Niemcy: więcej stacji ładowania niż samochodów elektrycznych

Niemcy: więcej stacji ładowania niż samochodów elektrycznych
Fot. Gramwzielone.pl (C)
REKLAMA

W Niemczech na koniec 2018 roku było więcej stacji ładowania samochodów elektrycznych niż pojazdów napędzanych energią elektryczną wyłącznie lub częściowo w trybie plug-in wynika ze statystyk federalnego stowarzyszenia branżowego Bundesverband der Energie- und Wasserwirtschaft (BDEW).

Na koniec ubiegłego roku liczba publicznie dostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych w Niemczech miała przekroczyć 16 tysięcy, z czego 12 proc. miały stanowić stacje szybkiego ładowania. Jednocześnie operatorami 3/4 tych stacji ładowania miały być koncerny energetyczne.

BDEW odnotowuje, że jeszcze na koniec lipca 2018 r. liczba stacji ładowania EV wynosiła 13,5 tys., a później w okresie od sierpnia do grudnia pojawiło się ponad 2,6 tys. nowych stacji.

Stefan Kapferer z niemieckiego stowarzyszenia zauważa przy tym, że póki co w przypadku wielu z uruchomionych stacji ładowania nie jest jeszcze osiągana rentowność z uwagi na relatywnie małą liczbę samochodów elektrycznych.

Do tej pory niemieckie władze miały zarejestrować około 15 tys. samochodów zasilanych wyłącznie energią elektryczną lub częściowo, ładowanych za pomocą wtyczki, czyli hybryd typu plug-in.

Bundesverband der Energie- und Wasserwirtschaft wylicza, że w okresie od stycznia do listopada 2018 r. z zarejestrowanych wówczas w Niemczech 3,2 mln samochodów tylko ok. 1,6 proc. stanowiły auta z napędem elektrycznym – mimo nadal realizowanego przez Berlin programu dopłat do zakupu samochodów napędzanych energią elektryczną.  

BDEW przytacza przy tym wyniki badania wykonanego na jego zlecenie, zgodnie z którym tylko 29 proc. respondentów wskazało, że posiada informacje o możliwości zakupu samochodu z napędem elektrycznym i tylko 5 proc. zadeklarowało, że planuje przesiąść się do takiego pojazdu.

Jak wynika z ostatnich statystyk zebranych przez europejskie stowarzyszenie producentów aut ACEA, w trzecim kwartale 2018 r. w całej Unii Europejskiej zarejestrowano 72 tys. samochodów z napędem wyłącznie elektrycznym, co oznacza wzrost o 30 proc. rok do roku i co stanowiło 2,1 proc. wszystkich rejestracji pojazdów w Unii Europejskiej.

Jeszcze większy wzrost rejestracji – o 37,1 proc. r/r – odnotowano w przypadku hybryd, których zarejestrowano w trzecim kwartale ub.r. 147,6 tys., co stanowiło 4,2 proc. wszystkich rejestracji pojazdów w UE.

W Niemczech w trzecim kwartale w przypadku pełnych elektryków miano dokonać 16,2 tys. rejestracji wobec 14,4 tys. rok wcześniej, a w przypadku hybryd było w sumie 27,5 tys. rejestracji wobec 14,8 tys. w trzecim kwartale 2017 r.

Dla porównania w Polsce zarejestrowano w trzecim kwartale 2018 r., według ACEA, 286 samochodów w pełni elektrycznych wobec 326 rok wcześniej, a także zarejestrowano 5,5 tys. hybryd wobec 3,6 tys. samochodów tego typu zarejestrowanych w trzecim kwartale 2017 r.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.

Zobacz również

Komentarze (5)

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
miro |
Super kazdy samochod ma swoja stacje ladowania :)
oo |
Czy coś się nie pomyliło w liczbach? ... z treści: stacji ładowania jest 16 tys. ... i to ma być więcej niż 1,6% z 3,2 mln. ??? ... przecież 1,6% x 3,2 mln. = 51,2 tys. pojazdów tylko w 11 miesięcy 2018 roku .... redakcjo co się wydarzyło z tymi liczbami? ;)
Mateusz |
Ale to świetne info, infrastruktura wyprzedza rozwój rynku samochodów elektrycznych, nic tylko kupować! W PL akurat jest odwrotnie...
MojaPV |
I to jest najlepszy dowód na przerost formy nad treścią :D
Wykształciuch |
oo ma rację. Namieszane z tymi liczbami, tak jak opisał, a nawet więcej: w trzecim kw. 2018 16,2 tys.+27,5 tys. = 43,7 tys., więc w ciągu trzech kwartałów tylko ok. 50 tys. (1,6% z 3,2 mln)? A w sumie do tej pory w Niemczech 15 tys. różnych elektryków? To co, w Niemczech samochód elektryczny jest wyrejestrowywany i złomowany przeciętnie 1 miesiąc po zakupie?

Giełda OZE

Kupię nacelę TACKE 1,5 lub podzespoły

Kupię nacelę TACKE 1,5 lub podzespoły generator, przekładnia czytaj dalej...

Sprzedam nieruchomość w Bożympolu Małym o pow. 21,88ha

Sprzedam nieruchomość gruntową, niezabudowaną w Bożympolu Małym w gminie Łęczyce, powiecie wejherows czytaj dalej...

Komponenty PV i aparatura badawcza

Posiadamy materiały do produkcji modułów PV oraz aparaturę badawczą do modułów fotowoltaicznych. Zap czytaj dalej...

Usługa kafarem, wbijanie słupów pod gruntowe instalacje fotowoltaiczne

Witam, Obsługuje południe Polski, w szczególności podkarpacie. Mam kafar przystosowany pod konstruk czytaj dalej...