Dzisiaj premiera elektrycznego Audi. Dostęp do 72 tys. ładowarek

Dzisiaj premiera elektrycznego Audi. Dostęp do 72 tys. ładowarek
Audi e-tron. Fot. Audi
REKLAMA

Nowa usługa ładowania e-tron Charging Service ma zapewnić wszystkim właścicielom modelu Audi e-tron, ale również tym, którzy posiadają inne samochody typu plug-in, dostęp do około 80 procent publicznych stacji ładowania na terenie całej Europy. Pierwsze w pełni elektryczne Audi w wersji produkcyjnej zostanie dzisiaj zaprezentowane w San Francisco.

W momencie startu usługi w sieci znalazły się 72 tysiące punktów ładowania w 16 państwach Unii Europejskiej. Kolejnych osiem rynków państw Europy Środkowo-Wschodniej dołączy do tej grupy w najbliższych miesiącach. Rozliczenia mają być zarządzane centralnie, w ramach jednej umowy ze standardowymi modelami cenowymi. 

Usługa e-tron Charging Service buduje zaufanie do naszej inicjatywy pojazdów elektrycznych. Audi e-tron jest pierwszym tego typu modelem. W roku 2019 w sprzedaży pojawi się drugi – Audi e-tron Sportback, a w roku 2020 trzeci, zbudowane przez Audi Sport Audi e-tron GT. Mamy już właściwe odpowiedzi na wiele pytań i wątpliwości dotyczących możliwości ładowania – komentuje Peter Mertens, członek zarządu AUDI AG ds. rozwoju technicznego.

Usługa e-tron Charging Service ma być bardzo prosta w użyciu – bez znaczenia, czy chodzi o ładowanie mocą 11 kW czy 150 kW – do przeprowadzenia procesu ładowania ma wystarczyć jedna karta e-tron Charging Service Card. Na wielu stacjach ładowania będzie można posłużyć się również smartfonem, z którego skaner odczyta kod QR.

Należności za wszystkie procesy ładowania mają być automatycznie podliczane, a rachunek przesyłany do klienta na koniec miesiąca. Za pośrednictwem portalu myAudi klienci mają otrzymać możliwość sprawdzenia o każdej porze historii ładowania, przeglądania rachunków i zarządzania umową.

Przy planowaniu podróży kierowcy elektrycznych Audi otrzymają plan trasy z uwzględnieniem punktów ładowania. System nawigacji ma wziąć pod uwagę nie tylko poziom naładowania akumulatorów, ale również pełną sytuację na drogach.

W obliczeniu czasu przybycia na miejsce uwzględnione zostaną także przerwy związane z koniecznością ładowania. Do systemu wprowadzone zostały wszystkie stacje ładowania prądem stałym na terenie Europy oraz większość stacji ładowania prądem zmiennym.

Planowanie ładowania ma być ciągle uaktualniane, w odniesieniu do panujących na drodze warunków. Gdy system obliczy, że auto nie dojedzie już na tym ładowaniu do kolejnej stacji szybkiego ładowania prądem stałym, zaproponuje alternatywną stację.

Planowanie ładowania jest bezprzewodowo zsynchronizowane pomiędzy wyświetlaczem w samochodzie i aplikacją myAudi.

W trakcie procesu ładowania wyświetlane będą dane dotyczące czasu pozostałego do zakończenia i poziomu naładowania akumulatora. Klienci będą też mogli zdecydować się na otrzymywanie szybkich powiadomień, gdy tylko będą mogli kontynuować podróż.

Począwszy od roku 2019, ładowanie samochodów Audi ma być jeszcze wygodniejsze dzięki uruchomieniu funkcji „podłącz i ładuj” (plug & charge), która pozwoli na uwierzytelnianie się na stacjach ładowania za pomocą najnowocześniejszych procedur kryptograficznych i na automatyczną autoryzację – wówczas karta nie będzie już potrzebna.

