AFIR wchodzi w życie. Co to oznacza dla Polski?
Unijne rozporządzenie dotyczące infrastruktury ładowania aut elektrycznych wejdzie w życie już w 2024 r. Polska będzie mieć ekstremalnie mało czasu na wdrożenie zmian.
Unijne rozporządzenie dotyczące infrastruktury ładowania aut elektrycznych wejdzie w życie już w 2024 r. Polska będzie mieć ekstremalnie mało czasu na wdrożenie zmian.
W Polsce elektromobilność rozwija się dynamicznie z każdym rokiem, ale względem bardziej rozwiniętych rynków – takich jak Holandia, Chiny czy USA – wciąż trzymamy duży dystans. Tymczasem rozwój tego segmentu mógłby w nadchodzących latach stać się nowym motorem polskiego wzrostu gospodarczego...
Ministerstwo Klimatu i Środowiska przygotowało propozycję rozmieszczenia ogólnodostępnej infrastruktury ładowania oraz tankowania wodoru. Spełnia ona wymagania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych i uchylenia dyrektywy 2014/94/UE (AFIR).
Na tegorocznym Kongresie Mobilności Elektrycznej firma Ekoenergetyka-Polska zaprezentowała technologię Plug&Charge. W wydarzeniu wzięli udział liderzy branży i użytkownicy z sektora mobilności elektrycznej.
Przy sklepach sieci Polomarket pojawią się stacje ładowania samochodów elektrycznych (EV). Model biznesowy wybranego operatora stacji pozwala na ulokowanie ich także w miejscach o mniejszym natężeniu ruchu EV.
Mimo wcześniejszych planów Shell nie zbuduje nowych stacji tankowania wodoru dla pojazdów osobowych w Kalifornii. Zamyka też działające już stacje.
Mieszkańcy kilku miast Polski skorzystają ze stacji ładowania pojazdów elektrycznych pod nową marką. Spółka GreenWay Polska przejęła je od PGE Nowej Energii.
Polenergia eMobility wybuduje ponad 30 nowych, ogólnodostępnych stacji ładowania samochodów elektrycznych. Powstaną one przy parkach handlowych należących do grupy Newgate Investment.
W sierpniu na rynku ukraińskim odnotowano wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych we wszystkich segmentach. W porównaniu z lipcem sprzedano ich o tysiąc więcej.
Scania we współpracy z partnerami rozpoczęła testy swojej prototypowej ciężarówki ze specjalnie opracowaną przyczepą obudowaną panelami fotowoltaicznymi. Rozwiązanie może zapewnić nawet kilka tysięcy dodatkowych kilometrów w ciągu roku.
Przewoźnik Azienda Veneziana della Mobilita (AVM) zamówił autobusy wodorowe marki Solaris. To jeden z większych w Europie kontraktów na dostawy autobusów wodorowych.
NESO to budowana przez Grupę Polsat Plus i ZE PAK marka stacji tankowania wodorem samochodów i autobusów. Pierwsza stacja uruchomiona została na warszawskim Ursynowie.
Włoski przewoźnik transportu publicznego zakupi wodorowe autobusy. 130 zeroemisyjnych pojazdów dostarczy firma Solaris.
Na ulice Białegostoku wjechała partia 20 nowych, zeroemisyjnych autobusów. Białostocka Komunikacja Miejska będzie obsługiwana przez elektryczne chińskie Yutongi.
Przewoźnik RVK z Kolonii po raz trzeci złożył zamówienie na wodorowe Solarisy. Flota autobusów napędzanych wodorem w tym mieście liczy już 35 pojazdów. Teraz dołączy do nich 18 nowoczesnych autobusów w wersji przegubowej.