Po kolejnym polskim mieście będą jeździć hybrydy Volvo

Po kolejnym polskim mieście będą jeździć hybrydy Volvo
Fot. Gramwzielone.pl (C)

Volvo Polska dostarczy miejskie autobusy hybrydowe do Ełku. To kolejne miasto w Polsce, w którym pojawią się tego typu pojazdy w całości wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo. W ubiegłym roku firma dostarczyła największą jak dotąd flotę 35 hybryd do Sosnowca, a w ostatnim czasie wygrała przetargi, dostarczyła lub jest w trakcie dostaw autobusów miejskich o napędzie hybrydowym dla kolejnych polskich miast.

Ełk rozstrzygnął przetarg na dostawę sześciu nowych autobusów miejskich o napędzie hybrydowym. Zgodnie ze specyfikacją przetargową autobusy muszą pomieścić co najmniej 85 pasażerów, w tym nie mniej niż 25 na miejscach siedzących – co najmniej 5 dostępnych z poziomu podłogi. Mają być zasilane silnikiem spalinowym spełniającym normy Euro 6 i elektrycznym. Przestrzeń pasażerska musi być klimatyzowana, każdy autobus musi posiadać monitor LCD oraz system głosowej informacji pasażerskiej.

Hybrydy Volvo 7900 Hybrid, które trafią do Ełku, są zasilane energią elektryczną podczas ruszania i postojów na przystankach. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Są wyposażone w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Baterie ładują się podczas hamowania, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania.

REKLAMA

Autobusy hybrydowe Volvo trafią do Ełku w dwóch transzach – pod koniec 2019 i 2020 roku, bezpośrednio z wrocławskiej fabryki Volvo, gdzie są projektowane przez polskich inżynierów i produkowane seryjnie od 2010 roku.

W Polsce hybrydy Volvo jeżdżą już m.in. we Wrocławiu, Sosnowcu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach i Warszawie. W ubiegłym roku Volvo dostarczyło 35 hybryd do Sosnowca, gdzie obecnie znajduje się największa w Polsce flota autobusów z takim napędem.

W ubiegłym miesiącu trzy hybrydowe autobusy Volvo odebrały władze Jeleniej Góry, a do końca tego roku zaplanowano kolejne odbiory autobusów hybrydowych i elektrycznych Volvo dla Białegostoku, Krakowa, Krosna i Inowrocławia.

REKLAMA

Poza tradycyjnymi hybrydami Volvo produkuje we Wrocławiu także w pełni elektryczne 7900 Electric, a także elektryczne hybrydy, ładowane z gniazdka tzw. plug-in hybrids.

Tradycyjne hybrydy mają zużywać ok. 30-40 proc. mniej paliwa i emitować 40-50 proc. mniej szkodliwych substancji od autobusów spalinowych.

Natomiast elektryczne hybrydy (plug-in) mają zużywać o 60 proc. mniej paliwa od autobusów z silnikiem diesla, a emisja dwutlenku węgla ma być niższa aż o 75 do 90 proc.

W przypadku autobusów Volvo posiadających w pełni elektryczny napęd zużycie energii ma być o około 80 proc. niższe niż w przypadku autobusów z silnikiem wysokoprężnym.

red. gramwzielone.pl

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.