Wzrost sprzedaży niemieckiego lidera rynku fotowoltaicznego. Pierwszy raz od wielu kwartałów
{więcej}SolarWorld – przynoszący notoryczne straty największy producent paneli fotowoltaicznych w Niemczech po raz pierwszy od wielu kwartałów zanotował wzrost sprzedaży.
Jak wynika z danych przedstawionych przez niemieckiego producenta, w pierwszym kwartale 2014 r. SolarWorld sprzedał 154 MW ogniw i paneli fotowoltaicznych, co jest wynikiem lepszym o 41% w porównaniu do I kwartału 2013 r.
Mimo wzrostu wolumenu sprzedaży, przychody SolarWorld w ubiegłym kwartale spadły do poziomu 99,4 mln €, podczas gdy w analogicznym okresie roku ubiegłego wyniosły 112,2 mln €. W ostatnim kwartale 2013 r. przychody SolarWorld wyniosły natomiast 110,3 mln €.
Jak informuje SolarWorld, niższe przychody z I kw. br. – mimo wyższego wolumenu sprzedaży – to efekt spadku rentowności sprzedaży (ASP).
W całym 2013 r. SolarWorld odnotował przychody na poziomie 456 mln € i były one o 1/4 mniejsze niż w 2012 r. W 2011 r. przychody SolarWorld przekraczały jeszcze 1 mld €. Według ostatniej zapowiedzi, w tym roku przychody niemieckiego producenta mają wzrosnąć do poziomu 690 mln €.
W ubiegłym roku w walczącego o przetrwanie SolarWorld zainwestował katarski fundusz Qatar Solar Technologies. Katarska firma w zamian za 29% akcji SolarWorld zainwestował w niemieckiego producenta kwotę 50 mln euro. Dodatkowo 10 mln euro dopłacił twórca i CEO firmy Frank Asbeck, mimo to jego udziały w SolarWorld spadły poniżej 20%. Dodatkowo plan ratowania firmy zakłada zamianę 60% długów w akcje, których wartość szacuje się na 45% udziałów w SolarWorld.
Także w ubiegłym roku SolarWorld porozumiał się z Boschem w celu przejęcia jego oddziału działąjącego w sektorze PV. SolarWorld przejął 700-megawatową linię produkcyjną ogniw fotowoltaicznych i 200-megawatową linię produkcyjną paneli PV Boscha, które są zlokalizowane w niemieckim mieście Arnstadt. Dzięki transakcji, pracę w zakładach w Arnstadt utrzymało 800 dotychczasowych pracowników Boscha.
Obecnie SolarWorld zapowiada, że w ramach restrukturyzacji firmy chce w większym stopniu skupić się na sprzedaży kompleksowych zestawów solarnych, a także na rozwijaniu własnych projektów fotowoltaicznych.
gramwzielone.pl