Dzisiaj premiera elektrycznego Audi. Dostęp do 72 tys. ładowarek

Dzisiaj premiera elektrycznego Audi. Dostęp do 72 tys. ładowarek
Audi e-tron. Fot. Audi

Nowa usługa ładowania e-tron Charging Service ma zapewnić wszystkim właścicielom modelu Audi e-tron, ale również tym, którzy posiadają inne samochody typu plug-in, dostęp do około 80 procent publicznych stacji ładowania na terenie całej Europy. Pierwsze w pełni elektryczne Audi w wersji produkcyjnej zostanie dzisiaj zaprezentowane w San Francisco.

W momencie startu usługi w sieci znalazły się 72 tysiące punktów ładowania w 16 państwach Unii Europejskiej. Kolejnych osiem rynków państw Europy Środkowo-Wschodniej dołączy do tej grupy w najbliższych miesiącach. Rozliczenia mają być zarządzane centralnie, w ramach jednej umowy ze standardowymi modelami cenowymi. 

Usługa e-tron Charging Service buduje zaufanie do naszej inicjatywy pojazdów elektrycznych. Audi e-tron jest pierwszym tego typu modelem. W roku 2019 w sprzedaży pojawi się drugi – Audi e-tron Sportback, a w roku 2020 trzeci, zbudowane przez Audi Sport Audi e-tron GT. Mamy już właściwe odpowiedzi na wiele pytań i wątpliwości dotyczących możliwości ładowania – komentuje Peter Mertens, członek zarządu AUDI AG ds. rozwoju technicznego.

REKLAMA

Usługa e-tron Charging Service ma być bardzo prosta w użyciu – bez znaczenia, czy chodzi o ładowanie mocą 11 kW czy 150 kW – do przeprowadzenia procesu ładowania ma wystarczyć jedna karta e-tron Charging Service Card. Na wielu stacjach ładowania będzie można posłużyć się również smartfonem, z którego skaner odczyta kod QR.

Należności za wszystkie procesy ładowania mają być automatycznie podliczane, a rachunek przesyłany do klienta na koniec miesiąca. Za pośrednictwem portalu myAudi klienci mają otrzymać możliwość sprawdzenia o każdej porze historii ładowania, przeglądania rachunków i zarządzania umową.

Przy planowaniu podróży kierowcy elektrycznych Audi otrzymają plan trasy z uwzględnieniem punktów ładowania. System nawigacji ma wziąć pod uwagę nie tylko poziom naładowania akumulatorów, ale również pełną sytuację na drogach.

W obliczeniu czasu przybycia na miejsce uwzględnione zostaną także przerwy związane z koniecznością ładowania. Do systemu wprowadzone zostały wszystkie stacje ładowania prądem stałym na terenie Europy oraz większość stacji ładowania prądem zmiennym.

Planowanie ładowania ma być ciągle uaktualniane, w odniesieniu do panujących na drodze warunków. Gdy system obliczy, że auto nie dojedzie już na tym ładowaniu do kolejnej stacji szybkiego ładowania prądem stałym, zaproponuje alternatywną stację.

Planowanie ładowania jest bezprzewodowo zsynchronizowane pomiędzy wyświetlaczem w samochodzie i aplikacją myAudi.

W trakcie procesu ładowania wyświetlane będą dane dotyczące czasu pozostałego do zakończenia i poziomu naładowania akumulatora. Klienci będą też mogli zdecydować się na otrzymywanie szybkich powiadomień, gdy tylko będą mogli kontynuować podróż.

REKLAMA

Począwszy od roku 2019, ładowanie samochodów Audi ma być jeszcze wygodniejsze dzięki uruchomieniu funkcji „podłącz i ładuj” (plug & charge), która pozwoli na uwierzytelnianie się na stacjach ładowania za pomocą najnowocześniejszych procedur kryptograficznych i na automatyczną autoryzację – wówczas karta nie będzie już potrzebna.

W tę funkcję standardowo zostaną wyposażone wszystkie Audi e-tron, które zjadą z taśmy produkcyjnej od połowy roku 2019. Klienci będą mogli również skorzystać z funkcji plug & charge prywatnie, do odblokowania swojego systemu ładowania connect. Wyeliminują w ten sposób konieczność używania w tym celu kodu PIN.

Grupa Volkswagen ze swymi markami Porsche i Audi oraz Grupa BMW, Daimler AG i Ford Motor Company, zawiązały spółkę celową nazwaną Ionity. Audi e-tron będzie pierwszym seryjnie produkowanym samochodem przystosowanym do ładowania z mocą 150 kW na stacjach ładowania prądem stałym dużej mocy Ionity.

Usługa e-tron Charging Service będzie obsługiwana w całej sieci stacji Ionity, która podlega ciągłej rozbudowie i do roku 2020 ma liczyć 400 placówek.

Audi zaproponuje również rozwiązania do ładowania w domowym garażu. Standardowy, kompaktowy, mobilny system ładowania może być podłączony do domowej sieci 230 V lub do trójfazowego gniazdka 400 V. Opcjonalny system ładowania connect podwoi moc ładowania do 22 kW. Druga ładowarka niezbędna do podwojenia ładowania ma być dostępna opcjonalnie w połowie przyszłego roku.

W połączeniu z kompatybilnym systemem zarządzania energią w domu, Audi zaoferuje inteligentne funkcje: ładowanie samochodu w godzinach, w których energia elektryczna jest tańsza lub ładowanie energią z systemu fotowoltaicznego zamontowanego na dachu budynku. Dodatkowo na wybranych rynkach Audi we współpracy z lokalnymi dostawcami zaoferuje możliwość ładowania w domu energią z sieci, pochodzącą ze źródeł odnawialnych.

Pracując nad innowacyjnymi sposobami ładowania swoich elektryków Audi nawiązało współpracę m.in. z czołowym producentem falowników fotowoltaicznych SMA, który zintegruje elektryczny samochód Audi e-tron ze swoim systemem zarządzania energią w domach Home Energy Management System (HEMS). Więcej na ten temat w artykule: SMA i Audi potwierdzają, że fotowoltaika i EV mają po drodze.

gramwzielone.pl

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o