Orlen zamówił 150 szybkich ładowarek EV

Orlen zamówił 150 szybkich ładowarek EV
Fot. Orlen

PKN Orlen podpisał umowę ramową na dostawy szybkich ładowarek dla samochodów elektrycznych. Zamówienie jest częścią projektu, w ramach którego na wybranych trasach tranzytowych w Polsce oraz dużych miastach zainstalowane zostanie 150 punktów szybkiego ładowania aut elektrycznych.

Zamówienie obejmuje realizację projektu „pod klucz”, a w szczególności instalację i uruchomienie stacji wraz z odbiorami i kompletnym oznakowaniem lokalizacji.

PKN Orlen ogłosił, że na pierwszym etapie, do końca 2019 r., udostępni na swoich stacjach około 50 szybkich punktów ładowania, które zostaną zamówione u trzech wybranych przez spółkę dostawców.

REKLAMA

Na stacje paliw Orlenu trafią ładowarki Terra 54 o jednostkowej mocy 50 kW, które w przypadku ładowania prądem stałym są w stanie naładować baterię pojazdu nawet w 20-30 minut.

Ładowarka Terra 54  jest trójsystemowa, co oznacza, że obsługuje wszystkie najpopularniejsze w Europie typy złącz – CHAdeMO, CCS, Typ 2, umożliwiając naładowanie każdego seryjnie produkowanego pojazdu elektrycznego.

Jak informuje ABB, Terra 54 powstała na bazie najpopularniejszego na świecie systemu ładowania Terra. Do najnowszej wersji wprowadzono usprawnienia, aby dostosować model do przyszłych wymogów technicznych, których wdrożenie planowane jest przez Unię Europejską.

W odświeżonym modelu zainstalowano między innymi jaśniejszy wyświetlacz dla użytkowników – poprawiający czytelność w ostrym świetle dziennym – a także wprowadzono większe możliwości personalizacji urządzeń.

REKLAMA

Terra 54 oferuje również ulepszoną funkcję płatności, co oznacza, że użytkownicy płacą tylko za wykorzystane kilowatogodziny.

Nowe funkcje stacji obejmują także ulepszone uchwyty do przyłączy kablowych i unowocześniony układ elektroniki zasilania. Ponadto zwiększone wymiary stacji poprawiają sprawność komponentów i niezawodność systemu. Ładowarki są również przygotowane do stosowania inteligentnych profili ładowania i zarządzania obciążeniem urządzeń.

Terra 54 oferuje też dodatkowe korzyści płynące z podłączenia stacji ładowania do ABB Ability, szerokiej platformy rozwiązań cyfrowych. Interfejs oparty na technologii Ethernet łączy się z lokalnymi aplikacjami do zarządzania i monitorowania stanu ładowarek. Urządzenia można podłączyć do zaplecza biurowego, platform płatniczych lub inteligentnych sieci zasilania, a zdalna diagnostyka, naprawy i aktualizacje oprogramowania ma minimalizować przestoje i obniżyć koszty eksploatacji.

– Zdecydowana większość samochodów elektrycznych jeżdżących dzisiaj po drogach w Europie i na świecie przystosowana jest do korzystania z ładowarek o maksymalnej mocy 50 kW. Podobne inwestycje są więc niezbędne, aby móc zapewnić kierowcom możliwość swobodnego i wygodnego podróżowania, a także by promować i rozwijać samą elektromobilność. Oczywiście pojawiają się również pojazdy, które mogą wymagać już znacznie większej mocy infrastruktury do ładowania. W Szwajcarii i kilku innych krajach wyposażyliśmy już stacje w superszybkie ładowarki Terra High Power o mocy 350 kW, które są w stanie naładować samochód w 8 minut – komentuje Wojciech Dziwisz, ekspert ds. elektromobilności ABB w Polsce.

ABB oferuje rozwiązania do ładowania pojazdów elektrycznych od 2010 roku, a obecnie posiada globalną bazę 8 tys. stacji ładowania prądem stałym, w tym około tysiąca ładowarek o dużej mocy do 350 kW, zainstalowanych w 68 krajach, więcej niż w przypadku jakiegokolwiek innego producenta.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.