Pierwsza stacja ładowania na Orlenie

Pierwsza stacja ładowania na Orlenie
Fot. Orlen
REKLAMA

Pierwsza ładowarka na stacji Orlen została zlokalizowana w Siewierzu, przy trasie Katowice-Warszawa. Koncern rozpoczął etap montażu stacji ładowania w ramach projektu inwestycyjnego, który do końca 2019 roku przewiduje powstanie 50 punktów. Docelowo Orlen ma uruchomić 150 stacji ładowania zlokalizowanych w miastach i przy trasach tranzytowych.

Kierowcy mogą już ładować samochody elektryczne na stacji w Siewierzu. W tym roku uruchomionych zostanie jeszcze kilka punktów ładowania, które na pierwszym etapie projektu dostępne będą bezpłatnie. Do końca pierwszego kwartału 2019 roku Orlen ma oddać do użytku co najmniej 20 stacji szybkiego ładowania o mocy 50 i 100 kW, zlokalizowanych na stacjach w miastach i przy trasach tranzytowych.

– Paliwa alternatywne są jednym z najważniejszych trendów nowej mobilności. Jako największa firma paliwowa w Europie Środkowo-Wschodniej musimy dobrze przygotować się na wyzwania z tym związane. Dziś, po okresie wymagających przygotowań i współpracy z wieloma podmiotami, widzimy efekty projektu inwestycyjnego, który pozwoli nam zająć bardzo silną pozycję w tym segmencie rynku. To ważny krok, szczególnie biorąc pod uwagę, że jesteśmy jednym z największych wytwórców energii elektrycznej w Polsce, a nasze produkty petrochemiczne rozwijamy również z myślą o elektromobilności – komentuje Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.

Stacje ładowania będą obsługiwać wszystkie typy pojazdów elektrycznych oferowane na rynku europejskim i zostaną wyposażone w dwa złącza do ładowania pojazdu prądem stałym, z wtyczką CHAdeMO oraz CCS, a także w złącze Typ 2 do ładowania pojazdu prądem przemiennym.

W 150 lokalizacjach na stacjach paliw znajdą się ładowarki o mocy 50, 100 i 150 kW, które będą przeznaczone zarówno do pojazdów elektrycznych (EV), jak i hybrydowych (PHEV), dając możliwość jednoczesnego ładowania do 3 pojazdów. Moc dla każdego ze stanowisk będzie dynamicznie przydzielana przez sterownik stacji w trakcie ładowania pojazdów, dzięki czemu możliwe będzie znaczne skrócenie jego czasu.

Do końca pierwszego kwartału 2019 roku Orlen zamierza uruchomić punkty szybkiego ładowania na stacjach w następujących lokalizacjach: Siewierz, ul. Bytomska 67, Wrocław, ul. Szybowcowa 27, Wrocław, ul. Jedności Narodowej 156, Wrocław, ul. Księcia Witolda 55, Wrocław, ul. Ślężna 129, MOP Sędzinko A2, MOP Zalesie A2, Lgota, ul. Częstochowska 90, Kraków, ul. Mogilska 122, Sucha, ul. Radomska 18, Rybnik, ul. Gliwicka, Częstochowa, ul. Warszawska 324/334, Częstochowa, ul. Św. Barbary 105, Katowice, ul. Piotrowicka 92, MOP Aleksandrowice A4, MOP Morawica  A4, MOP Góra Św. Anny A4, MOP Wysoka A4, Dąbrowa Górnicza, ul. Katowicka 30, Bytom, ul. Chorzowska 90.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.

Zobacz również

Komentarze (8)

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
alladyn-solar-batt |
To dobrze, ale czy aby przypadek spowodował, że milczy się o kosztach ładowania w sieci Orlenu? Bo bezpłatność jak czytamy to,, pierwszy etap projektu" - minie szybko, będą następne etapy (czytaj: płatne)
alladyn-solar-batt |
Z drugiej strony- niech Orlen nie ma Kowalskiego za durnia, bi nikt mnie nie przekona, że przed inwestowanjem w sieć ładowania koszt naładowania nie został policzony i ustalony....
gosc |
A ja bardziej w wodór wierzę niż w prąd. Wodór ma kilka zalet, ładuje się go szybko, nie trzeba wymieniać baterii co kilka lat, można go pozyskiwać z elektrowni wiatrowych przy nadmiarze energii...
wodór |
50KWh tyle potrzeba do uzyskania 1 kg wodoru. Od 15 do 25Kwh tyle potrzebuje energii auto elektryczne. Czyli samochód na wodór potrzebuje ponad 3x wiecej energii. Za pare lat standardem będą ładowarki 350kw a wtedy czas ładowania spada do 15 minut.
michal |
z ta "wymiana baterii" raz na kilka lat to widac, jak sie "gosc" zna:) Tesle jezdza na pierwszej kilka lat, 500000km, 90% baterii jest. A po kilku latach wrzuca sie pakiet jako magazyn energii, i tez jest bajka. A wodor? wyprodukuj, prztransportuj, utrzymaj stacje, zapakuj w auto.. spoko, niech sie ludzie uzalezniaja od systrybutora znow:)
suma |
tu nie trzeba wiary tylko doświadczenia. każdy kto używa samochodu elektrycznego rozumie że wodór i inne paliwa poza prądem to slepa uliczka i ostatnie podrygi koncernów naftowych. prąd produkujemy sami i już ich nie potrzebujesz i to jest rewolucja.
Mariusz |
Elektryczność jak najbardziej. Ale czy w obecnym wydaniu w oparciu o lit ? Sama nazwa "własna" dla tej grupy pierwiastków ( nie mylić z grupą z tablicy Mendelejewa) brzmi : pierwiastki ziem rzadkich. To właśnie ich rzadkość implikuje, że chyba to ślepy zaułek. Jeżeli technologia magazynowania energii w bateriach akumulatorowych ulegnie drastycznej zmianie ( nanorurki itp) to jak najbardziej sprosta to potrzebom energetycznym cywilizacji. Ale póki co i w dalszym horyzoncie czasowym patrząc z perspektywy tego, co mamy dostępne w kraju ( surowce , technologię , dostępna myśl techniczna) to mimo małej sprawności w magazynowaniu energii w wodorze stanowi to dobrą alternatywę dla ogólnie pojętego litu.
Seba |
Litu jest w pyte! Słyszałeś o ostatnich odkryciach w Australii? Chile się chowa przy tym z swoimi zasobami.

Giełda OZE

Projekt PV 16,32MW (+9MW) (+30MW)

Położenie - Kamień Mały gmina Witnica województwo Lubuskie, teren 33,57ha Dokumentacja: - decyzja czytaj dalej...

Zlecę zaprojektowanie farm 1MW i 0.5 MW

Zlecę wykonanie projektu dwóch farm fotowoltaicznych.( 1 MW i 0.5 MW). czytaj dalej...

PILNIE zlecę montaż KOLEKTORÓW SŁONECZNYCH

Poszukujemy ekip monterskich do długoterminowej współpracy w zakresie montażu instalacji solarnych, czytaj dalej...

Kupie elektrownie wodną

Kupie elektrownie wodną lub lokalizacje powyżej 70kw w całej Polsce. Ofert prosze wysyłać na email H czytaj dalej...