Ionity ma kolejnego dostawcę ultraszybkich ładowarek

Ionity ma kolejnego dostawcę ultraszybkich ładowarek
Fot. Tritium
REKLAMA

Budowana przez czołowe koncerny motoryzacyjne europejska sieć stacji ultraszybkiego ładowania samochodów elektrycznych będzie bazować nie tylko na urządzeniach oferowanych przez ABB. Do gry mocno weszli Australijczycy.

Ionity to projekt realizowany przez konsorcjum czołowych koncernów motoryzacyjnych BMW, Daimler AG, Ford Motor Company i Grupę VW wraz z Audi i Porsche, w ramach którego przewiduje się uruchomienie kilkuset stacji ultraszybkiego ładowania, które staną przy europejskich autostradach, w tym także przy autostradach w Polsce.

Do 2020 r. w ramach sieci ma powstać około 400 stacji o mocy do 350 kW (początkowo do 150 kW), pozwalających na ultraszybkie ładowanie baterii samochodów elektrycznych. Ładowarki Ionity zostaną uruchomione w 18 krajach na Starym Kontynencie.

Ostatnio pierwsze ultraszybkie stacje ładowania ABB z technologią chłodzenia przewodów cieczą zostały zainstalowane w ramach stacji Ionity w szwajcarskiej miejscowości Neuenkirch koło Lucerny.

ABB zapewnia, że jego technologia umożliwia naładowanie samochodów elektrycznych do zasięgu 200 km w czasie 8 minut.

Teraz o kontrakcie na ultraszybkie stacje ładowania dla Ionity informuje australijska firma Tritium. Pierwsze 12 ładowarek o mocy 350 kW zainstalowano przy jednej ze stacji benzynowych przy niemieckiej autostradzie A16.

Dzięki tym urządzeniom naładowanie baterii samochodu elektrycznego do zasięgu ok. 150 km ma zajmować tylko kilka minut.

Australijczycy chwalą się, że ich ładowarki mogą osiągać moc nawet 475 kW. Zastosowanie takich urządzeń może oznaczać skrócenie procesu ładowania do czasu porównywalnego z tankowaniem tradycyjnego samochodu.

Podobnie jak w stacjach ABB zainstalowanych w ramach sieci Ionity w Szwajcarii, urządzenia Tritium posiadają technologię chłodzenia cieczą.

Dla australijskiej firmy to nie pierwsze zamówienie na Starym Kontynencie. Tritium jest już czołowym dostawcą stacji ładowania na największym europejskim rynku samochodów elektrycznych, czyli w Norwegii.

gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.

Zobacz również

Komentarze (1)

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
JohnSnow |
Czekamy na auta, które faktycznie będą się ładować z mocą > 150 kW, bo póki co nie ma żadnego.

Giełda OZE

Sprzedam miejscówkę pod Vestasa V80

Sprzedam miejscówkę pod Vestasa V80. czytaj dalej...

Pozwolenie na budowę 2x Enercon e-53 - suwalskie

Witam Sprzedam projekt farmy wiatrowej o mocy 1,6MW, wraz z pozwoleniem na budowę. Dwie turbiny Ener czytaj dalej...

Sprzedam projekt pozwolenie na budowę turbiny wiatrowej 1MW

Sprzedam gotowy projekt,pozwolenie na budowę turbiny wiatrowej 1 MW wraz z przyłączem energetycznym. czytaj dalej...