Autobusy elektryczne z Wrocławia do Szwecji

Autobusy elektryczne z Wrocławia do Szwecji
Fot. Volvo
REKLAMA

Wrocławska fabryka Volvo otrzymała zamówienie na trzy elektryczne i trzy elektryczno-hybrydowe autobusy od operatora KE's Bussar z miasta Kungsbacka w południowo-zachodniej Szwecji.

KE's Bussar, który obsługuje większość tras liniowych w szwedzkiej gminie Kungsbacka, zamówił trzy elektryczne i trzy elektryczno-hybrydowe autobusy. Będą to pierwsze zelektryfikowane pojazdy, które będą jeździć na trasach liniowych w Kungsbacka. Rozpoczęcie eksploatacji planowane jest na połowę przyszłego roku.

Autobusy elektryczne będą zasilane ładowarkami działającymi w standardzie CCS, o mocy 150 kW, które znajdą się w zajezdni operatora lokalnego transportu.

Kungsbacka jest czwartym szwedzkim miastem, które po Gothenburgu, Malmö i Uddevalli nabyło w pełni elektryczne autobusy Volvo.

Natomiast elektryczno-hybrydowe autobusy Volvo są regularnie eksploatowane od lata 2018 r. w Värnamo i kursują również w Gothenburgu.

Elektryczne autobusy Volvo zostały sprzedane miastom w wielu krajach, w tym w Danii, Wielkiej Brytanii, Luksemburgu, Holandii, Norwegii i Polsce.

Ostatnia dostawa zelektryfikowanych autobusów Volvo w naszym kraju miała miejsce w Inowrocławiu, gdzie trafiły dotąd 24 zelektryfikowane autobusy szwedzkiej marki. W Inowrocławiu zrealizowano pierwszą w Polsce dostawę całkowicie elektrycznych autobusów Volvo 7900 Electric, z kolei w przypadku dostarczonych również do tego miasta hybryd plug-in Volvo 7900 Electric Hybrid ma to być w ogóle pierwsza dostawa pojazdów o takim napędzie w naszym kraju. Jeszcze wcześniej, w roku 2015, Volvo dostarczyło do Inowrocławia 8 klasycznych hybryd, a wszystkie typy autobusów dla Inowrocławia zostały w całości wyprodukowane w Polsce, we wrocławskiej fabryce Volvo.

W Polsce, oprócz Inowrocławia, zelektryfikowane miejskie autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą już w Sosnowcu, Krakowie, Tarnowskich Górach, Jeleniej Górze, Białymstoku, Krośnie i Warszawie. W tym roku zaplanowane są dostawy do Leszna, Ełku i Grudziądza.

Volvo otrzymało dotąd na całym świecie zamówienia w sumie na ponad 4,2 tys. elektrycznych autobusów.

Producent zapewnia, że zużycie energii przez takie pojazdy jest o około 80 proc. mniejsze niż w przypadku ich odpowiedników z silnikiem diesla.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.

Zobacz również

Komentarze (1)

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
alladyn-solar-batt |
,, Producent zapewnia, że zużycie energii przez takie pojazdy jest o około 80 proc. mniejsze niż w przypadku ich odpowiedników z silnikiem diesla."-to akurat nie jest wykonalne biorąc pod uwagę standard, gdy zimą ogrzewamy latem klimatyzujemy autobus na co potrzeba sporej ilości prądu. Rozumiem, że Volvo dokonało,, cudu" i jego autobusy elektryczne energię na komfort cieplny pasażera biorą z... powietrza?

Giełda OZE

elektrownia wiatrowa 1MW - projekt wraz z turbiną

Sprzedam projekt elektrowni wiatrowej wraz z generatorem - opcja pod klucz. Lokalizacja: woj. lubel czytaj dalej...

Micon NM 60 woj. Lubelskie. Projekt. Sprzedam

Sprzedam projekt pod Micona NM 60 wieża ok 76m. woj. Lubelskie. pow. Lublin. Proszę o kontakt tel. B czytaj dalej...

poszukuje dochodowych rentownych projektów

Poszukuje dochodowego rentownej inwestycji oraz finansowania wiatrak, farmy słoneczne czytaj dalej...

Szafa bateryjna

Witam, poszukuję otwartych szaf/rack bateryjnych dla baterii Pylontech. Więcej informacji mailowo l czytaj dalej...