Columbus Energy: w przyszłym roku realna inauguracja rynku fotowoltaiki w Polsce

Columbus Energy: w przyszłym roku realna inauguracja rynku fotowoltaiki w Polsce
Q Cells press

Strategia rozwoju Columbus Energy S.A. zakłada powiększenie w przyszłym roku sieci sprzedaży do poziomu 10 oddziałów na terenie całej Polski, pozyskanie 40 doradców energetycznych oraz podpisanie z klientami indywidualnymi do końca 2 kw. 2015 r. 1000 umów na instalacje fotowoltaiczne. Spółka ma zamiar rozpocząć montaż instalacji fotowoltaicznych w 1 półroczu 2015 r. Plany Columbus Energy S.A. uwzględniają również debiut na rynku NewConnect w 2016 r. oraz rozpoczęcie inwestycji we własne elektrownie fotowoltaiczne i poszukiwanie możliwości ekspansji zagranicznej – zapewnia w komunikacie Columbus Energy S.A. 

– Niewątpliwie czeka nas w przyszłym roku realna inauguracja rynku fotowoltaiki w Polsce. Chociaż kilkadziesiąt instalacji już istnieje, to jest to kropla w morzu tego, czego możemy się spodziewać w 2015 roku. Columbus Energy S.A. zainstaluje ponad 1000 instalacji w przyszłym roku, co będzie ewenementem na skalę Polski jeśli chodzi o instalacje fotowoltaiczne. Dzięki wsparciu Inwestorów i zespołu Columbus Capital S.A. Spółka może utrzymywać tempo rozwoju na bardzo przyzwoitym poziomie, co odzwierciedlają wyniki sprzedażowe. Dla nas istotny jest szybki start naboru wniosków o dotację w bankach z programu PROSUMENT oraz naboru dotacji z nowej perspektywy unijnej. Najciekawszą za to rzeczą jest mało istotna ustawa o OZE, która na prosumentów i MŚP będzie miała niewielki wpływ, może poza pozytywnym dodatkiem, jakim jest klaryfikacja systemu rozliczania liczników netto, tzw. Net-metering – podsumowuje Dawid Zieliński.

Columbus Energy S.A. wykorzystuje obecnie trzy kanały sprzedażowe: sieć Doradców Techniczno-Handlowych, sieć agentów i partnerów zewnętrznych oraz Contact Center. W październiku br. Spółka podpisała 73 umowy sprzedażowe na instalacje fotowoltaiczne B2C i B2B oraz Raporty Efektywności Energetycznej na łączną kwotę 3.825 tys. zł brutto. Natomiast we wrześniu br. podpisanych zostało 51 umów o łącznej wartości 2.043 tys. zł brutto. Przez 3 miesiące rozwoju sieci sprzedaży Columbus Energy S.A. zawarł 150 umów sprzedażowych o wartości blisko 7 mln zł brutto zakontraktowanych do realizacji w 2015 r. Widoczny jest więc znaczący wzrost ilości oraz wartości zawieranych umów. 

REKLAMA
REKLAMA

W tym roku Columbus Energy S.A. kilkukrotnie podwyższała kapitał zakładowy. Wyemitowała m.in. akcje serii B i C dla obecnych akcjonariuszy. Kolejne podwyższenie kapitału jest wynikiem emisji akcji serii D dla inwestorów zewnętrznych – Pre-IPO oraz emisji akcji serii E dla COLUMBUS CAPITAL S.A. Pozyskiwane środki są przeznaczane na rozwój organiczny, w tym na rozbudowę sieci dystrybucji i działu handlowego.

COLUMBUS CAPITAL S.A. jest spółką notowaną na rynku NewConnect od maja 2011 r. i w najbliższym czasie chce być nastawiona na wspieranie projektów innowacyjnych oraz na realizację strategii inwestycyjnych, opartych przede wszystkim na fundamentalnej wycenie niedowartościowanych projektów. W dłuższym okresie ma to zagwarantować akcjonariuszom ciągły wzrost wartości przedsiębiorstwa, a Spółce umożliwić stały wzrost zainteresowania wśród inwestorów na rynku publicznym.

Columbus Energy S.A.