GreenWay ma ponad połowę polskiego rynku ładowarek EV

GreenWay ma ponad połowę polskiego rynku ładowarek EV
Rafał Czyżewski, prezes zarządu Greenway Infrastructure Poland
REKLAMA

Już 115 ładowarek, w tym 88 szybkiego ładowania (DC), funkcjonuje w sieci GreenWay w Polsce i Słowacji największego operatora stacji ładowania aut elektrycznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki temu stacje szybkiego ładowania GreenWay stanowią ponad 50 proc. takich ładowarek w obu krajach.

Zgodnie z danymi Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych w Polsce aktualnie działa 111 stacji szybkiego ładowania (DC) i 148 stacji AC. Na Słowacji z kolei łącznie operuje 106 punktów ładowania, w tym 61 stacji DC oraz 43 stacje AC. Stacje szybkiego ładowania GreenWay stanowią zatem ponad 50 proc. szybkich ładowarek w obu krajach. Co ważne, wszystkie szybkie stacje GreenWay obsługują dwa główne standardy ładowania: CHAdeMO i CCS.

To dzięki m.in. inwestycjom GreenWay w Polsce na  tysiąc zarejestrowanych samochodów o napędzie jedynie elektrycznym (BEV) przypada ponad 50 stacji szybkiego ładowania.

Spółka podkreśla, że to wskaźnik lepszy  niż w krajach, gdzie liczba samochodów jest znacznie większa, jak np. w Norwegii lub Holandii. – Nie oznacza to jednak, że sieć ładowania w Polsce jest wystarczająca w kontekście planowanego wzrostu liczby samochodów elektrycznych oraz konieczności zapewnienia dostępu do infrastruktury ładowania na terenie całego kraju. W Polsce, według założeń ekspertów, dla obsługi miliona samochodów elektrycznych łączna liczba publicznych szybkich punktów ładowania powinna wynieść ponad 10 tys., a cała infrastruktura łącznie z ładowarkami AC powinna liczyć ich ponad 100 tys. – wylicza GreenWay.

Sieć GreenWay obejmuje obecnie zarówno urządzenia zainstalowane przez operatora, jak i te wybudowane przez innych inwestorów, a zarządzane przez GreenWay. W strukturze sieci dominują własne stacje szybkie (ładowanie prądem stałym) – łącznie w obu krajach jest ich 88. Stacje ładowania prądem przemiennym (AC) w Polsce, których w sieci GreenWay jest już ponad 20, w większości należą do innych inwestorów, są natomiast włączone do sieci i zarządzane przez GreenWay. Dzięki temu, kierowcy ładujący swoje pojazdy na takich ładowarkach mogą korzystać  ze wszystkich oferowanych przez operatora korzyści, zaś inwestor nie musi angażować swoich zasobów w zarządzanie infrastrukturą.

Tym, co wyróżnia sieć GreenWay to fakt, że jest to połączona sieć ładowarek rozproszona równomiernie, a nie pojedynczych, izolowanych stacji ładowania. Firma dysponuje centralnym systemem zdalnego zarządzania infrastrukturą, który umożliwia śledzenie zużycia i wykorzystania energii, monitoring i zdalne serwisowanie stacji, a także obsługę płatności, również w systemie jednorazowego ładowania. Co bardzo ważne zwłaszcza w początkowym etapie rozwoju rynku, GreenWay zapewnia klientom całodobowe wsparcie techniczne. Te kompleksowe usługi zaprojektowane zostały w celu zapewnienia wysokiej jakości obsługi klienta.

 Czasami odnotowujemy drobne poślizgi w instalacji i uruchamianiu nowych punktów, wynikające z przedłużających się formalności z operatorem sieci dystrybucyjnej, jednak będziemy robić wszystko, by na koniec 2018 roku liczba działających szybkich stacji w Polsce osiągnęła 90 instalacji, a w przyszłym roku 150. Już teraz nasza sieć umożliwia przejechanie naszego kraju samochodem elektrycznym autostradami i głównymi drogami szybkiego ruchu. Sprawna i gęsta infrastruktura ładowania to niezbędny element dla rozwoju elektromobilności w Polsce – powiedział Rafał Czyżewski, prezes zarządu GreenWay Polska.

GreenWay to dotychczas najintensywniej rozwijająca się sieć ładowarek do samochodów elektrycznych w regionie. Do 2019 roku planuje instalacje 200 stacji ładowania samochodów elektrycznych, w tym 10 ultraszybkich i 135 szybkich.

W miejscach o zwiększonym zapotrzebowaniu na usługi ładowania mają powstać magazyny energii, które skrócą czas oczekiwania na ładowanie, a także zmniejszą obciążenie sieci energetycznej w godzinach szczytu.

Realizowana sieć ładowania jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej, w ramach instrumentu Łącząc Europę.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.

Zobacz również

Komentarze (2)

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
Paw30 |
Szybka ładowarka to jest powyżej 100-150 kWh a nie 50 kWh!!! 50kWh to jest WOLNA ładowarka, nieprzystająca do obecnych czasów. Już montują 350kWh, a tu 100 lat za murzynami. Tak, wiem, mało pojazdów umozliwia takie ładowanie, ale to się rozwija bardzo dynamicznie. Proszę nie używać słowa "szybka" odnośnie ładowarek poniżej 100kWh!
TT |
@Paw30- zapytam nieskromnie czym jeździsz. Tych murzynów widzisz wokół siebie, to ich zacznij zmieniać.

Giełda OZE

Nowy nabór dotacji OZE do 85% w Woj. Lubuskim.

Katana Konsulting zaprasza firmy i jednostki samorządu terytorialnego w dniach od 26 listopada 2018 czytaj dalej...

Kredyty pomostowe do dotacji na budowę biogazowni.

Katana Konsulting zaprasza wszystkich Wnioskodawców aplikujących obecnie o bezzwrotne dotacje unijne czytaj dalej...

Sprzedam Projekt elektrowni słonecznej 0,5 MW z wygraną aukcją (398 zł za 1 MWh) wraz z gruntem oraz projekt 0,5 MW z gruntem, 30 km od Wrocławia

Oferta sprzedaży100 % udziałów w spółce Perpetum Energia sp z o.o. Właściciela Elektrown isłonecznej czytaj dalej...

Enercon E40 500 kw Certyfikaty

Na sprzedaz Enercon E40 500 kw woj wielkopolskie ziemia dziierżawa osoby zainteresowane proszę czytaj dalej...