Carraro Ibrido – hybrydowy ciągnik nagrodzony we Włoszech

Carraro Ibrido – hybrydowy ciągnik nagrodzony we Włoszech
Fot. Carraro

O pojazdach elektrycznych lub hybrydowych słychać coraz częściej i nie są to wyłącznie samochody. Producenci maszyn rolniczych i budowlanych również nie pozostają w tyle, co nie uchodzi uwagi jurorów na najważniejszych światowych targach. Listopadowe targi EIMA w Bolonii przyniosły sukces traktorom Carraro: model Ibrido zgarnął na nich aż dwie nagrody.

EIMA zalicza się do czołowych europejskich wystaw rolniczych, przeplatając się co dwa lata z hanowerską Agritechniką. Obie imprezy łączy to, że ich główne nagrody mają w nazwie innowacje i trzeba wykazać się rozwiązaniami przyjaznymi dla środowiska, by na nie zasłużyć. W przypadku targów EIMA przyznaje się Technical Innovation Award i EIMA Blue Award. To właśnie one przypadły teraz w udziale producentowi traktorów Carraro.

Carraro to włoska fabryka ciągników z siedzibą w Rovigo. Nie należy jej mylić z firmą Antonio Carraro, która również produkuje traktory, wywodzi się od tego samego przodka i działa w miejscowości Campodarsego – podobnie jak Rovigo w regionie Veneto na północnym wschodzie Włoch. Obydwie marki to przede wszystkim traktory specjalistyczne: sadownicze, stosowane w winnicach czy przystosowane do pracy w trudnym terenie.

REKLAMA
REKLAMA

Nowy Carraro Ibrido na pierwszy rzut oka jest całkiem zwyczajnym traktorem. Jednak pod maską kryje się to, co najważniejsze: jest on wyposażony w dwa silniki, Diesla i elektryczny. Ma moc 105 KM i zsynchronizowaną przekładnię mechaniczną 24/24. Może pracować w trzech trybach: spalinowym, elektrycznym i mieszanym, czyli właśnie hybrydowym. Ten pierwszy jest zalecany do przejazdów po drogach, drugi – do pracy w pomieszczeniach zamkniętych, a trzeci – do transportu ciężkich ładunków lub prac polowych z dużym obciążeniem.

Jak podaje producent, Carraro Ibrido ma ograniczyć zużycie paliwa, emisję spalin i hałasu, poprawić wydajność pracy, zmniejszyć koszty utrzymania, a także poprawić jakość upraw dzięki mniejszej emisji dwutlenku węgla. Pozostaje więc czekać na informacje dotyczące wejścia tego modelu do sprzedaży – i na ewentualne dalsze sukcesy w przyszłym roku. Może tytuł Ciągnika Roku 2020 lub chociaż nominacja zostanie przyznana właśnie pojazdowi z Włoch?

artykuł sponsorowany