Ekoenergetyka z kontraktem na 12 mln zł

Ekoenergetyka z kontraktem na 12 mln zł
Fot. Ekoenergetyka-Polska

Zielonogórska firma Ekoenergetyka zdobyła kolejny kontrakt na dostawę infrastruktury ładowania dla miejskich autobusów elektrycznych. Tym razem chodzi o dostawę stacji ładowania dla poznańskiego MPK.

Kontrakt na dostawę stacji ładowania dla przewoźnika MPK Poznań opiewa na 12 mln zł i obejmuje dostawę kilkunastu urządzeń o łącznej mocy 2,2 MW z opcją powiększenia zamówienia o 540 kW.

Stacje ładowania od zielonogórskiej firmy naładują autobusy elektryczne, które dla MPK Poznań wyprodukuje w podpoznańskim Bolechowie Solaris.

REKLAMA

Solaris ma czas na zrealizowanie zamówienia na dostawę wszystkich 21 autobusów elektrycznych do końca lutego 2020 roku. Łączna wartość zamówienia wynosi 73,9 mln zł.

Elektryczne Solarisy dostarczone do stolicy Wielkopolski będzie można ładować zarówno za pomocą gniazda plug-in jak i pantografu.

Kontrakt na dostawę stacji ładowania dla Poznania to kolejne zamówienie zdobyte w tym roku Ekoenergetykę.

Zielonogórska firma w ubiegłym miesiącu informowała o zdobyciu zamówienia na ładowarki o łącznej mocy 7,2 MW, z pomocą których będą ładowane elektryczne autobusy w Hamburgu.

W ramach pierwszej dostawy zielonogórska firma ma zaprojektować i wdrożyć stację ładowania o mocy 1,2 MW, podzieloną na cztery moduły o mocy 300 kW każdy, które przekażą energię nawet do 16 autobusów za pomocą punktów ładowania zwanych „Wallbox” wyposażonych w złącza plug-in.

REKLAMA

Ładowanie pojazdów będzie się odbywać za pomocą złącza Combo-2 zgodnego ze standardem CCS. Każdy „Wallbox” będzie wyposażony w dwie wtyczki tego typu.

Wcześniej, maju br., Ekoenergetyka zdobyła kontrakt na dostawę czerech ładowarek o mocy 300 kW dla Inowrocławia, gdzie będą obsługiwać elektryczne autobusy marki Volvo.

Dzięki automatycznemu ładowaniu pantografami odwróconymi autobusy w Inowrocławiu będą zasilane w ciągu dnia podczas postoju, bez wprowadzania zakłóceń w harmonogramie i zaangażowania kierowcy. Urządzenia mają pracować przez nie więcej niż 8 minut w ramach jednej sesji ładowania.

Poza tym polska firma ma na koncie kontrakty na dostawę stacji ładowania m.in. do Tampere i Helsinek w Finlandii oraz do Malmo, Vasteras i Lulea w Szwecji.

W Polsce Ekoneergetyka przygotuje także infrastrukturę ładowania dla największego w kraju miejskiego taboru 47 elektrycznych Ursusów, które będą kursować po Zielonej Górze.

Ten projekt zakłada m.in. instalację wielowyjściowych stacji ładowania na 11 pętlach o indywidualnej mocy od 400kW do 800kW, a w sumie do dyspozycji zielonogórskich autobusów elektrycznych będzie 29 zautomatyzowanych punktów ładowania pantografowego.

gramwzielone.pl

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o