Innowacyjny system ładowania autobusów w Ostrawie

Innowacyjny system ładowania autobusów w Ostrawie
Fot. Heliox
REKLAMA

Holenderska firma Heliox dostarczyła pierwszą w Czechach stację szybkiego ładowania autobusów elektrycznych z odwróconym pantografem. Skorzysta z niej operator miejskich autobusów w Ostrawie, które docelowo mają być zasilane wyłącznie energią elektryczną. W tym projekcie jest również polski akcent.

Heliox dostarczył ultra-szybką infrastrukturę ładowania o mocy 450 kW dla pierwszej sieci autobusów elektrycznych w Ostrawie w Czechach. Jak informuje holenderska firma, jest to pierwsza w pełni elektryczna flota autobusowa w Czechach i Europie Środkowo-Wschodniej, która realizuje proces ładowania w oparciu o odwrócony pantograf.

Stacja ładowania Heliox OC o mocy 450 kW wraz z peryferyjnym narzędziem w postaci odwróconego pantografu ma realizować tzw. ładowanie okazjonalne (ang. opportunity charging). Ten typ szybkiego ładowania zapewnia maksymalną dostępność, ponieważ ładowanie odbywa się w ciągu kilku minut.

Dostarczony zautomatyzowany system sprzęgający (ang. automated coupler device, ACD) to odwrócony 4-polowy pantograf, w którym sygnał komunikacji bezprzewodowej inicjuje sesję ładowania.

Zamówienie realizowane przez Heliox zakłada też dostarczenie oprogramowania umożliwiającego obsługę serwisową, zapewniając monitorowanie i zarządzenie infrastrukturą ładownaia w czasie rzeczywistym.

Obsługę stacji ładowania zapewni system Nexity ZeEUS dostarczony przez polską spółkę Nexity z Nowego Sącza, specjalizującą się w dostawie technologii teleinformatycznych dla elektromobilności.

Heliox oferuje stacje ładowania w oparciu o technologię CCS, o jednostkowej mocy od 25 do 150 kW, a także ultra szybkie systemy ładowania o mocy sięgającej 600 kW, kompatybilne ze standardowi interfejsami ładowania – CCS, Bus-Up (pantografy montowane na dachu) i OppCharge (odwrócony pantograf).

Holenderska firma zapewnia, że jest liderem na globalnym rynku w zakresie zainstalowanej mocy wyjściowej dostarczonych ładowarek, liczonej w MW. Obecnie Heliox ma zapewniać infrastrukturę ładowania dla ponad 430 autobusów elektrycznych na całym świecie.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o

Zobacz również

Komentarze (3)

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
TTTT |
To ma być na każdym przystanku czy tylko na krańcowym ?
Mariusz |
Wydaje mi się, że w Jaworznie autobusy od dwóch lat ładują się też odwróconym pantografem.
MiR |
@TTTT Jest to system zainstalowany na przystanku końcowym, z technicznego punktu widzenia trudno sobie wyobrazić przydział mocy 450 kW (przyłącze, trafo, sn) na każdy przystanek. Akcentów polskich jest więcej, chociażby fakt, iż montaż i instalację szaf oraz masztu pantografu wykonywała polska firma.

Giełda OZE

Kupię nacelę TACKE 1,5 lub podzespoły

Kupię nacelę TACKE 1,5 lub podzespoły generator, przekładnia czytaj dalej...

Sprzedam nieruchomość w Bożympolu Małym o pow. 21,88ha

Sprzedam nieruchomość gruntową, niezabudowaną w Bożympolu Małym w gminie Łęczyce, powiecie wejherows czytaj dalej...

Komponenty PV i aparatura badawcza

Posiadamy materiały do produkcji modułów PV oraz aparaturę badawczą do modułów fotowoltaicznych. Zap czytaj dalej...

Usługa kafarem, wbijanie słupów pod gruntowe instalacje fotowoltaiczne

Witam, Obsługuje południe Polski, w szczególności podkarpacie. Mam kafar przystosowany pod konstruk czytaj dalej...