W tę funkcję standardowo zostaną wyposażone wszystkie Audi e-tron, które zjadą z taśmy produkcyjnej od połowy roku 2019. Klienci będą mogli również skorzystać z funkcji plug & charge prywatnie, do odblokowania swojego systemu ładowania connect. Wyeliminują w ten sposób konieczność używania w tym celu kodu PIN.

Grupa Volkswagen ze swymi markami Porsche i Audi oraz Grupa BMW, Daimler AG i Ford Motor Company, zawiązały spółkę celową nazwaną Ionity. Audi e-tron będzie pierwszym seryjnie produkowanym samochodem przystosowanym do ładowania z mocą 150 kW na stacjach ładowania prądem stałym dużej mocy Ionity.

Usługa e-tron Charging Service będzie obsługiwana w całej sieci stacji Ionity, która podlega ciągłej rozbudowie i do roku 2020 ma liczyć 400 placówek.

Audi zaproponuje również rozwiązania do ładowania w domowym garażu. Standardowy, kompaktowy, mobilny system ładowania może być podłączony do domowej sieci 230 V lub do trójfazowego gniazdka 400 V. Opcjonalny system ładowania connect podwoi moc ładowania do 22 kW. Druga ładowarka niezbędna do podwojenia ładowania ma być dostępna opcjonalnie w połowie przyszłego roku.

W połączeniu z kompatybilnym systemem zarządzania energią w domu, Audi zaoferuje inteligentne funkcje: ładowanie samochodu w godzinach, w których energia elektryczna jest tańsza lub ładowanie energią z systemu fotowoltaicznego zamontowanego na dachu budynku. Dodatkowo na wybranych rynkach Audi we współpracy z lokalnymi dostawcami zaoferuje możliwość ładowania w domu energią z sieci, pochodzącą ze źródeł odnawialnych.

Pracując nad innowacyjnymi sposobami ładowania swoich elektryków Audi nawiązało współpracę m.in. z czołowym producentem falowników fotowoltaicznych SMA, który zintegruje elektryczny samochód Audi e-tron ze swoim systemem zarządzania energią w domach Home Energy Management System (HEMS). Więcej na ten temat w artykule: SMA i Audi potwierdzają, że fotowoltaika i EV mają po drodze.

gramwzielone.pl

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o

Zobacz również

Komentarze (8)

