Nissan Leaf może już świadczyć usługi dla niemieckiej sieci

Nissan Leaf może już świadczyć usługi dla niemieckiej sieci
Fot. Nissan

Samochody elektryczne Nissan Leaf posiadające funkcję vehicle-to-grid mogą już świadczyć usługi regulacji częstotliwości niemieckiej sieci elektroenergetycznej. To przełom w komercjalizacji technologii vehicle-to-grid (V2G).

Jak poinformował Nissan, dzięki pilotażowi przeprowadzonemu we współpracy z lokalnym sprzedawcą energii Enervie, związaną z Daimlerem firmą The Mobility House oraz operatorem systemu przesyłowego Amprion, elektryczne Nissany Leaf wyposażone w funkcję oddawana energii do sieci zakwalifikowano do świadczenia usług sieciowych w ramach tzw. primary power regulation.

Jak komentuje Nissan, włączenie Leafa do niemieckiej sieci elektroenergetycznej to przełom w rozwoju technologii Vehicle-to-Grid.

REKLAMA

Aby spełnić cel transformacji w kierunku zdecentralizowanej produkcji energii ze źródeł odnawialnych w Niemczech, potrzebne są innowacyjne rozwiązania stabilizujące sieć elektroenergetyczną. Większe wykorzystanie energii odnawialnej powoduje fluktuacje w sieci, które muszą być bilansowane poprzez regulację pierwotną – komentuje Nissan.

Amprion, jeden z czterech operatorów systemu przesyłowego w Niemczech, zdecydował się na umożliwienie świadczenia usług regulacji pierwotnej przez wyposażone w technologię V2G Nissany Leaf po stwierdzeniu zgodności z technicznymi i regulacyjnymi normami, które muszą spełniać dostawcy takich usług.

REKLAMA

Jesteśmy dumni, że jako pierwsi w Niemczech zakwalifikowaliśmy samochód elektryczny do regulacji pierwotnej. To pokazuje, że samochody elektryczne mogą odegrać rolę w zabezpieczaniu stabilności systemu – komentuje Andreas Walczuch z Amprion.

W następnym kroku Nissan ma zaoferować od przyszłego roku Leafy wyposażone w funkcję V2G klientom korporacyjnym w Niemczech, w ramach flot składających się przynajmniej z 60 aut.

Jak zauważa Reuters, Nissan rozwija system ładowania bazujący na technologii CHAdeMO, w przeciwieństwie do niemieckich koncernów motoryzacyjnych stawiających na technologię CCS, która jednak ma również umożliwiać dwustronny przesył energii w ramach V2G.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.