To 5 z 12 przystanków w spektakularnym locie dookoła świata. 

Kolejny etap podróży Solar Impulse 2 rozpoczął w Birmie, a za jego sterami zasiadł tym razem Bertrand Piccard. Lot do Chongping trwał aż 20 godzin i 29 minut, a Piccard pokonał odległość 1,5 tys. kilometrów.

Ponieważ samolot wleciał do Chin nad górzystymi prowincjami Yunnan i Sichuan Piccard musiał wznieść się na wyższą niż wcześniej wysokość, co wymagało założenia maski tlenowej. W nieogrzewanym kokpicie wielkości 3,8 m3 panowała wówczas temperatura -20 st. C.

REKLAMA

W Chongping zaplanowano szereg spotkań z lokalnymi władzami oraz studentami miejscowych uczelni. Celem jest promowanie energetyki odnawialnej.

Chiny stały się numerem jeden w energetyce wiatrowej i produkcji paneli fotowoltaicznych i jeśli spojrzymy, ile wysiłków chiński rząd wkłada w zwiększenie produkcji energii odnawialnej, nie zaskakuje to jak Solar Impulse został przywitany w tym kraju – powiedział Bertrand Piccard po wylądowaniu w Chongping.

REKLAMA

Swój lot dookoła świata Solar Impulse rozpoczął 9 marca br. przelotem z Abu Dhabi do stolicy Omanu Muscatu.

W sumie Solar Impulse ma pokonać 35 tysięcy kilometrów. Piloci spędzą w kabinie 25 dni, a cały projekt ma potrwać 5 miesięcy. W międzyczasie piloci Solar Impulse wezmą udział w spotkaniach z władzami krajów i regionów, w których będą lądować. Celem projektu jest popularyzacja energetyki odnawialnej i symboliczne pokazanie jej możliwości.

W czasie lotów piloci będą musieli spędzić dziesiątki godzin w ciasnym, nieogrzewanym kokpicie o pojemności 3,8 m3, w którym temperatury będą sięgać od -40 do +40 st. C. Najdłuższe przeloty nad Pacyfikiem i Atlantykiem zajmą około 5 dób.

W konstrukcji samolotu Solar Impulse 2 wykorzystano ponad 17 tys. ogniw fotowoltaicznych. Samolot ma lecieć na średniej wysokości 5,8 tys. metrów, z prędkością około 50-100 km/h.

Kolejny etap podróży Solar Impulse to przelot do miasta Nanjing we wschodnich Chinach. Za sterami solarnego samolotu zasiądzie tym razem drugi z pilotów Solar Impulse – André Borschberg. 

gramwzielone.pl