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
Dawid |
Brawo VWAG - ukochany niemiecki samochód polaków :)
alladyn-solar-batt |
Ciekawe czy wymiana pakietu bateryjnego nastąpi już po 4 latach czy też po 5-ciu...bo na tyle trzeba prognozować trwałość baterii traktowanych przy ładowaniu mocą 150kW.Oczywiście - jak gwarancja się skończy to VWAG chętnie sprzeda za gotówkę nowy pakiet, a i to pod warunkiem zdania dotychczasowego pod przywołaniem dyrektywy recyklingowej. Wygląda mi to na biznes skrojony by zarabiać ostro na pakietach bateryjnych - bo sam pojazd to pestka w porównaniu do spalinowozu.
Deuter |
alladyn A dlaczego mają być takie kiepskie? Baterie Tesli po 130tys km mają około 3 % spadek pojemności. A technologia w ciągu tych kilku lat poszła co nieco do przodu. Skąd wiesz że baterie Audi nie sa przystosowane do ładowania prądami 150kW? Zresztą gdyby nie były to mogłyby wybuchnąc podczas ładowania
SPS |
@Alladyn: zakładając, że pojemności baterii w Audi będą rzędu 75kWh lub więcej to ładowanie 150kW to ładowanie z 2C. Na pierwszy rzut oka nie wydaje się to jakąś ogromną wartością ale faktem jest brak danych jak w długim okresie zachowywać będą się Li-Ion notorycznie traktowane 150kWatami. Z drugiej strony jest mało prawdopodobne żeby przeciętny użytkownik musiał cały czas korzystać ze szybkich ładowarek. Myślę, że sporo czasu auta będą ładowane niskimi mocami np. z ładowarek domowych.
alladyn-solar-batt |
Na obecnym etapie zapewne sæ to 18650 od LG.Teoretycznie da się kontrolować temperaturę pakietu w wielu punktach, którą przy ładowaniu prądem 2C będzie chciała dążyć do gwałtownego wzrostu w najgorszych egzemplarzach ogniw zawartych w pakiecie bateryjnym. Tesli jednak taka kontrola temperatury (elektroniczna) się nie udała - stąd zastosowali płynny czynnik grzewczo-chłodzący stabilizujący temperatury wszystkich zastosowanych ogniw.Audi zrobiło tak samo by zmniejszyć niebezpieczeństwo wybuchu jakiegoś ogniwa? Nie wiemy. Teoretycznie można za pomocą BMS dynamicznie sterować końcowym napięciem ładowania vs moc wyładowywania by (podobnie jak w poprzednim przypadku) zmniejszyć niebezpieczeństwo wybuchu. Tak już łatwiej zrobić.... Oczywiście ryzyko szybkiego wyeksploatowania pakietu zależy od kilku czynników występujących nie każdorazowo w jednaki sposób w poszczególnych cyklach ładowania....ale, korzystający z maksymalnego zasięgu samochodu + z procesu ładowania aż 150 kW porcją energii będą z pewnością za pan brat z doświadczeniem konieczności dość nieoczekiwanie wczesnej wymiany całego pakietu na nowy lub nauczą się, że gdzieś po przejechaniu 2/3 dostępnego zasięgu warto zrobić etapowy postój i podładowanie jednak energiami nie przekraczającymi poziomu 1C (75-80kW).
alladyn-solar-batt |
Swoją drogą to ciekawe ile potencjalnych lokalizacji w Polsce mogłoby zaoferować moc przyłącza na poziomie 150kW bo z tego co rozmawiałem z których nfiguratorem dużej sieci ładowarek działającym w Polsce - to już z mocami przyłącza rzędu 70kW był spory problem.No chyba, że ładowarka będzie miała ,,na pokładzie" podręczny lokalny magazyn energii...
alladyn-solar-batt |
Trzecią kwestia to prady przepływu podczas procesu ładowania.....
SPS |
@Alladyn: no stanowi to (tzn. ładowanie dużymi mocami) jakieś techniczne/technologiczne wyzwanie ale przy dzisiejszych możliwościach raczej do przejścia. Doczytałem, że to Audi e-tron ma mieć baterię 95kWh (36 modułów po 12 celi od LG) co daje 1.57C przy 150kW. Pełne 150kW będzie możliwe do maksymalnie 80% SOC, na końcowe 20% moc będzie mocno zredukowana. Chłodzenie/ogrzewanie jest cieczą pośrednio przez aluminiową obudowę. Temperatura pakietu ma być utrzymywana w przedziale 25-35°C niezależnie od warunków zewnętrznych. Nominalne napięcie pakietu to 400V co przy 150kW daje 375A - sporo ale do ogarnięcia.

Giełda OZE

Sprzedam pellet przemysłowy 17 kj/kg

Sprzedam pellet drzewny przemysłowy z mieszaniny trociny oraz odpadów z produkcji mebli i płyt wiór czytaj dalej...

Nowy nabór dotacji OZE do 85% w Woj. Lubuskim.

Katana Konsulting zaprasza firmy i jednostki samorządu terytorialnego w dniach od 26 listopada 2018 czytaj dalej...

Kredyty pomostowe do dotacji na budowę biogazowni.

Katana Konsulting zaprasza wszystkich Wnioskodawców aplikujących obecnie o bezzwrotne dotacje unijne czytaj dalej...

Sprzedam Projekt elektrowni słonecznej 0,5 MW z wygraną aukcją (398 zł za 1 MWh) wraz z gruntem oraz projekt 0,5 MW z gruntem, 30 km od Wrocławia

Oferta sprzedaży100 % udziałów w spółce Perpetum Energia sp z o.o. Właściciela Elektrown isłonecznej czytaj dalej...