Hamburg z polskimi stacjami ładowania

Hamburg z polskimi stacjami ładowania
Fot. Ekoenergetyka

Zielonogórska firma Ekoenergetyka zdobyła duży kontrakt na dostawę stacji ładowania elektrycznych autobusów, które będą kursować po niemieckim mieście.

Polski producent stacji ładowania oraz lokalny operator transport publicznego Verkehrsbetriebe HamburgH Gmbh (VHH) podpisali ośmioletnią umowę ramową na dostawy infrastruktury ładowania o łącznej mocy 7,2 MW.

W ramach pierwszej dostawy zielonogórska firma ma zaprojektować i wdrożyć stację ładowania o mocy 1,2 MW, podzieloną na cztery moduły o mocy 300 kW każdy, które przekażą energię nawet do 16 autobusów za pomocą punktów ładowania zwanych „Wallbox” wyposażonych w złącza plug-in.

REKLAMA

Ładowanie pojazdów będzie się odbywać za pomocą złącza Combo-2 zgodnego ze standardem CCS. Każdy „Wallbox” będzie wyposażony w dwie wtyczki tego typu.

Infrastruktura dostarczona do VHH zostanie wyposażona w system zarządzania, który umożliwia ładowanie autobusów elektrycznych z regulowaną mocą.

Ekoenergetyka ma dostarczyć do Hamburga pierwsze stacje ładowania o mocy 1,2 MW w styczniu przyszłego roku, następne dwie w połowie 2019 r., zaś kolejne w dalszych etapach realizacji projektu.

Równolegle z pracami nad infrastrukturą niemiecki operator przystosował warsztat do obsługi i serwisu elektrycznych autobusów oraz planuje ich sukcesywny zakup. Do końca 2019 roku VHH chce uruchomić 48 punktów ładownia.

Polska firma ma na koncie kontrakty na dostawę stacji ładowania m.in. do Tampere i Helsinek w Finlandii oraz do Malmo, Vasteras i Lulea w Szwecji.

REKLAMA

W Polsce Ekoneergetyka przygotuje infrastrukturę ładowania dla największego w kraju miejskiego taboru 47 autobusów elektrycznych, które będą kursować po Zielonej Górze. Ten projekt zakłada m.in. instalację wielowyjściowych stacji ładowania na 11 pętlach o indywidualnej mocy od 400kW do 800kW, a w sumie do dyspozycji zielonogórskich autobusów elektrycznych będzie 29 zautomatyzowanych punktów ładowania pantografowego.

Szybkie stacje ładowania miejskiego w Zielonej Górze mają zostać wyposażone w inteligentne, dynamiczne zarządzanie mocą – jedna stacja będzie mogła jednocześnie ładować kilka autobusów na raz za pomocą pantografu zainstalowanego na autobusie.

Jak informuje producent, jeżeli zajdzie potrzeba ultraszybkiego doładowania jednego z pojazdów, pojedynczy punkt ładowania będzie mógł skorzystać z mocy przeznaczonej dla innych punktów, a operator będzie mógł podwoić lub potroić moc wysyłaną do autobusu, a tym samym kilkakrotnie skrócić czas ładowania.

28 dwuwyjściowych stacji ładowania nocnego, również wyposażonych w dynamiczne zarządzanie mocą, zainstalowanych zostanie na specjalnie do tego celu przystosowanej zajezdni. Każdy punkt będzie mógł ładować z mocą 40kW lub 80kW. Ładowanie nocne odbywać się będzie za pomocą wtyczki Combo 2.

W maju br. Ekoenergetyka zdobyła kontrakt na dostawę swoich ładowarek do innego polskiego miasta. Cztery ładowarki miejskie o mocy 300 kW zielonogórska firma dostarczy do Inowrocławia, gdzie będą obsługiwać elektryczne autobusy marki Volvo.

Dzięki automatycznemu ładowaniu pantografami odwróconymi autobusy w Inowrocławiu będą zasilane w ciągu dnia podczas postoju, bez wprowadzania zakłóceń w harmonogramie i zaangażowania kierowcy. Urządzenia mają pracować przez nie więcej niż 8 minut w ramach jednej sesji ładowania.

gramwzielone.pl

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.