GreenWay ma ponad połowę polskiego rynku ładowarek EV

GreenWay ma ponad połowę polskiego rynku ładowarek EV
Rafał Czyżewski, prezes zarządu Greenway Infrastructure Poland
REKLAMA

Już 115 ładowarek, w tym 88 szybkiego ładowania (DC), funkcjonuje w sieci GreenWay w Polsce i Słowacji największego operatora stacji ładowania aut elektrycznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki temu stacje szybkiego ładowania GreenWay stanowią ponad 50 proc. takich ładowarek w obu krajach.

Zgodnie z danymi Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych w Polsce aktualnie działa 111 stacji szybkiego ładowania (DC) i 148 stacji AC. Na Słowacji z kolei łącznie operuje 106 punktów ładowania, w tym 61 stacji DC oraz 43 stacje AC. Stacje szybkiego ładowania GreenWay stanowią zatem ponad 50 proc. szybkich ładowarek w obu krajach. Co ważne, wszystkie szybkie stacje GreenWay obsługują dwa główne standardy ładowania: CHAdeMO i CCS.

To dzięki m.in. inwestycjom GreenWay w Polsce na  tysiąc zarejestrowanych samochodów o napędzie jedynie elektrycznym (BEV) przypada ponad 50 stacji szybkiego ładowania.

Spółka podkreśla, że to wskaźnik lepszy  niż w krajach, gdzie liczba samochodów jest znacznie większa, jak np. w Norwegii lub Holandii. – Nie oznacza to jednak, że sieć ładowania w Polsce jest wystarczająca w kontekście planowanego wzrostu liczby samochodów elektrycznych oraz konieczności zapewnienia dostępu do infrastruktury ładowania na terenie całego kraju. W Polsce, według założeń ekspertów, dla obsługi miliona samochodów elektrycznych łączna liczba publicznych szybkich punktów ładowania powinna wynieść ponad 10 tys., a cała infrastruktura łącznie z ładowarkami AC powinna liczyć ich ponad 100 tys. – wylicza GreenWay.

Sieć GreenWay obejmuje obecnie zarówno urządzenia zainstalowane przez operatora, jak i te wybudowane przez innych inwestorów, a zarządzane przez GreenWay. W strukturze sieci dominują własne stacje szybkie (ładowanie prądem stałym) – łącznie w obu krajach jest ich 88. Stacje ładowania prądem przemiennym (AC) w Polsce, których w sieci GreenWay jest już ponad 20, w większości należą do innych inwestorów, są natomiast włączone do sieci i zarządzane przez GreenWay. Dzięki temu, kierowcy ładujący swoje pojazdy na takich ładowarkach mogą korzystać  ze wszystkich oferowanych przez operatora korzyści, zaś inwestor nie musi angażować swoich zasobów w zarządzanie infrastrukturą.

Tym, co wyróżnia sieć GreenWay to fakt, że jest to połączona sieć ładowarek rozproszona równomiernie, a nie pojedynczych, izolowanych stacji ładowania. Firma dysponuje centralnym systemem zdalnego zarządzania infrastrukturą, który umożliwia śledzenie zużycia i wykorzystania energii, monitoring i zdalne serwisowanie stacji, a także obsługę płatności, również w systemie jednorazowego ładowania. Co bardzo ważne zwłaszcza w początkowym etapie rozwoju rynku, GreenWay zapewnia klientom całodobowe wsparcie techniczne. Te kompleksowe usługi zaprojektowane zostały w celu zapewnienia wysokiej jakości obsługi klienta.

 Czasami odnotowujemy drobne poślizgi w instalacji i uruchamianiu nowych punktów, wynikające z przedłużających się formalności z operatorem sieci dystrybucyjnej, jednak będziemy robić wszystko, by na koniec 2018 roku liczba działających szybkich stacji w Polsce osiągnęła 90 instalacji, a w przyszłym roku 150. Już teraz nasza sieć umożliwia przejechanie naszego kraju samochodem elektrycznym autostradami i głównymi drogami szybkiego ruchu. Sprawna i gęsta infrastruktura ładowania to niezbędny element dla rozwoju elektromobilności w Polsce – powiedział Rafał Czyżewski, prezes zarządu GreenWay Polska.

GreenWay to dotychczas najintensywniej rozwijająca się sieć ładowarek do samochodów elektrycznych w regionie. Do 2019 roku planuje instalacje 200 stacji ładowania samochodów elektrycznych, w tym 10 ultraszybkich i 135 szybkich.

W miejscach o zwiększonym zapotrzebowaniu na usługi ładowania mają powstać magazyny energii, które skrócą czas oczekiwania na ładowanie, a także zmniejszą obciążenie sieci energetycznej w godzinach szczytu.

Realizowana sieć ładowania jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej, w ramach instrumentu Łącząc Europę.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.

Zobacz również

Komentarze (2)

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
Paw30 |
Szybka ładowarka to jest powyżej 100-150 kWh a nie 50 kWh!!! 50kWh to jest WOLNA ładowarka, nieprzystająca do obecnych czasów. Już montują 350kWh, a tu 100 lat za murzynami. Tak, wiem, mało pojazdów umozliwia takie ładowanie, ale to się rozwija bardzo dynamicznie. Proszę nie używać słowa "szybka" odnośnie ładowarek poniżej 100kWh!
TT |
@Paw30- zapytam nieskromnie czym jeździsz. Tych murzynów widzisz wokół siebie, to ich zacznij zmieniać.

Giełda OZE

Kupię turbinę wiatrową DEWIND 1MW

Kupię turbinę wiatrową DEWIND 1MW czytaj dalej...

Sprzedam pozwolenie na budowę turbiny wiatrowej 1 MW

Sprzedam pozwolenie na budowę turbiny wiatrowej 1 MW czytaj dalej...

Wydzierżawimy działki pod Farmy Fotowoltaiczne PV w całej Polsce

Wydzierżawimy działki pod farmy fotowoltaiczne PV w całej Polsce. Wymagana minimalna powierzchnia dz czytaj dalej...

Panele monokrystaliczne BYD 305Wp Tier -1

Witam, W ofercie mamy moduły monokrystaliczne marki BYD o mocy 305Wp. Podana cena jest dla zamówi czytaj dalej...