Po Hamburgu będą jeździć polskie autobusy elektryczne

Po Hamburgu będą jeździć polskie autobusy elektryczne
Fot. Solaris
REKLAMA

10 autobusów elektrycznych marki Solaris Urbino 12 zasili flotę hamburskiego operatora transportu publicznego Hochbahn. Zgodnie z umową dwa z zamówionych pojazdów zostaną dostarczone jeszcze jesienią tego roku. Pozostałe autobusy mają być przekazane we wrześniu 2019.

Senat miasta Hamburg podjął decyzję, aby od 2020 roku wszystkie autobusy kupowane przez lokalnych przewoźników były bezemisyjnymi pojazdami elektrycznymi. Tym samym zamówienie bateryjnych Solarisów Urbino 12 electric wpisuje się w politykę miasta i stanowi kamień milowy na jego drodze do zbudowania ekologicznej floty autobusowej.

Zamówione pojazdy o długości 12 metrów będą mogły przewozić do 70 pasażerów, z czego 25 na miejscach siedzących. Ładowanie autobusów odbywać się będzie na terenie zajezdni, za pomocą złącza typu Plug-in. W pojazdach zostaną zamontowane baterie Solaris High Energy o łącznej pojemności 240 kWh. Jednostkę napędową będzie stanowić oś ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi. Oświetlenie autobusu zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz zostanie wykonane w technologii LED.

Autobusy z logo zielonego jeżdżą po Hamburgu od ponad 10 lat. Polski producent dostarcza je bowiem od 2006 roku, realizując wygrany kontrakt na konwencjonalnie napędzane Solarisy Urbino 12. Obecnie po hamburskich ulicach jeździ 30 autobusów wyprodukowanych w Bolechowie, w tym pięć autobusów elektrycznych. Dwa z dostarczonych w 2014 roku Solarisów Urbino electric o długości 18,75 m to nowatorskie pojazdy elektryczne zasilane ogniwem wodorowym.

Pojazdy elektryczne marki Solaris kursują w Hamburgu przede wszystkim na linii 109, na której przewoźnik zdecydował się wykorzystać tylko i wyłącznie pojazdy nisko i bezemisyjne.

Solaris Bus & Coach S.A. produkuje autobusy elektryczne od roku 2011. Dziś można spotkać je między innymi na drogach Warszawy, Ostrołęki, Krakowa, Inowrocławia i Jaworzna. Elektryczne pojazdy polskiego producenta trafiły również do wielu miast poza granicami Polski, zasilając floty komunikacji miejskiej w Austrii, Czechach, Finlandii, Hiszpanii, Niemczech, Szwecji, na Łotwie i Słowacji.

Polski producent informuje, że do tej pory wszystkie elektrobusy pokonały łącznie już ponad 4 miliony kilometrów, obsługując trasy zróżnicowane pod względem ukształtowania terenu, obłożenia pasażerskiego oraz w diametralnie różnych warunkach klimatycznych – od skrajnie mroźnej Skandynawii po upalną Katalonię.

Setny autobus elektryczny, Urbino 18 electric, Solaris dostarczył na przełomie 2017/18 r. do Jaworzna wraz z ostatnią częścią przetargu na 22 pojazdy bezemisyjne. 

Solaris informuje, że obecnie realizuje produkcję kolejnych autobusów elektrycznych dla klientów z Belgii, Francji, Norwegii, Szwajcarii, Rumunii i Włoch.

gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.

Zobacz również

Komentarze

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu

Giełda OZE

Wydzierżawię działkę ok 3 ha

Wydzierżawię działkę pod farmy fotowoltaiczne PV (ok 3 ha). Lokalizacja woj. Mazowieckie/Podlasie. czytaj dalej...

Pompa ciepła All in one 3-12,4 kW

Najciekawsza z naszej oferty pompa ciepła ,z racji na rozwiązanie techniczne Cena netto /sztuka 9 czytaj dalej...

Analiza opłacalności farm PV – 385 za 1 MWh w aukcji jesień 2018 – czy to się opłaca ?

Czy Wiesz jaki wpływ na opłacalność farmy fotowoltaicznej ma limit pomocy publicznej, czy cena 385 z czytaj dalej...

1 MW na gotowo od 650.000,00 € / 2.790.000,00 PLN

Z nasza firma budowa instalacji PV o mocy od 1MW kosztuje 650.000,00 €. Zapraszamy do wspolpracy : czytaj dalej...